• 155.495 films
  • 9.309 series
  • 27.680 seizoenen
  • 604.454 acteurs
  • 347.045 gebruikers
  • 8.765.746 stemmen

The Muppet Show

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 29877 berichten
  • 5071 stemmen

1x14 Sandy Duncan

Maybe I'm getting soft, but I loved it.

De veelzijdige Sandy Duncan die nominaties had bij de Emmy's, Tonny's en Golden Globes. De rode draad van de aflevering is een grap van Fozzie. De bananensketch, geschreven door een zekere Gags Beasley. Iedereen kent de grap en de schrijver, behalve Kermit.

• 29877 berichten
  • 5071 stemmen

1x15 Candice Bergen

Kermit, do you notice that every time we have a beautiful girl on the show, you forget about me?

Opvallende naam met Candice Bergen. In de VS was ze toen al wel bekend met enkele filmrollen en een carrière als model. De grote bekendheid kreeg ze pas na The Muppet Show. Met nominaties voor Academy Awards en Golden Globes voor de film Starting Over in 1979. En vooral veel later de vele nominaties en prijzen voor de hoofdrol in Murphy Brown en Boston Legal. Eén scène was me van vroeger nog bijgebleven: Put Another Log on the Fire van een grote muppet die het nummer zingt en zo zijn vrouw (Candice Bergen) allerlei taken thuis geeft alsof het de normaalste taak is. Waarop die het ineens beu is, kwaad wordt en het aftrapt. Dat Candice Bergen ook bekend is als model, komt wel van pas in de sketch waarin ze model is voor een schildersklas. Met Animal die letterlijk zijn model gaat schilderen.

• 29877 berichten
  • 5071 stemmen

1x16 Avery Schreiber

At last, your family can be protected from the heartbreak of gorilla invasion.

Een wat vergeten comedian, maar dat levert dan ook absurde humor op. Net als Schreiber zelf, leuk maar zeker niet memorabel. Vb is zijn 'gevecht' met Sweetums dat ze uitvechten als gladiatoren maar doen door beledigingen uit te wisselen ipv met wapens. Nadat het al enkele afleveringen werd aangehaald, is er nu echt voor het eerst de focus op de liefde tussen Kermit en Miss Piggy. De eerste keer ook dat Kermit toegeeft dat hij ook van Miss Piggy houdt.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Grappig filmpje Swedish Chef

mbv een webschakel, want anders pakt hij 'm niet op 03:20. Iemand 'n idee wat de woordgrap is direct na BjörkBjörkBjörk.. ? Ik ken het net niet verstaan.

En deze:

ranboy

• 7 berichten
  • 8 stemmen

Na Björk komt Mork (uit Mork & Mindy, Robin Williams). De Swedish Chef zegt 'Nano' tegen Mork, omdat dat de vaste groet van Mork in de serie was (Mork kwam van een andere planeet, genaamd Ork). Ik hoop dat dat is wat je bedoelt.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Ik had al het vermoeden dat het ergens over ging waar ik niet mee bekend was. Ik wilde dit nou wel eens weten. Bedankt voor de uitleg!

• 29877 berichten
  • 5071 stemmen

1x17 Ben Vereen

By the way, your pants are on fire.

Ben Vereen is een bekende Broadwayster die in bekende musicals speelde (Hair, Wizard of Oz, Jesus Christ Superstar, ...) en zelfs enkele Tony's won. Maar op vlak van tv of film niet echt iets memorabel. Een figuur waar ik verder ook niet veel mee heb in deze aflevering. Er is een running gag rond Fozzie die vast zit in een goochelaarskist. Het opvallendste nummer in de show is Rowlf die Für Elise brengt van Beethoven. Gewoon een klassiek nummer zonder parodie te worden, een enkele keren dat Rowlf subtiel over zijn vingers struikelt bij het spelen, maar zonder het belachelijk te trekken. Een sketch met klassieke muziek centraal zou nu (40 jaar later) niet meer gedaan worden in zo'n tv-show.

• 29877 berichten
  • 5071 stemmen

1x18 Phyllis Diller

I'm not your son and my name's not Shine!

Phyllis Diller is één van de eerste grote vrouwelijke comedians in Amerika. Al is nu haar humor wat van het niveau van Fozzie helaas. Zoals een pocket camera waarmee ze foto's trekt van (jawel) ... pockets! Het levert geen goeie aflevering op. Enkel Phyllis met een orkest dat The Entertainer speelt en zijzelf poging doet op de sax (met een verontwaardigde Zoot) is nog te doen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.