- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Little Britain
Little Britain

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ben ik de enige die dit echt een verschrikking vind? Ik vind engelse gewoon geen leuke humor hebben. Laat ik het zo zeggen, totaal niet mijn humor. Ik vind dit echt een vreselijke serie. Ik kan hier gewoon niet naar kijken. Ik heb het een paar keer gekeken, en ik ergerde mij enorm. Ook met Bottom ben ik bekend. Net zo erg. Ik walg er gewoon van, echt waar.

matthijs_013
-
- 3629 berichten
- 5523 stemmen
Ik heb ook weinig met Engelse humor, Monty Python brengt nog geen klein grijnsje mij me omhoog. Alhoewel dit me stiekem wel leuk lijkt.

TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
Ben ik de enige die dit echt een verschrikking vind? Ik vind engelse gewoon geen leuke humor hebben. Laat ik het zo zeggen, totaal niet mijn humor. Ik vind dit echt een vreselijke serie. Ik kan hier gewoon niet naar kijken. Ik heb het een paar keer gekeken, en ik ergerde mij enorm. Ook met Bottom ben ik bekend. Net zo erg. Ik walg er gewoon van, echt waar.
misschien heeft dit gedeeltelijk met opvoeding te maken?
het valt mij al jaren op (eigenlijk sinds de jaren 80) dat Britse humor, muziek, mode, etc, etc door de gemiddelde nederlander wordt geaccepteerd als de amerikanen dat eerst doen! - als het daar wordt goedgekeurd dan "mag het" leuk of cool gevonden worden hier! met humor is het iets anders omdat de amerikanen (in het algemeen) irony niet snappen dus kunnen ze moeilijk Britse humor begrijpen zonder ondertiteling of uitleg, etc, etc.
The Office moest in amerikaans door amerikanen worden weer gefilmd voordat ze het snapte!
Vanaf volgende week gaat de volgende series van Little Britain in premiere op BBC - en wel Little Britain in America !!! ... dus eenmaal vertaalt, heeropgenomen, doorverkocht, etc, etc ... mag je Little Britain goed gaan vinden rond 2010 of 2011

BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik vind het echt zonde dat de Britten allemaal zwichten voor de eisen die men in Amerika stelt. Eerst Coupling, toen The Office en nu weer Little Britain. Echt jammer! Dat die Amerikanen geen humor hebben (goed... ANDERE humor) is toch echt hun probleem hoor!

TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
maar met Little Britain doen ze dat niet (aanpassen) want in Little Britain in America gaan ze gewoon de amerikanen voor de gek houden! ... daar zullen de meeste amerikanen niet op zitten te wachten maar jammer voor hun!

TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
als aanvulling op mijn laatste comment, de nieuwe series begint op BBC1 vanaf a.s. vrijdag (3 oktober):
LITTLE BRITAIN USA website (charachters in new series):

matthijs_013
-
- 3629 berichten
- 5523 stemmen
Ik dacht dat het niks voor mij zou zijn. Britse humor is (meestal!) nogal eenzijdig, als in dat het meestal dezelfde soort is. Velen vinden het geweldig, ik niet. Maar dit vind ik wel hilarisch! Laatst voor het eerst gezien en ik kwam niet meer bij. Vooral die Vicky, wat een mens is dat zeg.

Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3675 stemmen
De US versie was best wel briljant weer, vrij kort blokje maar er zaten een paar heerlijke over the top scènes in. Heerlijk ook hoe het steeds fucking hetzelfde is, en de laatste aflevering net weer iets anders.

Justinw
-
- 5378 berichten
- 1802 stemmen
Geweldige serie, stond toendertijd bij ons op het UPC on Demand gedoe. Geweldige rollen van die 2 acteurs

moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Topserie, lig geregeld dubbel. 2 droogkloten passen goed bij elkaar.

Hannibal
-
- 9289 berichten
- 3192 stemmen
Binnenkort, een nieuwe serie van de makers van Little Britain!
Engelse humor blijft toch de beste die er bestaat.

Justinw
-
- 5378 berichten
- 1802 stemmen
Leuk nieuws. Hopelijk word het niveau van Little Britain gehaald.

