menu

Overig / Televisie / SBS6

zoeken in:
Dat van die films onderbreken deden ze anders vroeger ook, kan me nog wel herinneren rond 2000 en eerder dat ze ook Hart van NL nog even er tussendoor jasten. En zo laat opblijven deed ik niet, noch was ik toen kritisch op dat soort gedoe.

Raffael77
Camping zender!

SBS6 probeert het nog maar eens. Na eerder Boer Zoekt Vrouw te hebben gejat met Speld in een Hooiberg - wat geflopt is (?), hoor er niks meer van, maar dat geheel terzijde - komt de zender nu met De Saboteur. Een rip-off van Wie is de Mol?.

Is gewoon dom, dat films onderbreken. Ze willen HvN elke dag op hetzelfde tijdstip zetten (logisch) maar zorg dan dat de film klaar is (dus eerder beginnen of kortere films). Typisch zo'n halve oplossing (kortere uitzending maar wel dwars door de film) waarmee je zowel de filmfans als je vaste HvN kijkers tekort doet en niemand blij is. Overigens is het natuurlijk wel zo dat Inception op bijv. RTL ook gewoon 45 minuten zou worden onderbroken.

Inmiddels heeft eigenaar Sanoma wel eindelijk ingegrepen:

SBS-baas Schlick per direct weg :: nrc.nl

In haar enkele media-optredens (DWDD) kwam ze iig bijzonder incompetent over.

FOK.nl / Nieuws / Zoektocht naar nieuwe zuiplap scoort ondermaats / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl

En dat is dan ook nog eens de eerste aflevering, die meestal veel beter wordt bekeken dan de vervolgafleveringen

Hopelijk zijn ze snel failliet.

Nee, onder het miljoen voor de eerste aflevering van zo'n gehyped programma is niet goed genoeg. Groeipotentie is er ook niet echt gezien de overwegend negatieve reacties op de show. En ach, failliet, er staan 2 miljardenbedrijven achter maar als ze lang genoeg verlies draaien zal het wel tot verkoop komen (Murdoch?). Het 'merk' SBS is behoorlijk in waarde verminderd de laatste paar jaar.

stinissen (crew)
Ajax&Litmanen1 schreef:
FOK.nl / Nieuws / Zoektocht naar nieuwe zuiplap scoort ondermaats / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl

En dat is dan ook nog eens de eerste aflevering, die meestal veel beter wordt bekeken dan de vervolgafleveringen

Hopelijk zijn ze snel failliet.

Vind ik niet sommige programma's kijk ik wel en zijn meer dan vermakelijk als je het niets vind kijk dan ook niet.

Ik kijk het ook niet nee. Het is dat ik af en toe naar die campingzender moet schakelen voor het Nederlands Elftal.

stinissen (crew)
Waar de programma's op komen zal me een zorg zijn , ik kijk gewoon wat ik leuk vind als ze nou of SBS komen of een andere zender.

Ik heb liever dat alle sport op één zender komt en dat je alle commerciële zenders daarna uit je pakket van UPC kan knikkeren. Scheelt weer wat centen dan. Ik kijk op sport na eigenlijk nooit naar die zenders. Niet RTL, niet SBS. Af en toe kijk ik mee als dat ding aanstaat, maar ik zal er helemaal niets aan missen.

stinissen (crew)
Ik kijk nooit rechtstreeks na alle commerciële zenders , ik neem alles op en kijk het daarna zonder pauzes en onderbrekingen , ja zelfs Barbie , echte meisjes en bloed zweet en tranen.

SBS knipt ook vaak scenes uit films, dat zou ik ook meewegen.

mjk87 schreef:
Ik heb liever dat alle sport op één zender komt en dat je alle commerciële zenders daarna uit je pakket van UPC kan knikkeren. Scheelt weer wat centen dan. Ik kijk op sport na eigenlijk nooit naar die zenders. Niet RTL, niet SBS. Af en toe kijk ik mee als dat ding aanstaat, maar ik zal er helemaal niets aan missen.

Idem. Ik kijk buiten sport en actualiteiten eigenlijk sowieso bijna geen tv. En als ik wat kijk, dan eerder op een digitale zender als NGC, Discovery of History Channel. Ik zou niet weten wat ik op de Nederlandse commerciele tv moet kijken, aangezien ik alle familieprogramma's en talentenjachten of BN-ers doen iets lichtelijk haat. En films op tv kijken doe ik sowieso al een eeuwigheid niet meer. Zo'n SBS dat in films knipt of gewoon doodleuk de kijker een uur laat wachten met het slot omdat Hart van Nederland en Shownieuws er tussendoor moet is gewoon minachting van de kijker.

