• 12.219 nieuwsartikelen
  • 165.652 films
  • 10.693 series
  • 30.874 seizoenen
  • 623.212 acteurs
  • 194.920 gebruikers
  • 9.098.354 stemmen

Peter R. de Vries

zoeken in:

rokkenjager

• 2862 berichten
  • 1682 stemmen

Peter R. de Vries.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

SelmaDuim schreef:

De uitgever zat vandaag anders wel bij De Wereld Draait Door om met Peter R de Vries in discussie te gaan.

dit wist ik niet

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

Niet dat we daar veel wijzer van zijn geworden hoor.

Ben wel benieuwd wat er uit die aangifte voortkomt.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Het programma van het vleesgeworden synoniem van zelfingenomenheid laat ik helemaal links liggen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1199 stemmen

[quote]speranza schreef:

Het programma van het vleesgeworden synoniem van zelfingenomenheid laat ik helemaal links liggen.[/quote

Haha, bizar hoe heftig die man zichzelf vindt.

mikey

• 28554 berichten
  • 5029 stemmen

Toch wel een aardige actie van Peter R dit keer. Alle achteraf gezien. misplaatste verontwaardigheid tijdens het lezen van het boek. En dan blijkt het niet waar....

Apollinisch

• 21283 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Het programma van het vleesgeworden synoniem van zelfingenomenheid laat ik helemaal links liggen.

http://www.youtube.com/watch?v=dGxxBt5uZYY

Movie-Addicted

• 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Wie gaat er straks kijken?

Hieronder een beschrijving;

Uitzending zondag 17 april: Levensgevaarlijke crimineel spreekt over gruweldaden

Nolty Welch, een Amsterdammer die in Suriname wordt gezocht voor twee levensdelicten. Deze volgens justitie levensgevaarlijke crimineel loopt ongestoord vrij rond in onze hoofdstad.

Waar wordt hij precies van verdacht en wat voor bewijs is er tegen hem? En wat heeft hij zelf te zeggen over de gruweldaden waarvoor hij verantwoordelijk wordt gehouden? We horen het als een kennis hem voor ons opzoekt… mét verborgen camera. Het zijn even onthullende gesprekken waarin niet alleen wordt gepraat over de Surinaamse zaken….

De Nederlandse politie werd twee jaar geleden al over de aanwezigheid van Nolty Welch getipt maar ondernam bizar genoeg geen actie tegen de crimineel die nota bene op de Surinaamse most wanted-lijst staat. Wat gebeurt als wij de politie nu weer waarschuwen dat deze voortvluchtige crimineel op zijn gemakje door Amsterdam fietst?

Peter R. de Vries, misdaadverslaggever, zondag 17 april om 21.30 uur op SBS6: een reportage die justitie het schaamrood op de kaken zal bezorgen

kappeuter (crew films)

• 73634 berichten
  • 5859 stemmen

Peter R. de Vries stopt met misdaadprogramma

'Het ‘onderzoeken, ontmaskeren, aanklagen en verdedigen’ van misdaadverslaggever Peter R. de Vries houdt op per medio 2012. De Vries maakte vandaag bekend dat het programma hem te veel wordt.'

'Concrete plannen voor iets nieuws heeft De Vries nog niet, maar Endemol en SBS hebben al aangegeven hem graag voor hun stal te behouden en hem gevraagd na te denken over een nieuw format. Vanavond zit hij bij De Wereld Draait Door om zijn beslissing verder toe te lichten.'

Bron: NRC-artikel met videofragmenten:

Peter R. de Vries stopt met misdaadprogramma :: nrc.nl

Peter stopt in 2012 met misdaadprogramma na zeventien jaar onthullen en ontmaskeren – Peter R. de Vries - peterrdevries.nl

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

niethie

• 7312 berichten
  • 6693 stemmen

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3597 stemmen

Jammer. Keek het toch altijd wel graag.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Vond sommige dingen die hij behandelde ook altijd wel leuk om te zien. Keek het niet altijd, alleen als ik het onderwerp interessant vond. Jammer dat ie stopt.

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Zorg dat u klaar zit dan heeft u altijd een alibi

(afbeelding)

otherfool

• 18487 berichten
  • 3397 stemmen

Aanhouding na dna-match Vaatstra - NOS Nieuws

Dit geweldige nieuws past in het topic over Petertje, die zich al die jaren voor deze zaak en ook het DNA-onderzoek heeft ingezet. Chapeau

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

Echt fijn voor haar ouders. Met name haar vader heeft de strijd nooit opgegeven. Hopelijk vinden ze eindelijk rust nu ze alles kunnen gaan verwerken (al moet de potentiële dader nog veroordeeld worden natuurlijk).

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Ja, hopelijk vinden ze eindelijk rust. Wel verrassend dat hij zelf DNA heeft ingeleverd.

De kinderen van de moordenaar zaten op dezelfde school als Marianne, dus there's your connection. Zal mij niks verbazen als Peter R. de Vries binnenkort met een speciale aflevering komt ter afsluiting van deze zaak.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Goed nieuws natuurlijk, al blijf ik sceptisch. Dat zijn DNA matcht met het DNA dat op haar gevonden is zegt nog niets natuurlijk.

otherfool

• 18487 berichten
  • 3397 stemmen

Dat zegt natuurlijk (bijna) alles. Case closed.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Het zegt natuurlijk heel veel, vind het alleen wel verbazingwekkend dat hij zelf zijn DNA heeft ingeleverd. Het was namelijk niet verplicht om aan het verwantschapsonderzoek mee te doen. Hij heeft dus blijkbaar bij voorgaande onderzoeken niet zijn DNA afgestaan. Waarom nu dan wel? Wil hij gepakt worden?

