- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik herken het ook (Close Encounters, E.T., ...) maar dat wil niet zeggen dat ik automatisch verkocht ben. Ik heb dit al gezien en beleefd maar dan in een betere tijd ... op een andere leeftijd en toen Spielberg nog iets nieuws was. Hetzelfde geldt voor Star Wars The Force Awakens.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Stranger Things maar begrijp de gekte rond deze kinderserie niet. Als het alleen aan mij lag zou ik het einde van de tweede aflevering niet hebben gehaald. Spielbergiaans op z'n '70s en '80s maar dan gebracht zonder talent of spitsvondigheid.
Dank. Begin ik er niet aan. Infantiel gedoe word ik steevast spontaan onwel.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik vond het absoluut niet infantiel of kinderlijk, maar ik weet los daarvan inderdaad niet of dit wat voor je is. Maybe, maar ik denk van niet.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik herken het ook (Close Encounters, E.T., ...) maar dat wil niet zeggen dat ik automatisch verkocht ben. Ik heb dit al gezien en beleefd maar dan in een betere tijd ... op een andere leeftijd en toen Spielberg nog iets nieuws was. Hetzelfde geldt voor Star Wars The Force Awakens.
Ik zeg over het algemeen, dus dat betekend dat er uitzonderingen zijn. En uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. En daarnaast.. Ik zei tevens: ik denk dat over het algemeen mensen tussen de 25 en 40 hier het meest enthousiast/vatbaar voor zijn... Jij bent ouder dan 40 toch? 
Je begrijpt de gekte rond deze kinderserie niet. Het enige wat ik zeg is dat ik denk te weten waardoor dat komt. Dat is alles. En jij vindt het niets aan.. Ja, ik vind het best.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Ik vond het absoluut niet infantiel of kinderlijk, maar ik weet los daarvan inderdaad niet of dit wat voor je is. Maybe, maar ik denk van niet.
Bij Star Wars en Marvel films dut ik eigenlijk altijd halverwege in.
Maar ik kan niet beoordelen of dit een juist vergelijk met de serie is.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Njeh, het is wel wat anders hoor, qua sfeer. Ik typeerde het zo.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Njeh, het is wel wat anders hoor, qua sfeer. Ik typeerde het zo.
Helder. Fantasy is niet bepaald mijn favoriete genre. Tevens wekken kindacteurs nogal eens weerzin bij mij op. Nee, ik moet hier niet aan beginnen.
Heb je nog alternatieve tips?
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik zou Bloodline een kansje geven, slow burner maar ik vond het erg sterk, en ik geniet nu van The Get Down. Heel uniek. Maar je moet wel iets met Baz Lurhmann hebben, als je niet tegen zijn stijl kunt, wordt het niets.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Maar je moet wel iets met Baz Lurhmann hebben, als je niet tegen zijn stijl kunt, wordt het niets.
Ik begin alvast te likkebaarden.
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Afgelopen dagen ook Bloodline gekeken. Eerste seizoen afgekeken en vond ik aardig goed. Eerste 3 episodes van het 2e seizoen nu ook gehad, maar dat pakt me gelijk wat minder. Voelt toch wat voorspelbaarder en alsof ze er nog even wat dingen bij verzonnen hebben die zogenaamd al gebeurd waren. en natuurlijk het gebrek van (het personage van) Ben Mendelsohn is ook gelijk een gemis
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
The Get-Down is leuk en heeft bijna de feel van een musical. Deze serie heeft een eigen 'groove' en dat komt goed uit want ik was wel toe aan iets anders. Pilot duurt bijna zo lang als een film. Ik ga zeker verder kijken.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Hmm, ik voelde meteen dat aflevering 2 van The Get-Down niet door Baz Luhrmann was geregisseerd. Het was allemaal wat meer conventioneel in beeld gebracht.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Hmm, ik voelde meteen dat aflevering 2 van The Get-Down niet door Baz Luhrmann was geregisseerd. Het was allemaal wat meer conventioneel in beeld gebracht.
Hmm, hij heeft er zelf maar één gedaan van dit halve seizoen. Ik verwachtte dat het volledig van hem was.
Is het zo'n Twin Peaks-achtige constructie waarbij hij als geestelijk vader een oogje in het zeil houdt?
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ja, Luhrmann is de 'showrunner', net zoals Vince Gilligan de showrunner is voor Breaking Bad.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Dat is eigenlijk de standaardconstructie, de showrunner. Dat die ze ook allemaal regisseert zoals bijvoorbeeld Fukunaga bij eerste seizoen van True Detective is vrij uitzonderlijk. Ik meen echter dat Lynch ze ook allemaal echt zelf gaat regisseren, dus dat is meer dan een oogje in het zeil houden!