Tja, HvN is gewoon de grootste publiekstrekker van SBS dus dat heeft een speciale plek. Films zou ik echter niet veel meer uitzenden (doet RTL4 ook (bijna) niet) maar wél simpele Nederlandse reality a la Mijn Man is Klusser, Dubbeltje op z'n Kant, Leven in Puin of Obese. Snap niet dat SBS daarin niet beter en slimmer investeert. Verder moeten ze natuurlijk vooral de vooravond versterken, wat ze nu dan wel proberen met Recht van Nederland maar misschien kunnen ze beter gaan voor een soap (om half acht).

Oei oei, liveshows Next Pop Talent gehalveerd van 6 naar 3:

Mediacourant.nl » » SBS 6 schrapt helft liveshows The Next Pop Talent

Nog een grotere flop dan The Winner Is... en dat zegt wat. Slecht programma ook (zag een half uurtje eens) met 2 nietszeggende presentatoren en (dat vooral) een hopeloze jury (Glennis Grace (?) en Ruud de Wild... rly?). Talent was ook redelijk afwezig.

Verrassend zeg, dat een talentenshow met live shows (hoe verzin je het, wat leuk bedacht! met oa de aanwezigheid van de enorme topper Yes-R nauwelijks wordt bekeken. Dat kan je SBS natuurlijk niet verwijten. Zo'n creatief concept, daar zou je toch minstens 3 miljoen kijkers bij verwachten.

Ga eens faiiliet, SBS

Ach, The Voice (wel 3 miljoen kijkers) was niet creatiever... daar is alleen 10x meer geld in gepompt qua reclame, studio, design, jury, noem maar op. John de Mol wist dat-ie miljoenen verlies in NL ging draaien maar als het maar verkocht ging worden aan de VS kreeg-ie het dubbel en dwars terug. En dat deed het.

The Next Pop Talent (alleen de titel al) is het arme broertje van de talent-shows. Onbegrijpelijk gezien het belang dat De Mol nu heeft in SBS. Dit was een flop die niet te vermijden was. Yes-R is misschien nog wel het beste aan dat programma, en dat zegt heel, heel veel.

Nederlandse reality en misschien een nieuwe Big Brother, daar zal SBS het van moeten hebben. Vergeet de concurrentie met RTL4, want die verlies je toch.

starbright boy (moderator)
SBS wilde het eerst The Next PopStar noemen, maar dat mocht niet van de rechthebbenden van het programma Popstars (wat ze eerder hebben gebracht).

Vergeet vooral het imiteren van succesnummers. SBS6 kansen liggen bij een terugkeer naar wat ze waren: sensatie, plat en campingachtige gezelligheid. RTL is meestal vrij netjes en braaf, SBS moet stout. Mijn zender wordt het dan ook niet, maar dat is wel waar ze heen moeten. Een soap en Big Brother zijn veel te duur en brengen enorme risico's met zich mee. Ik zag laatst een stukje Recht van Nederland en dat is wel een aardig idee, alleen zou het veel vetter uitgevoerd moeten worden, het is nogal netjes nu.

En probeer de doordeweekse dagen in te pikken. Geef het voorlopig op op zaterdag en wellicht ook vrijdag. Zet daar gewoon een film neer.

Het zou me trouwens niks verbazen als De Mol gaat azen op voetbal. Europees of via Murdoch op eredivisiesamenvattingen.

starbright boy schreef:
Een soap en Big Brother zijn veel te duur en brengen enorme risico's met zich mee.

Hmm is dat zo? Zelfs op het kleine RTL5 is nu een soap, dat kan SBS dan toch ook brengen? En Big Brother hoeft maar 10 a 14 weekjes te duren, als het lukt is het mooi en zo niet... tja. Hoe duur zou dat nou helemaal zijn? Nog niet de helft van 10 weken Sterren dansen op het IJs schat ik zo.

starbright boy (moderator)
Maar dan wordt het een goedkoop soapje. Op RTL5 prima, want die moeten wel aardig in de doelgroep scoren, maar niet een miljoen kijkers halen, maar SBS bereikt er in de vooravond niks mee, die moeten iets als Goede Tijden zetten en dat is duur.

En Big Brother is veel duurder dan Sterren dansen hoor, bovendien is dat na seizoen 1 en 3 in Nederland niet echt meer succesvol geweest. Weet niet meer hoeveel het koste, maar ik weet nog wel dat dat bijna het struikelblok was om het destijds niet te doen. Veronica (toen nog een RTL-zender) vond het erg duur en daardoor nogal risicovol. Volgens mij kun je veel goedkoper scoren.

stinissen (crew)
otherfool schreef:

Nog een grotere flop dan The Winner Is... en dat zegt wat. Slecht programma ook (zag een half uurtje eens) met 2 nietszeggende presentatoren en (dat vooral) een hopeloze jury (Glennis Grace (?) en Ruud de Wild... rly?). Talent was ook redelijk afwezig.

Wat een gelul het niveau wat zangtalent aangaat is vele male hoger dan The Voice , heb je het trouwens wel eens een keer gezien...?

