• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.051 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.420 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Gefeliciteerd mensen! Scholletje als bondscoach vanaf 2016!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

Bedankt hè, Pol. Klootzak.

In eerste instantie werd Ajax door die man genaaid. Je kan toch moeilijk roepen dat die 2x geel voor Veltman beiden terecht waren. Als De Sa jullie zou naaien, dan naait die Elm Ajax. Dat gaat natuurlijk nergens over.

De rode kaart voor AZ lijkt me ook zwaar bestraft, maar voelde tenminste als gerechtigheid.

Wel grappig dat AZ het cadeautje na de rode kaart niet benut en Ajax wel. Ik had er gister bij rood + penalty 0,0 vertrouwen nog in. En dan verandert alles in 5 minuten in de tweede helft.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)
Goede vergelijking. Blind verpest al jaren en jaren voetbalwedstrijden.

??? In hoeverre verpest hij nu al jaren wedstrijden dan?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Gelukkig zijn zowel Veltman als Frank de Boer realistischer wat betreft diens kaarten.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Dat is gewoon politiek correct zijn. Je gaat natuurlijk niet op z'n Advocaats alles en iedereen lopen beschuldigen en lopen janken in de media.

Veltman is sowieso een correcte jongen. Laatst ook al met die dikke elleboogstoot van Pellè, die hij zelf eigenlijk tot niets reduceerde....

Anyway, het bewijs is wederom geleverd. Zelfde toen als met Twente-Feyenoord. Maar mensen willen er graag de Tukkerbond of de KNJB van maken. Veel plezier ermee i.i.g..

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

De Boer zei dit:

'Twee kaarten in één minuut is sowieso je eigen schuld, hoe ligt de overtreding ook is.

Wat natuurlijk gewoon flauwekul is. Ik snap hem wel, je moet de focus houden, maar je kan ook gewoon een kaart aangenaaid zijn.

En Veltman is, wat rep ook zegt, sowieso altijd correct. Die wilde Pelle ook al niet bekritiseren, ondanks een zuivere elleboog.

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Blind bondscoach? Wie moet er nu dan de pylonnen neerzetten, de ballen uit de bosjes halen, en de flapover omslaan??

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

Blind bondscoach? Wie moet er nu dan de pylonnen neerzetten, de ballen uit de bosjes halen, en de flapover omslaan??

Schijnt dat ze Ronald Koeman daarvoor gaan vragen.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Maar even serieus A&L: het is toch om te janken dat Blind onze bondscoach wordt?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Maar even serieus A&L: het is toch om te janken dat Blind onze bondscoach wordt?

Ja, tuurlijk. Slaat nergens op en lijkt me een dramatische keuze. De man heeft geen grootste loopbaan als trainer, de man heeft geen charisma. Werkelijk geen idee waarom ze hem dan aanstellen. Om nog maar te zwijgen over het mes die hij samen met van Gaal in de rug van de grootste Nederlandse speler/trainer ook probeerde te duwen tijdens de Ajax revolutie.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Blind de nieuwe bondscoach na 't EK 2016. Als je denkt dat we niet dieper kunnen zinken...

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Waarom in godsnaam ook al praten over de opvolger van de opvolger... laat staan 'm ook maar meteen aan te stellen.

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Schijnt dat ze Ronald Koeman daarvoor gaan vragen.

Inkoppertje

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

Waarom in godsnaam ook al praten over de opvolger van de opvolger... laat staan 'm ook maar meteen aan te stellen.

(quote)

Inkoppertje

Ook mijn vraag. Waarom nu al iemand aanstellen voor 2016? Net als een contractverlenging voor 4 jaar geven, zoals bij van Marwijk vlak voor 2012. Kijk gewoon per 2 jaar hoe de ploeg erbij staat en wie er voor nodig is. Scheelt weer afkoopsommen en rare beloftes.

Enne...inkoppertjes. Je kent me

Blind: ?Ik ga het compleet anders doen dan Guus? | De Speld

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

kos schreef:

Danny Blind als bondscoach. .

Is dit een zieke grap ofzo? Het is nog niet 1 april zie ik. Man man man.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een pessimisme weer zeg. Ik zie wel wat in zijn plannen.

Blind: "Het roer moet om"

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

2 berichten boven je NW

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lol

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

In eerste instantie werd Ajax door die man genaaid. Je kan toch moeilijk roepen dat die 2x geel voor Veltman beiden terecht waren. Als De Sa jullie zou naaien, dan naait die Elm Ajax. Dat gaat natuurlijk nergens over.

De rode kaart voor AZ lijkt me ook zwaar bestraft, maar voelde tenminste als gerechtigheid.

Wel grappig dat AZ het cadeautje na de rode kaart niet benut en Ajax wel. Ik had er gister bij rood + penalty 0,0 vertrouwen nog in. En dan verandert alles in 5 minuten in de tweede helft.

Zoals rep al zei gister, het wordt een wellis/nietus spelletje. Jullie houden je Ajax-bril op. Ik probeer een neutrale op te zetten en gezien de andere berichten hier en in de media is mijn bril correcter. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Die penalty wist ik eigenlijk al dat ie gemist ging worden. Je zag gewoon dat ie te graag zijn gemiste penalty van afgelopen weekend wou goed maken. Ik had em door Gudelj laten nemen. En ik vond het ook al raar dat M. Johansson niet gewisseld werd in de rust, werd een aantal keer makkelijk voorbij gespeeld in de eerste helft.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

De "media" heeft ook altijd gelijk Ook zo subjectief als de pest. Lefgozer is o zo objectief. Net zoals Otherfool haha

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Zoals rep al zei gister, het wordt een wellis/nietus spelletje. Jullie houden je Ajax-bril op. Ik probeer een neutrale op te zetten en gezien de andere berichten hier en in de media is mijn bril correcter. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Die penalty wist ik eigenlijk al dat ie gemist ging worden. Je zag gewoon dat ie te graag zijn gemiste penalty van afgelopen weekend wou goed maken. Ik had em door Gudelj laten nemen. En ik vond het ook al raar dat M. Johansson niet gewisseld werd in de rust, werd een aantal keer makkelijk voorbij gespeeld in de eerste helft.