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik bedoelde de originele Twin Peaks, daar deed hij af en toe een aflevering zelf.
Wel jammer dat Luhrmann ze niet allemaal zelf doet. Hij lijkt ook niet ergens anders mee bezig te zijn op het moment.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Aaaah ik dacht al 
Ja dat is jammer, maar ik begreep dat Fukunaga het bijna ondoenlijk vond, alle epi's zelf regisseren. Benieuwd hoe dat Lynch gaat bevallen!
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Dit zijn echte filmregisseurs die gewend zijn eeuwen met een klus bezig te zijn. Als je met die instelling een serie induikt en alles zelf wilt doen, is er geen beginnen aan.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Wat is The Night Of angstaanjagend goed.
gisteravond de eerste vier epi's gekeken, en we zijn erg geïntrigeerd. Of het angstaanjagend goed wordt voor me valt nog te bezien, maar goed is het zeker weten. Het heeft een heel eigen look en er is een prachtig blik acteurs opengetrokken. Vanavond de resterende vier afleveringen, erg benieuwd.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
gisteravond de eerste vier epi's gekeken, en we zijn erg geïntrigeerd. Of het angstaanjagend goed wordt voor me valt nog te bezien, maar goed is het zeker weten. Het heeft een heel eigen look en er is een prachtig blik acteurs opengetrokken. Vanavond de resterende vier afleveringen, erg benieuwd.
Episode 7 & 8 zijn nog niet uitgezonden, naar ik meen.
Gisteren episode 5 & 6 gezien. Gaandeweg iets minder gefragmenteerd, het tempo pikt wat op. Positieve ontwikkelingen, mijns inziens.
Tevens raakt de eczeem op de achtergrond. Begon dat gezanik wel beu te worden.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
oh ja dat kan natuurlijk ook nog, het is geen Netflix maar HBO natuurlijk. Helemaal geen reken mee gehouden dat het ook nog niet compleet te bekijken zou zijn. Nou, helaas. dan ook alleen 5&6.
Fortune
-
- 4315 berichten
- 2772 stemmen
Ik ben heel enthousiast over Vinyl
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik was al om na het eerste half uur, vooral op elk vlak keurig verzorgd en een magnifieke atmosfeer. Het eerste half uur is voor mij het beste wat ik in jaren gezien heb op tv (Rectify even uitgezonderd).
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Wij komen er net achter dat we door die megabrakke HBO app als eerste epi 6 hebben gezien 
Dus 6-2-3-4-5 en nu pas de eerste aflevering. Ik moet zeggen het werkte wel op deze manier, maar ik vond de manier van voorkennis veronderstellen al revolutionair terwijl ik het keek 
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Wij komen er net achter dat we door die megabrakke HBO app als eerste epi 6 hebben gezien 
Dus 6-2-3-4-5 en nu pas de eerste aflevering. Ik moet zeggen het werkte wel op deze manier, maar ik vond de manier van voorkennis veronderstellen al revolutionair terwijl ik het keek
Maar je vond het niet eigenaardig dat er geheel geen moord plaatshad?!
En dat hij, bijvoorbeeld, reeds in de gevangenis zit?
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Heel eigenaardig, maar ik ging uit van een flashback structuur hierdoor, het bleef maar uit, maar na Bloodline rook ik niet meteen onraad, al bleef ik me wel aan het hoofd krabben. En op zich is het niet zien niet ongehoord, denk aan Reservoir Dogs. Maar ja, het verwonderde me behoorlijk ja. Maar nu zijn alle puzzelstukjes op hun plaats, al viel eigenlijk vooral op hoe weinig er miste. Alles was eigenlijk al ingevuld door de resterende afleveringen.
Jitse
-
- 140 berichten
- 698 stemmen
Nu het nieuwe serieseizoen bijna gaat beginnen, zijn er series van vorig jaar die jullie eigenlijk een must see vinden of series die nu gaan beginnen waar jullie erg naar uitkijken? Ik heb binnenkort wat tijd te doden. 
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Kweenie, persoonlijk kijk ik uit naar HBO's Westworld. Voor de rest sloeg alles wat ik heb gezien wat tegen. Het einde van The Golden Age?
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Bijna klaar met het eerste seizoen van Outsiders, en kan nu al niet wachten op het tweede!
Aanrader hoor!
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Kijk het meest uit naar Rick and Morty en The Leftovers, maar die laten beiden nog wel even op zich wachten. Wel benieuwd naar Luke Cage en seizoen 2 van Narcos die binnenkort op Netflix staan.