- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Meer tussen hemel en aarde?
Meer tussen hemel en aarde?
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Wat is hemel?
Stel die ligt op een bepaalde hoogte; het enige wat dan tussen hemel en aarde zit, zijn de ingredienten waarmee elk organisme zich al dan niet in leven houdt.
Dus: is er meer tussen hemel en aarde? Ja. Zuurstof en milieuverontreinigende crap...
Ontopic: Naar mijn idee is er helemaal niks. Ik laat me niet opjutten door een uit de hand gelopen roddel...
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ja, ik snap het ook niet helemaal.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geesten niet bewezen zijn ? hoe kun je dat nou zeggen , Nee het is nooit wereldwijn uitgezonden ofzo maar bijna iedereen heeft het wel eens gezien of van goede contacten gehoord , lijkt mij genoeg.
Ik volg je niet helemaal. Geesten zijn in ieder geval niet bewezen en ikzelf heb er in ieder geval nog nooit een gezien. Wat bijvoorbeeld wel heel vreemd is, is dat er zoveel verschillende beweringen zijn over geesten. Bijna iedereen beschrijft hun bestaan weer op een andere manier. Als je daar rekening mee houd dan kan al ruim 90% (of meer) van alle verhalen al niet waar zijn.
Daarbij passen geesten totaal niet tussen alles wat wel degleijk bewezen is. Er is nog nooit iets werkelijk bovennatuurlijks bewezen en geesten passen dan ook niet in de 'werkelijke wereld'. Geesten zijn eigenlijk magie en dat bestaat ook niet.
Zo denk ik er tenminste over.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ik volg je niet helemaal. Geesten zijn in ieder geval niet bewezen en ikzelf heb er in ieder geval nog nooit een gezien. Wat bijvoorbeeld wel heel vreemd is, is dat er zoveel verschillende beweringen zijn over geesten. Bijna iedereen beschrijft hun bestaan weer op een andere manier. Als je daar rekening mee houd dan kan al ruim 90% (of meer) van alle verhalen al niet waar zijn.
Daarbij passen geesten totaal niet tussen alles wat wel degleijk bewezen is. Er is nog nooit iets werkelijk bovennatuurlijks bewezen en geesten passen dan ook niet in de 'werkelijke wereld'. Geesten zijn eigenlijk magie en dat bestaat ook niet.
Zo denk ik er tenminste over.
Geesten in de vorm van net overleden mensen heb ik het over , mensen die daar voor open staan hebben er vast ervaringen mee gehad n verder hoor ik er iig genoeg over om het te geloven.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
...
Some scientists have suggested that this level of sound may be present at some allegedly haunted sites and so cause people to have odd sensations that they attribute to a ghost—our findings support these ideas".
http://en.wikipedia.org/wiki/Infrasound
Vroeger zag men bliksem, en omdat men de bagage niet had om het fenomeen uit te leggen bedacht men niks beter dan dat er goden op de wolken zaten. Heh.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
@ the one ring: Vind het een erg simpele visie, na doden in mijn kennisenkring en familie zijn er naar mijn mening teveel 'toevallige' dingen gebeurt, ik denk niet dat er een god is of ook maar iets dat erop lijkt, maar ik twijfel er niet over dat er meer is dan dat de mens waarneemt.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Wel typsich dat die geesten alleen maar komen naar mensen die er voor openstaan. Ik hoor er ook wel mensen over praten, maar ze zeggen vaak allemaal wat anders.
Eens met Onderhond ook. Mensen zoeken altijd een verklaring achter alles, en als ze die niet meteen vinden moet het meteen maar bovennatuurlijk verklaard worden.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Maar geesten is ook weer zo'n specifiek gebied, en misschien is dat wat mensen niet waar kunnen nemen wel niet meer dan het gevoel dat er meer is, en het gevoel dat er iets gebeurt nadat iemand overlijd. Om te geloven dat er helemaal niks is vind ik dan ook erg raar, nog veel raarder vind ik het om te geloven dat wat in de bijbel(of de Koran of welk 'heilig boek' dan ook) waar is 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Om te geloven dat er helemaal niks is vind ik dan ook erg raar, nog veel raarder vind ik het om te geloven dat wat in de bijbel(of de Koran of welk 'heilig boek' dan ook) waar is 
Vind je het raar of vind je het beangstigender ?
Ik zie niet in wat er raar aan zou zijn. Die angst die is erg logisch te verklaren natuurlijk.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ai, gecondoleerd... Wederom weer erg toevallig als het echt zo is. En, wanneer ga je weer voor nieuwe DVD's kijken? 
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik kijk wel uit, ik ga in ieder geval voorlopig even niet meer naar de Mediamarkt 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Wel typsich dat die geesten alleen maar komen naar mensen die er voor openstaan. Ik hoor er ook wel mensen over praten, maar ze zeggen vaak allemaal wat anders.
Eens met Onderhond ook. Mensen zoeken altijd een verklaring achter alles, en als ze die niet meteen vinden moet het meteen maar bovennatuurlijk verklaard worden.
Ga maar eens glaasje draaien , dan zul je het wel geloven.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Er is gewoon geen enkel wetenschappelijk bewijs voor geesten.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Niet alles hoeft wetenschappelijk te zijn, als je er niet voor open staat geloof je de verhalen nooit, maar soms vind ik het té realistisch dat het waar moet zijn.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Precies , het is niet te verklaren maar dat het er is , is voor mij iig 100 %.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Het kan inderdaad dat je dat gelooft, maar bewijs ervoor is er simpelweg niet.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Mhoa eigenlijk wel , ik zie bijvoorbeeld glaasje draaien als een bewijs , ik snap ook niet waarom de wereld niet eens wat meer aandacht besteed aan dit soort dingen.
hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde...
