• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.148 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.095 stemmen

Welke series kijk jij?

zoeken in:

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Momenteel bezig met The X-Files Seizoen 7, The Bridge Seizoen 3 en Alfred Hitchock Presents Seizoen 1.

De afgelopen twee weken de Nederlandse Misdaad-serie Penoza gekeken. Echt een goede serie was dat, had ik helemaal niet verwacht eigenlijk.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Jitse schreef:

Nu het nieuwe serieseizoen bijna gaat beginnen, zijn er series van vorig jaar die jullie eigenlijk een must see vinden of series die nu gaan beginnen waar jullie erg naar uitkijken? Ik heb binnenkort wat tijd te doden.

Zonder je smaak te kennen, maar mijn toppers van de zogenaamd wat 'betere tv' van afgelopen jaren (los van Breaking Bad's en Game of Thrones's):

- True Detective seizoen één

- The Leftovers (vereist wat volhoudendheid)

- Fargo

- Stranger Things

- Bloodline

- The Get Down

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

John Milton schreef:

Wij komen er net achter dat we door die megabrakke HBO app als eerste epi 6 hebben gezien

Dus 6-2-3-4-5 en nu pas de eerste aflevering. Ik moet zeggen het werkte wel op deze manier, maar ik vond de manier van voorkennis veronderstellen al revolutionair terwijl ik het keek

Huh wat ? Alles draait natuurlijk net om die 1e aflevering. Toch wel interessant dat het verhaal voor je steek hield op die manier. Maar natuurlijk weten wij als kijker nu nog steeds niet wat er echt heeft plaatsgevonden tijdens The Night Of.. Ik vond de pilot alvast één van de sterkste in jaren.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

synec schreef:

Ik vond de pilot alvast één van de sterkste in jaren.

en dat is voor ons dus verpest hierdoor, want we wisten al wat de uitkomst zo ongeveer ging worden, zelfs een hoop details. Zuur, maar het is niet anders...

Donkerwoud

• 8664 berichten
  • 3941 stemmen

Ah nee, na Breaking Bad en True Detective is het in de mode om narratives te husselen. Je hebt die serie gewoon nóg vernieuwender gemaakt.

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Tegenwoordig ben ik bezig met Fargo(s1) en American Horror Story(s4).

AHS staat nu wel in de koelkast, omdat seizoen 4 me niet echt pakt zoals eerdere seizoenen en vlak aanvoelt.

Fargo bevalt me erg goed.

Daarbij ook nog Cosmos:A Spacetime Odyssee en enkele afleveringen Star Trek:NG en Seinfeld tussendoor.

Als 12-jarige, heb ik nog bij een sterrenwacht in Sittard gezeten. Ook heb ik vroeger een mooi boek over astronomie gehad. De serie geeft ook tot nu toe hetzelfde gevoel van wonder en verbazing (ondanks ik toch al wat weet erover;hopelijk worden de volgende afleveringen iets ingewikkelder) zoals ik toen ook soms had.

De verhalende geanimeerde stukjes geschiedenis over bepaalde wetenschappelijke ontdekkingen zorgen voor goede afwisseling en achtergrond.

Dr.Who volg ik ook als het nieuwe seizoen eindelijk uit is.

Jitse

• 140 berichten
  • 698 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Zonder je smaak te kennen, maar mijn toppers van de zogenaamd wat 'betere tv' van afgelopen jaren (los van Breaking Bad's en Game of Thrones's):

- True Detective seizoen één

- The Leftovers (vereist wat volhoudendheid)

- Fargo

- Stranger Things

- Bloodline

- The Get Down

check: Breaking Bad, GoT alles gezien, eerste seizoen van True Detective en Fargo gezien en benieuwd naar S2, The Leftovers S1 gezien, maar raak maar niet aan S2, vind het een vrij rare serie. Die andere noteer ik!

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

Jitse schreef:

(quote)

check: Breaking Bad, GoT alles gezien, eerste seizoen van True Detective en Fargo gezien en benieuwd naar S2, The Leftovers S1 gezien, maar raak maar niet aan S2, vind het een vrij rare serie. Die andere noteer ik!

Wellicht ook Banshee overwegen. En – mijn absolute favoriet – Justified

Majestics

• 322 berichten
  • 43 stemmen

Ik heb recent Gomorra afgerond. Hele brute Italiaanse serie over de Camorra.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

HBO's The Night Of afgerond. Degelijk, maar ik was toch wat underwhelmed na de laatste aflevering. Vond Turturro wel een zeer fijne prestatie geven met zijn slotpleidooi. Maar die 9.0 op IMdb ontgaat mij een beetje. Wellicht speelt die eerder genoemde fuck-up met de volgorde van de afleveringen daar dan een grotere rol in dan in aanvankelijk dacht? Ach, ik heb er alsnog wel van genoten. Dat wel.

