- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
elco
-
- 6 berichten
- 3 stemmen
Echt een goede film/serie. Ik heb hem gister gekocht en ik ben hem nou aan het kijken. Het is echt de allerbeste film/serie die ik ooit heb gezien(dat mag eigenlijk ook wel met de 120 miljoen die ze aan de film hebben uitgegeven) het is echt 603 minuten puur genieten. Als je de film nog niet gezien hebt dan moet je zorgen dat je hem zo snel mogelijk gaat kijken! Echt de beste film ooit gemaakt!
Sub-Zero
-
- 4 berichten
- 5 stemmen
Beste film/serie die ik ooit heb gezien. WOII is zowieso mijn genre, maar dit slaat alles. Geweldige actiescenes, goed acteerwerk, en alles op waarheid gebaseerd. Gewoon schitterend. Van begin tot einde zit dit goed in elkaar.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Ik snap écht niet hoe mensen hier een 0,5 aan kunnen geven. Ik bedoel, je ziet een aflevering, die vind je kut, en dan ga je doodleuk nog even alle afleveringen bekijken? Dat gaat er bij mij echt niet in. Verklaringen?
Scratt
-
- 466 berichten
- 0 stemmen
Het is nu te bekijken op kanaaltwee maar ik heb aflevering 1 en 2 spijtig genoeg gemist :s Kun je nog volgen als je start bij de derde aflevering ? 
mamartijn
-
- 16 berichten
- 15 stemmen
In september beginnen Steven Spielberg en Clint Eastwood (?!?) te filmen voor het vervolg op BoB. Het zal inderdaad gaan over de pacific. Het gaat heten: Flag of our Fathers. Wanneer ie uitkomt weet ik niet. BoB is per definitie het beste wat ik van de oorlog heb gezien en dat is zeker wat waard, ik heb bijna alle gerespecteerde oorlogsfilms. Deze maakt dan ook vanaf het begin deel uit van mijn collectie, heb er zelfs nog 100 euro voor betaald. Ik kan helaas niet meer dan vijf sterren geven, daar bijft het dan ook bij. 5 sterren dus, en afwachtende op het vervolg......
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
100 euro ervoor betaald!?
Man, ze zijn er voor minder dan de helft van de prijs.
Ik heb er zelf trouwens ook veel te veel voor betaald (70,-) 
kelu
-
- 28 berichten
- 23 stemmen
Deze serie is echt zo goed neergezet, dat er bijna geen op of aanmerkingen in zitten. Deze serie of film van 10 uur moet je een keer gezien hebben als je fan bent van dit genre.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Berichten verplaatst naar Films > Toplijsten > top-lijsten (centraal topic)
FunkyMe
-
- 23 berichten
- 2 stemmen
damian lewis een op en top engelsman heb je daar wat van gemerkt?? nee he?
een betere acteur dan hem hadden ze voor luitenant captain major winters niet kunnen vinden zal wennen worden damian in burgerkleding te zien.
blijf de film aan het kijken ben gehecht aan speirs malarky guernere hoobler en al die anderen
BLINKmania
-
- 4 berichten
- 241 stemmen
Super mini-serie. Alles klopt met de historie. Maar ja, wat wil je.... Tom Hanks en Spielberg. Ben een fan van oorlogfilms en deze staat met stip op 1
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mijn favoriete personages blijven Major Winters en George Luz.
Capt. Sobel, we salute the rank, not the man
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Maar dat heb ik dus al eerder in dit topic gezegd, zie ik net. 
Disk
-
- 394 berichten
- 914 stemmen
damian lewis een op en top engelsman heb je daar wat van gemerkt??
Bijna de hele cast bestaat uit britten.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Nee hoor. Bijna alle belangrijke personages worden door Amerikanen gespeeld.
Disk
-
- 394 berichten
- 914 stemmen
oh, op de making of hoorde ik een deel van hun met een brits accent babelen. Was onder de indruk dat het de meerderheid was. Anyway bedankt voor de opklaring.