Ikzelf heb ooit iets meegemaakt wat te persoonlijk is om hier neer te zetten, maar vond het eng en mooi tegelijk.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Gebeurt wel vaker, als je de geest ziet van je pas overleden man, in de nacht, slaap je dan of is het echt?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Mhoa eigenlijk wel , ik zie bijvoorbeeld glaasje draaien als een bewijs , ik snap ook niet waarom de wereld niet eens wat meer aandacht besteed aan dit soort dingen.
Ik hoop niet dat ik nou te denigrerend klink, want dat is niet zo bedoelt, maar ik moet hier even op reageren. Er wordt weinig aandacht aan besteed, omdat:
1. Als geesten al bestaan ze geen enkel nut hebben; ze hebben geen invloed op de maatschappij.
2. Je toch nooit kunt bewijzen dat ze bestaan.
3. Teveel mensen geloven er niet in. En voor mensen die er niet in geloven is op zoek gaan naar geesten vaak een vorm van interessantdoenerij of sensatiezucht.
4. Ze misschien niet bestaan.
Nee, ik geloof er gewoon niets van. Glaasje draaien heb ik nooit gedaan, maar ik zie niet in waarom dat mijn mening zou veranderen. Al die verhalen over geesten kloppen eigenlijk altijd ergens wel niet en als je alle verschillende verhalen die mensen erover vertellen gaat combineren gaat het al helemaal mis.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Voor de fun zou ik glaasje draaien best wel eens willen proberen, alleen zou ik het alleen geloven als ik het alleen doe, zodat een ander hem niet bewegen kan. Maar ik weet niet hoe het moet, dus laat ik het maar zoals het is.
Ik zou het trouwens ook wel eng vinden als ik dat bekertje dan opeens bewegen ging 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Daarom zal je mij nooit glaasje zien draaien..
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
In de tijd dat ik nog misdiennaar was, vroeg een andere misdiennaar na de mis aan de pastoor: "Flesje draaien, werkt dat?" Als jongen dacht ik: "Wat een idioot, zoiets vraag je toch niet aan een pastoor, het is toch maar een zinloze bezichtheid voor tieners die spannende dingen willen doen".
Maar ik was echt verrast door de pastoor zijn antwoord, hij zei bloedserieus: "Zoiets moet je nooit gaan doen!" "Dat is gevaarlijk!". Ik had zoiets van
, als een verstandig, hoogopgeleide man, die veel weet van spiritualiteit zoiets zegt, met die nadruk, dan zal er wel een kern van waarheid in het phenomeen zitten. Het kan dan wellicht gevaarlijk zijn.
Jullie mogen denken en doen wat jullie willen, maar door deze verklaring van vroeger, ben ik ervan overtuigd dat ik zoiets nooit ga doen
.
hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Heb het wel ooit gedaan toen ik een jaar of 12 was en doe het nooit meer!
Heel eng..de tafel ging zelfs op en neer brrr...
Je moet erin geloven dat wel maar vond het een hele nare ervaring.
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Was dat die enge ervaring waar je het over had? Zo ja, wat was er mooi aan als ik vragen mag? 
Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde...
Ikzelf heb ooit iets meegemaakt wat te persoonlijk is om hier neer te zetten, maar vond het eng en mooi tegelijk.
hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Nee dat was dat niet.
Daar was niks moois aan raad het ook iedereen af!!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Heb het wel ooit gedaan toen ik een jaar of 12 was en doe het nooit meer!
Heel eng..de tafel ging zelfs op en neer brrr...
Je moet erin geloven dat wel maar vond het een hele nare ervaring.
Dus als je er niet in gelooft zie je de tafel niet bewegen? Snap ik niet.
hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Je moet er schijnbaar voor open staan, doe je dat niet dan gebeurd er ook niets.
Een paar vriendinnen van me vonden het allemaal maar flauwekul en wilde het ook proberen en bij hen gebeurde dus ook niets.
Ik stond er wel voor open, want ik geloof wel in die dingen, maar doe het nooit meer.
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Ik vraag me een ding af bij dit soort dingen...
Mensen zijn gefacineerd door het paranormale, ik ook eigenlijk ook en vooral door geesten
.
Paranormale verschijnselen (in die catagorie) komen volgens sommige mensen zelden voor. Maar de mensen om me heen en sommige MM'ers die flesje hebben gedraait hebben meestal een positieve ervaring. Niet zonodig positief in de zin van een feine ervaring, maar positief in de vorm dat er echt iets paranormaals gebeurde.
Maar waarom heb ik hier nooit bewijsmateriaal van gezien op video.
Op Discovery Channel heb ik alleen maar reconstructies gezien van spookhuizen, "A Haunting", maar niet het effect van flesjedraaien.
Op internet heb ik van de effecten van flesjedraaien ook niet veel gezien, alleen vage beelden van geesten die rondwaren, in de vorm van gestaltes of bolletjes.
Raar vind ik dat... 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Dan heb je vast ook wel een keer die docu gezien waarin al die geestesverschijnselen en nog meer paranormale dingen verklaard worden. Vooral zo'n gast die de aanwezigheid van geesten kon voelen zat er heel erg ver vanaf bij een bepaald spookhuis.