- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- La Piovra (1984)
La Piovra (1984)

JP
-
- 618 berichten
- 261 stemmen
zojuist aangeschaft. Het beeld was slechter dan ik verwacht had, maar de eerste 2 uur waren zeer intrigerend!

filmdaas
-
- 66 berichten
- 103 stemmen
Deel 1 uit de La Piovra reeks is behoorlijk traag zelfs voor een jaren 80 miniserie.
er wordt zeer uitgebreid de tijd genomen de personages te introduceren.
het akteerwerk is prima, vooral van Placido als Cattani en De Rossi als een verslaafd meisje.

v2000
-
- 132 berichten
- 205 stemmen
Sterke serie, al is hij niet zo goed als de latere delen die ik gezien heb. Af en toe ligt alles er te dik bovenop. Storend is de zeer slechte beeldkwaliteit, dit had toch echt wel beter gekund voor een serie uit de jaren 80. Het is net alsof je naar een grijsgedraaide VHS-band zit te kijken.

KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Twee vraagjes.
- is de beeldkwaliteit van de latere series beter ?
- Als ik voorlopig slechts één serie koop, dien ik dan de 1ste te kopen, of kan ik ook perfect volgen als ik eerst de 4de koop ?

kos
-
- 45729 berichten
- 8263 stemmen
Je kunt ook met deel 4 beginnen, als is dat natuurlijk niet helemaal ideaal.

v2000
-
- 132 berichten
- 205 stemmen
Twee vraagjes.
- is de beeldkwaliteit van de latere series beter ?
- Als ik voorlopig slechts één serie koop, dien ik dan de 1ste te kopen, of kan ik ook perfect volgen als ik eerst de 4de koop ?
Ik heb niet alle series, maar bij mij is alleen deze slecht.
Iedere nieuwe serie begint met een samenvatting van de voorgaande serie. Maar het zijn verder op zichzelf staande delen die je los van elkaar kunt zien.

mr.corleone
-
- 63 berichten
- 84 stemmen
1e serie is inderdaad mindere kwaliteit, daarna word het beter. en zou als ik jou was maar bij 1 beginnen
en btw,goeie serie 5 sterren waard ondanks kwaliteit

13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
er is ook een nieuwe octopus serie een best recente.
die zijn wel goed

Donkerwoud
-
- 7854 berichten
- 3419 stemmen
De DVD-uitgave is huilen met de pet op, maar op zich is het tegen de prijs ook weer niet zo'n ramp. Ik ben ergens in de serie afgehaakt, omdat ik meer recentere toppers begon te ontdekken. Maar het is zeker een mooie kijk op hoe de Italiaanse maffia hele provincies heeft ontwricht met zijn boze zaakjes.
Het deed me trouwens heel erg aan het recente The Wire denken. Het zou me niet verbazen als de creator in bepaald opzicht schatplichtig was aan deze klassieker.

Warren Stantin
-
- 185 berichten
- 0 stemmen
Heb de hele serie inmiddels. Absoluut klassiek en samen met Inspector Morse de beste serie die ik ken. Qua verhaal totaal niet gedateerd en het acteerwerk is formidabel. Vooral de serie-delen 1 t/m 6 zijn buitengewoon goed.

LaCosaNostra
-
- 167 berichten
- 42 stemmen
Kwaliteit viel me alles mee, heb die box besteld met alle series er in, super!

movie acteurs
-
- 2920 berichten
- 3100 stemmen
Sterke Italiaanse grimmige mafia serie. Met realistische dingen die ook in het echt voor komen, erg sterk geacteerd en mooie muziek. Vooral de eerste twee seizoenen zijn erg sterk.

13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Serie 1 maarliefst in 1 dag voltooid!
Geweldige serie, die de maffia ontzettend realistisch neerzet. Camera-werk stoorde mij niet echt, het leek er wel een beetje bij te passen. Muziek was sterk, maar het werd wel heel vaak gebruikt, en begon toch te vervelen na een tijd. Dit verhaal gaat nog slechts over een onderbaas van de maffia, op naar het hogere werk.
Op naar Serie 2!

Wouter
-
- 18564 berichten
- 2956 stemmen
Vind de kwaliteit ook best te doen. Bezig in serie 1. Tot nu toe erg sterk.

Wouter
-
- 18564 berichten
- 2956 stemmen
Ik heb de box en ik snap iets niet.
La piovra - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Ik zie dat men deel 10 veranderd heeft in deel 8, maar is het niet beter op ze te kijken in de volgorde van release?