Ben jij al aan Luhrmanns The Get Down begonnen, Zwolle84? Aangezien je ook wel een Luhrmann fan bent, toch? T'is maar 2 avondjes bingen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Nee, zie ik het voorlopig ook niet van komen. Heb al te veel klaar liggen en ik hik tegen die 1,5 uur van ep 1 op.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

De meeste films zijn langer

Doe je niet aan voorrang?

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Films hebben hier altijd voorrang. De series heb ik juist om de gaatjes op te vullen, maar dat gaat niet met zo'n brok.

Nu net weer met Star Trek begonnen, dat einde is voorlopig niet in zicht vrees ik.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

John Milton schreef:
HBO's The Night Of afgerond. Degelijk, maar ik was toch wat underwhelmed na de laatste aflevering. Vond Turturro wel een zeer fijne prestatie geven met zijn slotpleidooi. Maar die 9.0 op IMdb ontgaat mij een beetje.

Vind die waardering eveneens vrij fors.Voorts had ik het graag sluitend gezien; heeft die Raymond het nou gedaan of niet? Nu voelde het toch wat als een nachtkaars. Maar verschrikkelijk vakkundig gemaakt, ontegenzeggelijk.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Over een kleine 3 weken begint Westworld. Heb ik zin in! Op dit moment kijk ik eigenlijk alleen Almost Human. Een leuke serie gemaakt voor mensen welke na een hoogbegaafde serie zoals True Detective (S01) ook weleens behoefte hebben aan iets luchtigs met lichte Sciencefiction. Daarnaast is Karl Urban over het algemeen een zeer prettig acteur. En uiteraard 24 okt. weer trouw verder met The Walking Dead.

MovieLynn

• 19 berichten
  • 0 stemmen

-The Fosters

-That 70's show

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Mijn prachtige Sons Of Anarchy avontuur zit er op (zie TVmeter). Nu het een paar dagen verwerken (halve knipoog) en dan beginnen met True Detective, enkel seizoen 1 weet ik nu al door zowel beoordelingen als de cast van seizoen 2. Erg veel zin in.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Showtime's The Affair. Aanrader! Glansrol for Dominic West! Ik begrijp niet dat hij hiervoor nog geen Emmy Award heeft gekregen.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

True Detective was erg gaaf!

Uiteraard gaan we gewoon door, iemand nog tips? Moet ook nog een paar seizoenen van Flikken Maastricht en Penoza terugkijken, maar zit even zonder dat betaalde uitzending gemist...

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Had jij deze geniale serie al gezien Teejey? Staat op Netflix. Slowburner met geweldige karakters, heerlijke dialogen en behoorlijk hard. One of HBO's finest...

Maar je moet geen probleem met creatief taalgebruik of dat andere hebben, dan wordt het hem niet... Beste rol ooit wat mij betreft, in een serie.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

John Milton Dat is toevallig, dat is dus de lievelingsserie van Jax Teller aka Charlie Hunnam. Las ik afgelopen week in een interview haha.

De trailer spreekt mij niet direct aan moet ik zeggen, maar het is HBO materiaal en de ratings op IMDb en TVmeter zijn niet mis! Zal het een kans geven, voor of na de nieuwste seizoenen van Flikken Maastricht en Penoza. Hopelijk is het niet té goed want de tentamenperiode komt er weer aan...

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Je kunt geen trailer van Deadwood maken inderdaad, je zult een epi of 3 -5 moeten kijken, net als bij The Wire.

kos

• 46691 berichten
  • 8849 stemmen

Momenteel

Simpsons S28

Empire S2

Atlanta S1

Westworld S1

Luke Cage S1

Modern Family S8

The Get Down S1 (vanaf januari weer?)

en wachten op:

Ballers S3

Billions S2

Fargo S3

Gomorra S3

Queen of the South S2

Narcos S3

True Detective S3

Master of None S2

Preacher S2

Veep S6

Bron/Broen S4

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Haters Back Off!

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Dude! Dan kun je ook tijd voor Luhrmann maken!

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Haha, heerlijke humor man! Die vader vooral.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ik heb er niets van gezien. Zou ik het ook lusten, denk je?

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Je moet wel tegen heel flauwe humor kunnen.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Weinig discussie over Callboys of zie ik niet goed? Vlaams op z'n best!

SergioMalick

• 1231 berichten
  • 1833 stemmen

Momenteel kijk ik naar:

Rectify seizoen 4: fantastische serie, ga dit zien!

Westworld seizoen 1: mwah meah. De westernsegmenten zijn zeer aardig, maar de sci-fi valt me zwaar tegen. Ik vrees dat dit ook mijn laatste seizoen wordt.

11.22.63 seizoen 1: Een fantastisch boek, maar na 2 afleveringen lijkt deze serie bijna nergens meer naar. Veels te gehaast en te eenvoudig gebracht.

Verder is het vrij pover in serieland voor mij.

Wachten op:

- The Leftovers

- Game of Thrones

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.