- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Voor- en nadelen aan films op televisie
Voor- en nadelen aan films op televisie
Donkerwoud
-
- 8149 berichten
- 3677 stemmen
Ik vind het zelf fijn dat televisie een aanbod biedt dat gelijk loopt aan je dagritme. In de morgen onbijttelevisie. Rustig instarten met commentaar op het nieuws. Meestal luchtig. Dan in de avonduurtjes het wat luchtigere werk van DWDD en RTL Boulevard (al kijk ik die echt nauwelijks meer). Dan het harde nieuws van 19.30 of 20.00. Later op de avond harde actualiteiten als Zembla en Nieuwsuur. Voor mij is Pauw nog altijd spannende televisie. De beste man heeft bij vlagen superscherpe interviews, maar het is óók gewoon vermakelijk. Televisie structureert lekker de dag voor een nieuws en actualiteiten-junkie als ik.
Panta Rei
-
- 489 berichten
- 7 stemmen
Ik wacht altijd tot een film uitkomt op DVD.
Kan ik het lekker kijken in mijn eigen tempo.
Televisie kijk ik alleen voor mijn favoriete series.
Nieuws en actualiteiten kijk ik online.
En daar word ik niet vrolijk van, laat staan wijzer.
Zoveel meningen, zoveel opvattingen, je weet onderhand niet meer wie nou fout is en wie goed.
Dus om mijn mening te bepalen, ga ik tegenwoordig af op mijn eigen ervaringen.
Die ontzettend schril afsteken op wat ik zou moeten geloven volgens de deskundigen op diverse fora en social media.
Het zal mijn tijd wel duren. Opwarming; zolang de langste dag in de zomermaanden is en de kortste dag in december, prima.
Oorlog; ik hoop het niet mee te maken, ondanks dat sommigen beweren dat ik er al midden in zit.
SergioMalick
-
- 1060 berichten
- 1649 stemmen
Films op televisie zijn handig wanneer je een eerste date hebt en de date tegenvalt. In de reclames kun je dan proberen om er nog wat van te maken.
Maar voor mij persoonlijk zijn films op tv op alle manieren een gruwel. De selectie van de films, beeldkwaliteit, reclameblokken, logos die in beeld verschijnen of wegtrekken wanneer de reclame komt. Waardeloos
Edit: Ik moet bekennen dat films op televisie natuurlijk wel fijn zijn voor mensen die geen laptop hebben of tegen downloaden zijn, of geen geld hebben voor dvd's. De mogelijkheden om film te kijken is er tenminste. Daarentegen hebben de meeste bibliotheken een groot assortiment aan dvd's. Je kunt zelfs dvd's van andere bibliotheken kosteloos over laten brengen naar je eigen bibliotheek. Soms kost het een euro.
Willem Verheij
-
- 40 berichten
- 120 stemmen
Ik kijk eigenlijk vrijwel nooit meer tv. De reclame's zijn te irritant.
Met films heb je dan ook nog dat ze evengoed erin geknipt hebben om de film eerder uit te kunnen zenden of zodat het beter past in het schema. Soms herhalen ze ook een scene van voor de reclame. In ieder geval ze slopen de film.
De selectie is vaak ook niet interessant, als ze al een film van de vorige eeuw al laten zien zijn het altijd dezelfde.
En zenders die tussen een film door het nieuws uitzenden is een speciale plaats voor in de hel, als die zou bestaan.