Dit heeft niks met een Ajax bril te maken. Ik heb nota bene recent nog een compliment van je gehad in de AZ-Europa League discussie dat ik een neutrale Ajacied was

Als een rode kaart terecht is zeg ik het ook. Deze vond ik gewoon zeer overdreven, net als die van AZ. Jij vond serieus beide acties van Veltman wel geel waard? Het enige wat ik wel nog wil zeggen is dat het wel dom van Veltman is om binnen een minuut een overtreding, al dan wel of niet geel waard, te maken als je net al geel kreeg. Maar neemt niet weg dat het wel allemaal erg overdreven is.

Ik vond de penalty trouwens niet eens beroerd ingeschoten. Vermeer zat er gewoon goed bij. Al had de penalty misschien wel meer in de hoek gemoeten.

Overigens was de zege gister de 100ste Ajax zege van De Boer als coach van Ajax. Is pas na Michels en van Gaal de 3e Ajax trainer die de 100 zeges haalt.

http://www.vi.nl/upload/0999f02e-4538-4e78-93e5-019d776d3a1f_DeBoer_100_2_640x480.jpg

Wel een flinke fout in het VI overzichtje....

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Mijn broertje vond beide kaarten geen overtreding (Veltman niet, de AZ'er niet), en als hij het zegt dan is het zo - een grotere Ajax-hater ken ik nauwelijks, dus af en toe hem maar even vragen als ik in een discussie ben beland.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ze waren iets teveel bezig met het getal 100

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

Reppie, doe nou af die bril en wees maar gewoon blij dat Polleke jullie de finale in heeft gefloten.

Toch grappig die selectieve verwaardiging otherfool. Je veracht Suarez, Robben en Barca, maar van Ronaldo en Beerens praat je het goed. tevens @ lefgozer: Gewoon een heel vies naar mannetje die Beerens. Hij laat zich 2x vallen waar ie met het zelfde gemak kan blijven staan. Daar doet de domheid van Veltman die wel srtuctureel lijkt te worden niets aan af.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)
Toch grappig die selectieve verwaardiging otherfool. Je veracht Suarez, Robben en Barca, maar van Ronaldo en Beerens praat je het goed. tevens @ lefgozer: Gewoon een heel vies naar mannetje die Beerens. Hij laat zich 2x vallen waar ie met het zelfde gemak kan blijven staan. Daar doet de domheid van Veltman die wel srtuctureel lijkt te worden niets aan af.

Allemaal act van otherfool.

Zoals hij ook angstvallig gisteravond en vandaag zwijgt over Vermeer. Zijn chips en cola zullen wel niet zo hebben gemaakt.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(afbeelding)

66,37% winst in competitie, 61,72% totaal. Dat is een redelijk gemiddelde voor een Ajax-coach als is vooral Europa nu veel slechter voor je gemiddelde. Er zijn er die het beter deden, er zijn er die het slechter deden.

Om een aantal te noemen met hogere gemiddeldes:

Van Gaal: 68,89 om 68,21

Koeman 72,22 om 64,47

Cruijff 72,09 om 73,50

Michels 72,02 om 71,08

Kovacs 88,24 om 86,17

De Mos 72,97 om 68,35

Olsen 74,51 om 68,06

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Een vraagje voor nclo: Wat zijn de kwaliteiten van Avdic eigenlijk? Ik heb em dit seizoen op nog geen enkele goede actie kunnen betrappen. Lijkt een flinke miskoop te zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Andere tijden he. Dit is echt een heel modaal Ajax. Nog knap om ruim boven de rest te staan en 8 punten in de CL te pakken.

Het Ajax van Michels, Kovacs en van Gaal was wel 10x beter haha. En bv Olsen was maar ruim 1 jaar trainer, dan eindig je al snel hoger. 1998 was toen wel echt een grandioos jaar.

In de VI hebben ze trouwens elke week een verhaal over het verleden van het Nederlandse voetbal. Ze zijn nu eindelijk bij de jaren 70 aanbeland. Vorige week over 1971, deze week 72 en komende week vast 73. Erg mooie verhalen om te lezen over die glorietijd.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Veel dopingverhalen zeker?

wavanbuuren schreef:

Toch grappig die selectieve verwaardiging otherfool. Je veracht Suarez, Robben en Barca

Verachten doe ik Suarezje zeker niet, een heerlijk spelertje maar idd wel met z'n fratsen. Robben is al een graadje erger (door z'n hoofd) en Barca vind ik niet te pruimen omdat ze vreselijk saai voetbal combineren met 90 minuten geduikel. Een mooie schwalbe (zoals die van De Sa gisteren) kan ik nog wel pruimen, maar als dat de hele wedstrijd doorgaat dan stroomt bij mij de emmer over.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Zou er trouwens totaal niet rouwig om zijn als Advocaat vertrekt. Het is een aardige man die goed met spelers om kan gaan, maar ook tevens een tactisch onbenul. Dus laat een andere club maar meer centjes bieden dan AZ.

Wat vonden de Ajacieden trouwens van de overtreding van Poulsen op Elm? Daar heb ik jullie nog niet over gehoord?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

66% winnen als Ajax zijnde in de Eredivisie lijkt me anders tamelijk matig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.