menu

Overig / Televisie / Battlestar Galactica (2004 tv series)

zoeken in:
persoonlijk vind ik dat een super reeks. ben bijna gedaan met seizoen 4 en dit seizoen toch een van de beste.

Ik heb net seizoen 4 afgekeken.
De negatieven:
Het lijkt wel of de drankstokers een flinke vinger in de commerciële pap hadden. Het lijkt wel of daar alleen alcoholisten rondlopen, zoveel word er in de serie gezopen.
De/een kerk doet ook mee. Veel god en zo.
Veel zaakjes zijn de betekenis SF niet waard. En dat zit in veel kleine en grote min of meer onlogische dingen (daar zat star track ook vol mee).
Er zijn afleveringen die echt teveel een soap achtig zijn. Daar ben ik gewoon wat sneller doorheen gegaan.
De positieven:
Mensen van vlees, bloed en niet te vergeten stront. Vuil-geslepen-dom-bang.
Met vragen als van; wie/wat is de vijand. Politiek enz..
Een smerig schip, dat uiteindelijk wel ten onder moet gaan.
De muziek is verrassend goed en speciaal (de Ierse riedel irriteerde mij wel), als je het vergelijkt met andere serie's.

Ik houd nu eenmaal van SF. Dit is echt veel interessanter dan Star Track, om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Men zou de ruimte van Asimov "ik Robot" eens moeten verfilmen. Dat lijkt mij ook leuk.

Malick
De complete serie nu voor nog geen vijfentwintig euro. Is dit goed te volgen in het Engels? Zonder Nederlandse ondertiteling? En hoe poëtisch / filosofisch is deze serie?

Niet bepaald. Het is meer SF-actie met 'morele dillema's' dan iets anders. Het kijkt wel lekker weg.

Malick schreef:
De complete serie nu voor nog geen vijfentwintig euro. Is dit goed te volgen in het Engels? Zonder Nederlandse ondertiteling? En hoe poëtisch / filosofisch is deze serie?

Sorry Donkerwoud, maar dan heb je de diepgang gemist. Een serie waarin alles zwart/wit lijkt te beginnen, maar dan alles anders wordt. Stof tot nadenken over maatschappelijke problematiek, godsdienst en anderszins spirituele invloeden, artificiele intelligentie. Dit is VEEL meer dan enkel een Science Fictionserie (ook nog eens zonder aliens, dus erg ver van de realiteit komt het niet.)

Het was inderdaad best oké als SF-actie. Maar de filosofie erachter was voor mij niet zo baanbrekend als jij het nu schetst. Het paste goed bij de tijdsgeest van vlak na 9/11 en de Irak-oorlog, maar buiten dat was ik er zelf niet enorm van onder de indruk. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik wel een uitzondering was binnen mijn vriendengroep. We horen vanzelf wat Verhoeven ervan vindt.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:13 uur

geplaatst: vandaag om 12:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.