menu

Overig / Televisie / Reality programma's

zoeken in:
TheShadowking
Expeditie Robinson is nog wel een aardig concept, maar het zijn over het algemeen altijd popiejopie programma's met deelnemers die zichzelf vaak nogal belangrijk vinden. Gouden Kooi is zo'n voorbeeld. Huis vol gladde kereltjes en domme wijven die totaal niet interessant zijn en alleen maar over elkaar lopen te roddelen. Oh oh Cherso vind ik helemaal erg, stelletje leeghoofden, echt een ramp om naar te kijken. Verder zijn Amerikaanse reality programma's vaak helemaal geen reality en gewoon in scene gezet.

melvddonk
Dan heb je de Gouden Kooi denk ik niet echt gekeken. Dat ging namelijk helemaal niet om een stel mensen die zaten te roddelen over elkaar. Het was een erg complex spel, dat door sommige mensen absoluut niet begrepen werd (ook in het huis niet). De beste spelers zijn uiteindelijk ook over gebleven. Geweldig programma was dat en ik denk niet dat er ooit nog iets terug op tv komt wat er überhaupt op lijkt.

Over Oh Oh Cherso ben ik het met je eens, behalve dan dat het een ramp is om naar te kijken. Ik kan me prima vermaken door te kijken naar een stelletje leeghoofden!

De dating reality shows zijn wel de leukere reality formats, beter dan Cherso of Jersey Shore. Nederlandse counterparts blijft jammer en komt niet eens in de buurt van de Amerikaanse versies. Probleem is gewoon dat Nederlanders de persoonlijkheid van een billboard hebben (vooral i.t.t. Amerikanen).

TheShadowking
melvddonk schreef:
Dan heb je de Gouden Kooi denk ik niet echt gekeken. Dat ging namelijk helemaal niet om een stel mensen die zaten te roddelen over elkaar. Het was een erg complex spel, dat door sommige mensen absoluut niet begrepen werd (ook in het huis niet). De beste spelers zijn uiteindelijk ook over gebleven. Geweldig programma was dat en ik denk niet dat er ooit nog iets terug op tv komt wat er überhaupt op lijkt.

De Gouden Kooi was een Nederlands televisieprogramma waarin een groep kandidaten langdurig in een luxevilla werden opgesloten, waarbij de laatst overgebleven kandidaat die villa kon winnen. Deelnemers konden afvallen doordat ze werden weggepest of om persoonlijke reden opgeven, of doordat ze werden weggestemd door hun medespelers of door het publiek.
MAW gewoon een kippenhok

melvddonk
Ja, dat is de korte omschrijving, zonder het verdere speluitleg. Mensen konden ook afvallen door een stemronde of door diskwalificaties trouwens.

TheShadowking
Ja goed, maar helemaal niet complex of wel

Maakt ook niet uit het is een spel over elkaar eruit werken dat resulteert in geroddel en misselijk gedrag.

melvddonk
Jawel hoor. Het spel zat veel complexer in elkaar. Zoals ik al zei, je geeft de korte uitleg zonder de spelregels. Maakt niet uit, je zal het dan ook wel niet gevolgd hebben.

TheShadowking
Dat is gewoon de omschrijving op WIkipedia, alle spelregeltjes eromheen zijn gewoon simpele dingetjes zoals je mag niet slaan en dat soort dingen. Heb het vaak genoeg gezien hoor, niks complex aan toch of wat bedoel je precies?

melvddonk
Je moet toch dingen doen om mensen het huis uit te krijgen? Complotten, teams, strategieën, etc.. Het ging niet alleen maar om het geruzie en het gekrijs. Misschien is spelregels de verkeerde woordkeuze, maar ik bedoel meer de manier waarop het gespeeld werd (wat ze helaas op televisie niet vaak lieten zien, maar daar hadden we gelukkig internet voor ).