The Oceanic Six
-
- 60479 berichten
- 4085 stemmen
Ben hier maar eens mee begonnen en heb seizoen 1 afgerond. Ik ben een groot liefhebber van Britse humor, maar de serie gaat nog niet echt helemaal los. Misschien komt het doordat het sketches zijn en ik dus nooit echt in een verhaal kom. Er zitten wel een stel leuke karakters in (de homo ''Iam the only gay in the town!", de travestiet (but Iam aaaa lady!) en de gehandicapte Andy (I want that one) in zijn rolstoel waren wel de leukste van de groep), maar de grappen zijn elke keer hetzelfde, iedere aflevering weer. Ieder personage doet elke aflevering hetzelfde. Soms leuk, soms ook gewoon enorm voorspelbaar en oninteressant. Toch is de serie leuk genoeg om me te verheugen op de andere seizoenen die ik ook ga kijken.
PS: Die retard in een jurk die steeds rare geluiden maakt, behalve als hij wordt gebeld was echt enorm irritant

starbright boy (moderator films)
-
- 22028 berichten
- 4831 stemmen
Vind de kracht van Little Britain juist zitten in herhaling.

The Oceanic Six
-
- 60479 berichten
- 4085 stemmen
Mjah, soms is dat leuk, maar het levert wel erg voorspelbare tv op. Rolstoeler Andy kiest alles als eerste, of het een huisdier, de verf of een verjaardagskaart is. Het levert mij iets teveel eentonigheid op. Al scheelt het dat er genoeg humor in zit dat het nooit echt stoort.

starbright boy (moderator films)
-
- 22028 berichten
- 4831 stemmen
Part of the joke. Het is onderdeel van de grap dat je al weet wat er gaat komen. Maar kan me best voorstellen dat het voor sommigen niet (helemaal) werkt.

The Oceanic Six
-
- 60479 berichten
- 4085 stemmen
Zo, momenteel ben ik klaar met de serie Little Britain. Ik heb de 3 originele series, de USA versie en de specials gezien. Het was best in het begin even wennen, want ik wist niet dat je bij alle karakters constant hetzelfde zou krijgen te zien qua gedrag en handelingen. Maar al snel was ik gewend en werd het een enorm vermakelijke serie vol met geweldige sketches. Hieronder zal ik zo beschrijven wat wel en wat niet leuk was. Gelukkig bevielen de meeste sketches goed. Vooral gehandicapte Andy en Daffyd Thomas ‘’the only gay in the town’’ waren echt heel grappig. Wederom levert Engeland een serie met geweldige humor af.
Leuk:
De Fat Fighters praatgroep. (dikke mensen grappen zijn leuk!)
Bubbles DeVere, de dikke vrouw die constant in natura probeert te betalen.
Andy en Lou. (geweldig als Andy constant toch uit de rolstoel stapt!)
Vicky Pollard, de aso met het roze jack aan.
Daffyd Thomas, ‘’the only gay in the town’’.
Sebastian, de assistent van de minister en tevens verliefd op zijn baas.
Emily en Florence, de 2 travestieten. (but we are laaaadies!)
Carol Beer ‘’Computer says no’’.
Dudley en postorderbruid Ting Tong.
Niet leuk:
Lilliputter Dennis, komt steeds in een sketch waarbij alles enorm groot om hem heen is. Pijnlijk ongrappig.
Mr Mann en Margaret, de verkoper in de winkel die steeds advies van Margaret vraagt.
Dr Lawrence en patient Anne, heb me echt dood geërgerd aan de ‘’eh eh eeeeh’’ kreet. Niet leuk.
Harvey die als volwassene nog borstvoeding van zijn moeder krijgt.
Maggie en Judy, jury bij kookwedstrijden. Dat kotsen was na sketch 1 al niet leuk meer.
Kenny de goochelaar, pijnlijk ongrappig. Ook vrij vervelend die ‘’look into my eyes’’ teksten.

Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3675 stemmen
Grappig dat ik de niet leuk's van jou juist het leukst vind. Margret Margret...wachten.. yeeeees. Meesterlijk.