Bas17
-
- 986 berichten
- 1010 stemmen
Nu heb ik hele serie gezien en heb hem een 1.0* gegeven, binnenkort zal ik een uitleg geven waarom precies als ik tijd/zin heb 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Doe maar eens, ja, want 1* is wel heel erg vreemd, vind ik.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Nu heb ik hele serie gezien en heb hem een 1.0* gegeven, binnenkort zal ik een uitleg geven waarom precies als ik tijd/zin heb 
Nooit dus.
Anakin01
-
- 257 berichten
- 300 stemmen
waarom staat die niet in de top 250?
Muja
-
- 56 berichten
- 58 stemmen
Heb laatst nog de hele serie gezien, en ja het mag dan wel propaganda zijn, maar het is een mooie serie soms een beetje aan de langdradige kant, maar dat hoort er bij..!
S.Y
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
en ja het mag dan wel propaganda zijn,
Straks is de hele WOII nog propaganda!
Afleveringen van een uurtje langdradig? 
Bas17
-
- 986 berichten
- 1010 stemmen
[quote]Bas17 schreef:
Ach als ik naar je top 10 kijk heb ik dan nog heel wat uit te leggen, laten we zeggen dat onze smaken verschillen en ik geen behoefte had aan zon langdradige (heb ik toch echt zo ervaren op sommige momenten) serie, kon mij gewoon geen moment boeien of roeren. Moeilijk te zeggen precies waarom, maar de serie kon mij niet betrokken laten voelen bij de actie of personages (met AL hun drama dat ze doorstaan) en het een beetje ik ben goed en vijand is slecht verhaal. Nja, hij was in ieder geval veel beter dan saving private ryan.
En nu ik het zo schrijf verdiend het misschien wel wat hoger. Ik heb hem inmiddels afgezien. Ondanks sommige momenten dat ik de serie niet zo sterk vond keek ik toch altijd wel weer 2 afleveringen in een week ofzo.
Deze serie is absoluut niet mijn genre en vond vooral naar het einde toe zeer matig worden. Misschien moet ik mijn stem gewoon verwijderen omdat ik dit soort beeldmateriaal nooit zal kunnen waarderen. Maar aan de andere kant, mensen die heel erg van het genre houden knallen er ook gewoon een 5.0 op.
Nja ik heb iig weer een tinbox te koop staan.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Als het je genre niet is, waarom koop je die dvd-box dan? 
Bas17
-
- 986 berichten
- 1010 stemmen
Als het je genre niet is, waarom koop je die dvd-box dan? 
Mooie dvd-box, heel mijn kamer staat vol met dat soort boxen
Echte special edition collector
Waar ik nu trouwens wat vanaf probeer te komen. (duur)
Ook kocht ik deze vanwege zijn ENORM hoge imdb gemiddelde
En ik geloof echt dat het een goede serie is al zoveel mensen het prachtig vonden. En daar kan ik niks tegen in brengen met mijn 1e stemmetje
.
Mijn moeder wil de serie nog zien, misschien dat ik wat meekijk en dan tot bezinning kom (heb ik weleens vaker als ik een film te moe kijk ofzo dat ik er niks aan vind maar bij herziening heel sterk), maar dat verwacht ik niet.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Onzin.
Bas17
-
- 986 berichten
- 1010 stemmen
Zo heb ik het zowel bij saving private ryan als bij band of brothers ervaren, maar ja ik zeg ook nergens dat mijn ervaring beter is of meer waar als die van jullie. Ik zal dit topic verder aan jullie laten om me niet verder gehaat te maken omdat ik deze film wat minder vond
.
Muja
-
- 56 berichten
- 58 stemmen
Ja ik zie het als propaganda... De Amerikanen zijn altijd " helden " geweest, dit en dat... In het echt ging het dr heel anders aan toe, dit is gewoon pro-Amerikaans... En ja, ik zit daar niet mee, maar zo is het wel... En wat ik bedoel met langdradig, is dat ik het wel gezien heb als een Medic opzoek gaat naar spulletjes dat heb ik na 2x wel gezien, ik hoef niet heel de aflevering te kijken hoe hij van links naar rechts iedereen afgaat om te vragen naar een schaar, of een pleistertje...
S.Y