• 12.343 nieuwsartikelen
  • 166.440 films
  • 10.746 series
  • 30.970 seizoenen
  • 624.102 acteurs
  • 195.158 gebruikers
  • 9.115.894 stemmen

Beste filmzender

zoeken in:

matthijs_013

• 3627 berichten
  • 5297 stemmen

In Overigen > Televisie > Favoriete zender(s) voor films:

Ik vraag me af wat jij dan de goede vindt. Mogen alle zenders zijn. Mij leek TCM erg interessant, maar toen ik dat ontdekte, ging UPC net het huis uit (niet echt succes omdat hij de hele tijd vreemd deed). Ik mis tegenwoordig nooit een film op RTL4. Het zijn niet (altijd) geweldige films, maar vind ze altijd wel boeiend en de films op zaterdag (jeugdfilms) zijn altijd wel lachwekkend.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Favorieten van mij zijn onder anderen één en bbc 2

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

BBC2, WDR, NDR.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Film1 !

Nee ik houd het gewoon op de DVD Winkel op tv komt toch alleen maar crap.

En mocht er nog eens wat leuks komen dan is er geen speciaal kanaal te noemen waar die zich nou echt onderscheid.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

mikoz schreef:

Film1 !Nee ik houd het gewoon op de DVD Winkel op tv komt toch alleen maar crap..

Klopt, via tv toch maar zenderlogo's, reklame, variërende beeld- kwaliteit, ingekorte film, geklooi met letterbox 4:3 versus 238:1, minder beeldlijnen, B-films/crap, etc.

tukkerstein

• 2165 berichten
  • 3126 stemmen

RTL 5 en 7 zenden regelmatig goede films uit. SBS 6 had vaak veel tvpremieres, maar dat is nu ook over volgens mij. Veronica is ook wel goed, heeft vaak wel van die bad boys achtige films met een hoge f*ck per minuut rate. Die zijn vaak erg slecht, maar soms wel vermakelijk.

Ik heb geen breedbeeld tv, dus voor mij is het vaak handiger dan ze op dvd te zien.

ThomasQuinn

• 19 berichten
  • 9 stemmen

Ik hou het echt op TCM.

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Ozarklynch schreef:

Canvas wil wel eens iets aardigs uitzenden, maar nederland 3 ligt me veel nauwer aan het hart. Ned 3 heeft me alweer geruime tijd geleden doen kennismaken met Kitano en Lynch. Deze zender heeft m'n liefde voor de 'betere' film aangewakkerd.

Bij mij was het ook canvas maar mullholland heb ik gezien op drie met een geweldig gesprek met die actrice uit blue velvet

neo

• 15408 berichten
  • 9642 stemmen

Voor wie een digitaal pakket heeft bij UPC is er nu de zender Zone Horror. 24 uur horrorfilms. Mijn eerste indruk is dat het voornamelijk oudere, zwartwit films zijn.

moviefreak#1

• 14310 berichten
  • 22109 stemmen

Mijn tweede indruk was dat er geen gids bestond en je dus geen idee hebt wanneer welke film komt .

neo

• 15408 berichten
  • 9642 stemmen

Dan is het heel simpel... Je zoekt via de UPC gids, neemt de categorie film, gaat staan op zone horror, klikt op de rode knop, en je hebt dan (tenminste) het overzicht van wat er op 1 dag draait.

moviefreak#1

• 14310 berichten
  • 22109 stemmen

Maar ik heb de UPC gids niet. Die zender is nu een hele maand te zien ter kennismaking op het UPC testkanaal.

Ik wil dolgraag wat films kijken maar als ik niet weet wanneer er een film begint houd het wel een beetje op natuurlijk .

neo

• 15408 berichten
  • 9642 stemmen

Net een eerste keer een film erop gezien. Helaas 4 keer reclame bij een film van 76 minuten. Ook al is het dan ook maar steeds 1 minuut, het is wel erg irritant.

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Alles wat ik op UPC heb is goed. Allemaal zonder reclame

Film1, MGM, Hallmark, TCM, nu ook Zone Horror.

neo

• 15408 berichten
  • 9642 stemmen

Zone Horror is met reclame.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

zone horror is leuk maar vrij slecht (soms ook goede films)

Hi-Tek

• 666 berichten
  • 0 stemmen

Ned 3 en Canvas zijn natuurlijk de zenders die het betere van cinema uitzendt. Ook is er wat lof voor MTV natuurlijk die één van de weinige zenders is die zich bezig houd met de Aziatische cinema. Natuurlijk zijn de meeste films (Jin-Rô, Boksuneun Naui Geot) vrij toegankelijk en niet al te gecompliceert, maar het is beter dan de meuk die gemiddelt op SBS 6 komt. Buitenlandse zenders kijk ik vrijwel nooit, omdat ik vaak het gevoel heb een film niet ''echt'' te hebben gezien. Zonder ondertitels is de film voor mij niet compleet en kan het gebeuren dat hierdoor een film niet gebrijp of details.

Wat houden trouwens die UPC en TCM in ?

edit: Veronica en NET 5 mogen er zo nu en dan ook best wezen.

korykory

• 136 berichten
  • 111 stemmen

[quote]Hi-Tek schreef:

Wat houden trouwens die UPC en TCM in ?

[quote]

Als je kabel hebt van UPC kun je voor een paar euro extra een apparaatje bestellen waarmee je digitale tv kunt kijken. In het 'extra pakket' zitten ook een paar filmkanalen, waaronder MGM, Zone Horror en TCM, die 24 uur per dag oude Hollywood-klassiekers vertoont, vaak met ondertiteling. Vooral die laatste zender is wel de moeite waard.

Als je daarbovenop nog eens 13 euro p.m. betaalt, krijg je er ook nog Film1 bij, de opvolger van Canal Plus. Dat is een soort doorlopende videotheek op vier kanalen, met - meestal - vrij recente films.

Bij andere kabelmaatschappijen kan dat allemaal ook, maar dan is het meestal iets duurder.

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

neo schreef:

Zone Horror is met reclame.

Dank U wel

tukkerstein

• 2165 berichten
  • 3126 stemmen

Nederland 3 zend de betere films uit, maar ik vind het over het algemeen erg slechte films. Het genre ligt mij niet. Canvas vind ik wel goed te eten. Goede films draaien ze daar vaak.

gotti

• 14040 berichten
  • 5714 stemmen

Volgens mij is nu Nederland 2 de filmzender...

neo

• 15408 berichten
  • 9642 stemmen

Op Zone Horror is nu ook M van Fritz Lang bezig. Zo slechte zenderis het op zich niet. Het enige wat je moet doenis goed kijken tussen de troep door.

v2000

• 132 berichten
  • 205 stemmen

Nederland 3 en Canvas, zenders als Arte en TCM kan ik helaas niet ontvangen. De RTL en SBS zenders zenden vooral slechte films uit, en als het eens een goede is knippen ze erin, en per definitie negeren ze de aftiteling. Bovendien draaien ze hun films zo te zien rechtstreeks vanaf Windows XP, compleet met horten, stoten en vastlopers. Ze verdienen al barstens veel geld met 6 reclameblokken per uur, maar het geld gaat linea recta naar de aandeelhouders. Betrouwbare apparatuur kan er blijkbaar niet vanaf.

X__Liesjj

• 329 berichten
  • 586 stemmen

Net5 en RTL 5. Op Canvas komen tegenwoordig leuke films,maar die kan ik helaas niet ontvangen.

JDSsmetje

• 6566 berichten
  • 2208 stemmen

2Be, voor de films. De laat-avond films zijn bijna altijd erg goed enkel jammer van de reclame.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.