Eigenlijk is het heel simpel, dé Zaterdagavondshow voor SBS6:

1) Mensen vanuit het hele land komen voor een vakjury hun idee voor de nieuwe Zaterdagavondshow uitleggen.
2) Na een selectie mogen SMS'ers kiezen welke ideeën een klein geldbedrag krijgen om een soort van trailer te maken. Hierbij kunnen dan de bekende SBS-gezichten opdraven.
3) Na een verdere selectie via vakjury en SMS'ers mag er een pilot komen. Zeg drie ideeën, drie pilots.
4) Na de grand finale heb je een winnaar én een nieuwe show

+) Doordeweeks kun je stukjes laten zien van het maken van de trailers/pilots in die Boulevard-kloon. Misschien zelfs een half uurtje per dag een apart programma maken (vóór of na HVN is de beste gok).
+) Begeleiding van de ideeën door types als Johnny de Mol, Beau van Erven-Dorens en Marc Klein Essink.
+) Verschillende categorieën (Een talkshow, een serie, puur amusement, spelletjes...)

Neemt niet weg dat dit natuurlijk een erg domme zet van SBS was. De voice leek me al mosterd na de maaltijd maar men vond het lievere karakter itt Idols nog wel leuk. Maar deze show was natuurlijk meteen heel duidelijk dat het zou floppen.

Grootste probleem zijn de presentatoren van de SBS programma's. Je merkt dat men dat erg belangrijk vindt. Alsof een simpel kut spelletje op RTL, 2 miljoen zou trekken zonder Linda de Mol. Ze moeten af van die Joling en iemand als Joris Linssen nemen. Mensen willen graag van die aardige mensen (die stiekem natuurlijk de vreselijkste dingen doen in hun prive leven) die een beetje sympathiek lopen te doen op televisie. Gratis tip John de Mol!

stinissen schreef:
Wat een gelul het niveau wat zangtalent aangaat is vele male hoger dan The Voice

Tja, dan zijn wij het oneens. Ik vind het beide programma's van niks, maar ik vind het niveau bij Pop Talent toch wel extreem laag, vanavond weer een stukje gekeken. Echt heel slecht.

starbright boy schreef:
En Big Brother is veel duurder dan Sterren dansen (...) Volgens mij kun je veel goedkoper scoren.

Dat laatste zal ongetwijfeld, het eerste? Heb er ook geen inzicht in, maar common sense zegt me iets anders (zeker als je het afzet tegen aantal minuten TV dat het oplevert). Elke dag een half uurtje, laat ik het zo zeggen, ik zou kijken. Ik vind het eigenlijk sowieso wel raar dat het compleet is verdwenen.

Recht van Nederland verdwijnt overigens alweer uit de vooravond, na amper 3 weekjes...

otherfool schreef:

Het meest trieste is nog dat ze een variant wilden verzinnen op het stoel succes van the Voice. Nu moeten ze een enorm grote hendel naar voren halen. Wat is het nut? Ongekend slecht.

otherfool schreef:
Ach, The Voice (wel 3 miljoen kijkers) was niet creatiever... daar is alleen 10x meer geld in gepompt qua reclame, studio, design, jury, noem maar op. John de Mol wist dat-ie miljoenen verlies in NL ging draaien maar als het maar verkocht ging worden aan de VS kreeg-ie het dubbel en dwars terug. En dat deed het.

Het succes komt natuurlijk door die stoel, die omdraait als je op de knop drukt. Een van Velzen ideetje. Denkt dat-ie spontaan gaat groeien als hij naar zijn bankrekening kijkt.

FOK.nl / Nieuws / Finale The Next Pop Talent trekt weinig publiek / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl

Bijna 2x zoveel kijkers naar de gedateerde funny video's van Hansje Kraaij

Dat zegt genoeg over het niveau, dat Hansie Hansie zoveel kijkers trekt. Zeker rond die tijd op de dag. Kijk, 's avonds laat half moe is een programma als Stom, Stommer, Stomst, of de Politie op je Hielen best vermakelijk. Niet echter zo vlak na het avondeten.

En prompt was SBS gisteren juist voor een keer de 2e zender van het land (lukt normaal alleen met voetbal). De grote comeback is ingezet zullen we maar zeggen...

otherfool schreef:
En prompt was SBS gisteren juist voor een keer de 2e zender van het land (lukt normaal alleen met voetbal). De grote comeback is ingezet zullen we maar zeggen...

Hoezo? Door Kees van der Spek? Leuk programma inderdaad. Ik vind de zondagavond van SBS6 altijd wel leuk eerlijk gezegd.

Ja oa door Van der Spek (kende hem niet trouwens). Hier een stukkie:

Mediacourant.nl » » SBS 6 scoort meest bekeken avond in half jaar

Maarja 1 zwaluw/zomer he...

Gast
geplaatst: vandaag om 23:07 uur

geplaatst: vandaag om 23:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.