- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete videoclip
Favoriete videoclip
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Mijn favoriete clips zijn bijna allemaal genoemd:
Die clip van Pearl Jam's "Do the evolution" is echt kewl. Manga-style... 
Ook leuke clip is : "Where's your head at?" van Basement Jaxx, goed nummer ook.
Een clip die me nu te binnen schiet, die ik echt super goed vind is "Cassius - Sound of Violence".
Verder nog: Rammstein - Links 234 en alle clips van Tool (zijn ook al een paar keer genoemd)
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Wist ook niet dat Huub Stapel in de clip figureerde als liftmonteur. Best grappig!
Hij heeft trouwens meerdere clips van The Golden Earing gedaan.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Gelukkig is pjotr hier nog, anders denk ik niet dat Cunningham's naam al gevallen zou zijn. Verder is die Warp Vision DVD ook een absolute aanrader. Enkele ware meesterwerkjes.
Verder zeker ook het Franse collectief Pleix vermelden, die ook al enkele geniale clips op hun namen hebben staan, allemaal hier te bekijken. Sometimes, E-Baby en Pride's Paranoia behoren tot mijn all-time favorites.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ha, die lui maken fantastische clipjes inderdaad. Sometimes is m'n favoriet van dat stel. Ongelofelijke sfeer. Bovendien op een groot scherm gezien tijdens Warp Vision. Heel mooi 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik kan de titel niet meer voor me halen maar de clip was van Blur met in de hoofdrol een blauw melkpakje 
Coffee and TV
is idd geweldige clip
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Coffee and TV
is idd geweldige clip
Ja dat was hem, thanks. 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Eind jaren 90 had je een hele mooie maar waarschijnlijk erg obscure clip over een zwangere vrouw die door een taxi in een doldwaze rit naar het ziekenhuis werd gebracht. Alles in de clip was vormgegeven met woorden: stel je een plaatje van een straat voor, en alle elementen (auto's, huizen, voetgangers) erin waren vormgegeven door woorden. Dus een boom was een 'tree' en een gebouw werd het woord 'builing' etc.. Dus geen huis als een huis, maar het woord huis. Kan iemand me volgen?? Volgens mij heette het nummer de unborn child of the child of zo.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
The Child van Alex Gopher
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
De clip van Frozen van Madonna vond ik altijd erg mooi.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Metallica - One
Nog steeds een van de mooiste clips ooit gemaakt.
En alle clips van Tool natuurlijk.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
One van Metallica idd een zeer mooie.
Everybody Hurts - REM
Coldplay - The Scientist
Bangles - Eternal Flame (eerste clip die ik me kan herinneren, ik was 4)
Ik vind Tonight van Tina Turner en David Bowie ook wel iets magisch hebbe, alhoewel het natuurlijk niet echt een aparte clip is.
Soul Asylum - Runaway Train
Ik kijk alleen de laatste tijd nooit meer echt muziek, omdat er of geen muziek op is (MTV), of gewoon kutmuziek (TMF).
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Er is idd maar zelden muziek op MTV, maar wanneer er dan een clip is, is er best kans dat het een goede is. Vandaag was Fatboy Slim - Right here, right now. Echt een geweldig goede clip die jammer genoeg heel erg kort lijkt te duren
.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Een oudje, maar de videoclip bij 'Kiss' van Prince vind ik nog steeds de allermooiste ooit. Eenvoudig en stijlvol met een knipoog.
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
Onlangs hebben enkele grootheden uit de muziek (o.a. Michael Stipe, Björk, Fatboy Slim, Mike Skinner, ...) gestemd over hun favoriete clips.
Bovenaan de lijst kwam Hurt van Johnny Cash te staan. De video is geregisseerd door Mark Romanek, die ook One Hour Photo regisseerde.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
The hardest button to button vind ik niet zo bijzonder (hoewel het nummer zelf wel heel erg vet is!)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
The Outsider van A Perfect Circle is ook best aardig om te zien met de Bikini Bandits 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Wat er zo apart is aan Duran Duran's Rio ontgaat me eigenlijk.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Zonder te aarzelen:
Just van Radiohead. Ge-wel-dig.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Jaaaaa, prachtig nummer! Vind de versie van NIN nog mooier (heiligschennis waarschijnlijk), maar ik had toch kippenvel bij die clip.
Vamperia
-
- 141 berichten
- 107 stemmen
Nog maar 1 keer genoemd : Vienna van Ultravox, een mix van sublimiteit met idiotie.
en dan nog eentje: Massive Attack met Unfinished Sympathy.
Van de moderne clips: Don't Tell van Madonna. Erg mooi gemaakt
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
unfinished is waarschijnlijk de geniaalste clip ooit.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Aangezien ik alweer vele jaren geen MTV/TMF in huis heb..
Tasmin Archer - In Your Care
The Cars - Drive
Urban Dance Squad - Happy Go Fucked Up
Tom Waits - I Don't Wanna Grow Up
Talk Talk - Life's What You Make It
The Cure - Charlotte Sometimes
(en Unfinished Sympathy is inderdaad ook prachtig)
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
- Rabbit in Your Headlights - UNKLE
- Just - Radiohead

Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Moby – Porcelain ??
Echt zo onwijs mooi! Ik weet niet of het porcelain is. Het is in ieder geval de clip dat hij in de rolstoel zit in het bejaardentehuis waar al zijn herinneringen en foto's voorbij ziet komen. Erg mooi!!!
Geen favoriet maar wel grappig/mooi:
Prodigy - Smack my bitch up
Radiohead – Street Spirits
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Dat is Natural Blues.
Porcelain vind ik eigelijk nog mooier. Dat je gewoon de hele tijd een oog ziet met daarin dingen as geboorte en dood. Een clip die me ontroerde wanneer hij op tv kwam.
Red Hot Chilli Peppers - Other side is ook heel goed als ik me goed herriner.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Ik vind die van Jay Z ook goed met die ZZ top look-a-like Rick Rubin. 99 problems (?)-