De komende dagen zal ongetwijfeld meer duidelijkheid brengen.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

Misschien kon/wilde hij ook niet meer met het geheim leven of werd het hem te heet onder de voeten en is dit een soort van omslachtige bekentenis.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

gillie24 schreef:

Het zegt natuurlijk heel veel, vind het alleen wel verbazingwekkend dat hij zelf zijn DNA heeft ingeleverd. Het was namelijk niet verplicht om aan het verwantschapsonderzoek mee te doen. Hij heeft dus blijkbaar bij voorgaande onderzoeken niet zijn DNA afgestaan. Waarom nu dan wel? Wil hij gepakt worden?

De komende dagen zal ongetwijfeld meer duidelijkheid brengen.

Maar de mogelijkheid dat ie op een andere manier contact met haar had is met zekerheid uit te sluiten? Dat het veel zegt oké maar m.i. moet het alles zeggen.

Had niet zoveel uitgemaakt verder, was er niets uitgekomen uit een vrijwillig DNA-onderzoek, kan je volgens mij over gaan op een gedwongen DNA onderzoek. Alleen de weigeraars afgaan, en dat zullen er niet veel zijn denk ik.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

De tijd zal het leren: Komt er een bekentenis? Had hij een enorm schuldgevoel?

@NW

Om jouw vraag met zekerheid te kunnen beantwoorden, moet je de precieze details weten en die weten wij (nog) niet .

Waar precies is DNA aangetroffen op het lichaam van Marianne? Etc.

Vanavond is er een persconferentie. We wachten af.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Klopt, vandaar dat ik me wat behoudend opstellen. Wil ik een oordeel vellen heb ik wel meer nodig dan wat tot nu toe bekend is gemaakt.

otherfool

• 18487 berichten
  • 3397 stemmen

Gaat o.a. om DNA van aangetroffen sperma. Dit is hem gewoon.

Verder gaat gedwongen DNA onderzoek niet zomaar natuurlijk. Zo'n 90% heeft dan wel afgestaan, blijven dan toch 800 'weigeraars' over, dat is geen groep die je serieus als 'verdachte' kunt aanwijzen.

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat familie van deze persoon ook heeft afgestaan en ze toch wel bij hem uit zouden komen, en hij de vlucht naar voren heeft gemaakt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Want in een hypothetische vrijwillige coïtus was er geen sperma aangetroffen natuurlijk. Laat ik even op vooropstellen dat ie de schijn enorm tegen heeft maar voor een veroordeling - me tde feiten die ik iig ken - heb ik toch meer nodig. In ieder geval voor een veroordeling.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

otherfool schreef:

Gaat o.a. om DNA van aangetroffen sperma. Dit is hem gewoon.

Verder gaat gedwongen DNA onderzoek niet zomaar natuurlijk. Zo'n 90% heeft dan wel afgestaan, blijven dan toch 800 'weigeraars' over, dat is geen groep die je serieus als 'verdachte' kunt aanwijzen.

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat familie van deze persoon ook heeft afgestaan en ze toch wel bij hem uit zouden komen, en hij de vlucht naar voren heeft gemaakt.

Ja, als het om aangetroffen sperma gaat, dan is de zaak rond!

De vraag blijft wel: Hadden hij en Marianne daar in het weiland afgesproken? Of reed hij op zijn fiets langs het weiland, herkende daar Marianne op haar fiets en verkrachtte en vermoorde hij haar vervolgens in een opwelling of had hij altijd al een oogje op haar?

Dat is een plausibele verklaring, dat hij bang was dat ze via familie bij hem zouden uitkomen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Naomi Watts schreef:

Want in een hypothetische vrijwillige coïtus was er geen sperma aangetroffen natuurlijk. Laat ik even op vooropstellen dat ie de schijn enorm tegen heeft maar voor een veroordeling - me tde feiten die ik iig ken - heb ik toch meer nodig. In ieder geval voor een veroordeling.

Waarom iemand vermoorden als de sex vrijwillig was? Dat gaat er bij mij niet in....

otherfool

• 18487 berichten
  • 3397 stemmen

Naomi Watts schreef:

Met alle respect maar dat vind ik in dit geval eigenlijk een beetje interessantdoenerige juridische haarkloverij. Elk mens is onschuldig totdat... en dat weet ik ook wel, maar het bewijsmateriaal is zo overtuigend dat dit gewoon een klare zaak is. Ook is aangetoond dat zij is verkracht, en het DNA is hoe dan ook van de verkrachter, en call me crazy maar ik heb zomaar het gevoel dat dat dezelfde persoon als haar moordenaar is.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Met alle respect maar dat vind ik in dit geval eigenlijk een beetje interessantdoenerige juridische haarkloverij. Elk mens is onschuldig totdat... en dat weet ik ook wel, maar het bewijsmateriaal is zo overtuigend dat dit gewoon een klare zaak is. Ook is aangetoond dat zij is verkracht, en het DNA is hoe dan ook van de verkrachter, en call me crazy maar ik heb zomaar het gevoel dat dat dezelfde persoon als haar moordenaar is.

Ja, 1+1=2

Als hij de verkrachter is, is hij ook de moordenaar.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.