Ze zaten daar nooit stil (zoals ze bijvoorbeeld in Big Brother en Secret Story wel zichzelf heel de dag zaten te vervelen), maar waren altijd bezig met het spel spelen, plannetjes verzinnen, etc.. Ik vond dat fascinerend om te zien. Dan waren er een heleboel spelregels (misschien weer het verkeerde woord) die te maken hadden met contactpunten, uitjes, cursussen, etc. Die dingen kon je ook andere mensen ontnemen of misgunnen.

Het was natuurlijk niet gewoon een 'we pesten iedereen weg'-show, want zodra je jezelf tegen iedereen ging keren, werd je er natuurlijk meteen uitgestemd door de bewoners zelf. Er kwam wel eventjes wat meer bij kijken als gewoon wat vechten en schelden of door je eigen kots rollen. (Wat ik trouwens ook gewoon erg vermakelijk tv vond hoor).

TheShadowking
Ik vond het stuk voor stuk misselijke figuren en wat mij betreft mocht het hele huis afbranden met alle bewoners erin dus denk dat de vervelende spelletjes me daarom niet zo konden boeien

melvddonk
Vanavond X Cherso en De Villa! Ben vooral benieuwd naar die laatste. Ik heb er in ieder geval zin in!

Hier nog een fan van slechte tv. Let's bring it!

TheShadowking schreef:
Ik vond het stuk voor stuk misselijke figuren en wat mij betreft mocht het hele huis afbranden met alle bewoners erin dus denk dat de vervelende spelletjes me daarom niet zo konden boeien

Ik zit ook al klaar voor Cherso en The Villa! Heerlijke tv avond.

melvddonk
Elineloves schreef:
Ik zit ook al klaar voor Cherso en The Villa! Heerlijke tv avond.

Houdt je ventje er ook een beetje van? Of zit hij niet mee te kijken?

Die was tijdens gtst voetbal aan t kijken in de woonkamer, maar half 9 kwam ie toch lekker bij mij in bed Cherso kijken, dat vind ie wel een leuk programma. the villa lijkt m niet zo denderend geloof ik, dus als dat is gaat hij de afwas doen en douchen...

Jaja met je vriendje in bed liggen en dan Cherso kijken. Geloof je het zelf?

Eh... ja? Kan dat niet dan? Hij keek eerst naar 't voetbal en kwam toen bij mij knuffelen.

TheShadowking
Ik kan dat dus niet heh, helft van de film ben ik met m'n gedachten heel ergens anders, wel iets verder dan knuffelen zeg maar

En donderdag komt Holland in da Hood!

melvddonk
Yeahhh Wiggers! Ben benieuwd.

Ik zit klaar hoor. Vreselijke tv, I love it.

Holland in da Hood

Dit is Koefnoen voorbij, haha vertel me aub dat dit een parodie is...

Ik vind het nu al geweldig. Angelo is favoriet.

Dit is toch een parodie inderdaad? Ziet er echt belachelijk uit. Zo slecht dat ik toch de tv maar even aangezet heb voor een paar minuten kijken zo dadelijk

'' Die hamburgers waren wel fresher dan in Nederland, ja euhh sorry alle hamburgers.. ''

'' slaatje, slaatje, tomaatje, sausje, tomaatje, sausje.. shitttt ''

Jesus, kansloze wiggers. Die mensen hebben echt een gigantische identiteitscrisis. Beetje als de gothics.

Als je jezelf vrijwillig kinkelkid noemt moet er wel iets mis met je zijn.

Ah, het zijn Limburgers. Dat verklaart wel het 1 en ander

HE HALLO, FF DIMMEN HE!

*plaatsvervangende schaamte*

Die accenten ook, ligt er ook kilometers dik bovenop.

'' Ik heb mijn eigen hangplek in da place van mijn ouders. ''

Gast
geplaatst: vandaag om 00:45 uur

geplaatst: vandaag om 00:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.