• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.389 stemmen

Daredevil (Netflix)

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik ben halverwege, maar de Marvel fanboys vieren weer hoogtij hoor. Man man man. De grimmige / duistere toon is aangenaam maar meer dan een fijn tussendoortje is het niet. Wel een fijne cast, op Woll na. Mooie opening credits sequence, dat dan weer wel.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik ben halverwege, maar de Marvel fanboys vieren weer hoogtij hoor. Man man man. De grimmige / duistere toon is aangenaam maar meer dan een fijn tussendoortje is het niet. Wel een fijne cast, op Woll na. Mooie opening credits sequence, dat dan weer wel.

Ik vind Woll een visuele traktatie. Althans, dat vond ik in True Blood. Little early to say anything about her here. Maar qua acteervermogens is ze me nooit (positief) opgevallen. Wij gaan op ons gemakje verder kijken gok ik, maar het heeft hele lage prio. Zo kwam The Jinx er in zijn geheel tussendoor. Dat kreeg toch echt direct voorrang. En het zou me niet verbazen als Kitteridge er ook tussendoor gaat komen. En vanavond is voor GoT natuurlijk

martijnk

• 774 berichten
  • 310 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Ik vind Woll een visuele traktatie. Althans, dat vond ik in True Blood. Little early to say anything about her here. Maar qua acteervermogens is ze me nooit (positief) opgevallen. Wij gaan op ons gemakje verder kijken gok ik, maar het heeft hele lage prio. Zo kwam The Jinx er in zijn geheel tussendoor. Dat kreeg toch echt direct voorrang. En het zou me niet verbazen als Kitteridge er ook tussendoor gaat komen. En vanavond is voor GoT natuurlijk

Allereest dank voor de tips, zal The Jinx en Kitteridge ook eens downloaden.

En inderdaad ik zit er hetzelfde in, Woll is best een lekker wijf maar voor haar acteerprestaties hoef ik haar niet te zien. Ik ben nu bij episode 9 maar het is voor mij elke episode weer kruipen naar het einde. Eigenlijk duren ze allemaal 10 - 15 minuten te lang en zijn ze allemaal vrij repetitief. Het is constant vechten met bad guys of weer iemand bevrijden uit de handen van de bad guys en zo gaan we verder. Ik krijg niet het idee dat er een verhaal in zit of dat het opbouwt naar iets.

Tussendoor komt Mad Men nog uit en die krijgt van mij ook zeker voorrang, dus ik kijk nu ook alleen als er echt niks anders is. Komende dagen sowieso voetbal dus dat gaat weer voor

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

Vandaag de eerste aflevering op Netflix gezien....ben nog niet overdonderd maar het heeft zeker potentie,ik kijk rustig verder en wacht af.

eppo349

• 874 berichten
  • 4063 stemmen

De laatste afleveringen waren bijna niet door heen te komen, wat een blabla. Uiteindelijk gaat het helemaal nergens over. Een beetje stoer staan luisteren in een rood/zwart pak.

En Woll? Geef mij Ayelet Zurer maar!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik ben halverwege en vind het nog steeds goed. Mooi, doorlopend verhaal en geen standalone eps. Acteurs doen het allemaal prima, vooral d'Onofrio maakt indruk als Fisk.

Cinemaniak

• 566 berichten
  • 513 stemmen

AHWA schreef:
Ik ben halverwege en vind het nog steeds goed. Mooi, doorlopend verhaal en geen standalone eps. Acteurs doen het allemaal prima, vooral d'Onofrio maakt indruk als Fisk.

Ik vind de vertolking van Fisk juist behoorlijk tegenvallend. Heel geforceerd allemaal en in mijn ogen een zwakke bad guy. Ik ken het personage van The Kingpin, maar er moet een hoop gebeuren, wil ie mij overtuigen. Het romantische sideplotje is ook weinig verheffend....

Voor de rest is het eerste seizoen een lekkere wegkijker en zal ik ongetwijfeld ook het tweede seizoen kijken. Want: Marvel. De verhaallijn vind ik echt uitstekend en er zitten weinig echt zwakke afleveringen tussen. Eerder de vele zwakke dialogen en clichematige betogen, want ik kon de helft van de tijd voorspellen wat hun volgende zin zou zijn (goh). Dat is echt niet op het niveau dat je tegenwoordig mag verwachten.

Een nette 7 en vele potentie voor seizoen 2.

milannn

• 119 berichten
  • 1841 stemmen

Ik was er eigenlijk niet van op de hoogte dat er een Daredevil serie zou komen, maar zag deze op de dag van de release op Netflix staan en aangezien ik op dat moment niet echt een serie keek, was ik wel benieuwd. De meeste Marvel films/series vind ik leuk amusement, ben er over het algemeen niet echt weg van, maar ik ben echt positief verrast door Daredevil.

Eerste aflevering was redelijk, niet heel overtuigend. Tweede aflevering was erg goed, maar helaas vond ik het van 3-5 nogal inzakken en verloor ik een beetje m'n interesse. Vanaf aflevering 6/7 werd het gelukkig weer een stuk beter, met aflevering 8 en 9 als toppunt van het eerste seizoen, heerlijke afleveringen. Aflevering 9 vond ik waarschijnlijk zelfs een v/d beste tv afleveringen die ik gezien heb sinds Ozymandias; de gallery scène was geniaal (de tension :O ), evenals het gevecht met Nobu en de confrontatie met Fisk, alsook de foreshadowing van dat gevecht gedurende de aflevering, en dan nog de reveal aan het eind. In aflevering 8 vond ik vooral de jeugdscènes van Fisk erg goed, met de symbolisme van dat witte schilderij uit aflevering 1 (?). De laatste 4 afleveringen houden het hoge niveau vast, maar overtreffen 8 en 9 niet. Persoonlijk was ik ook erg onder de indruk van D'Onofrio, echt een geweldige rol van hem. De serie ziet er daarbij ook nog erg gelikt uit.

Kijk erg uit naar seizoen 2 volgend jaar.

Eazy

• 569 berichten
  • 298 stemmen

Er is nog geen seizoen 2 aangekondigd.

Het idee is dat er 5 series komen van Netflix.

Daredevil

AKA Jessica Jones

Luke Cage

Iron Fist

En dan met z'n allen in Defenders.

milannn

• 119 berichten
  • 1841 stemmen

Hmm, had daar wel over gelezen ja, maar nam aan dat er nog wel een tweede seizoen zou komen, aangezien het eerste seizoen zo'n succes is geworden. Wie weet.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Als er geen tweede komt stop ik direct met kijken. Ik zie het als tijd verspilling

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Uiteraard komt er een 2de seizoen, 't is enkel een kwestie van wanneer Netflix 'm het best kan uitbrengen.

milannn

• 119 berichten
  • 1841 stemmen

Sowieso eindigt het eerste seizoen niet met een cliffhanger o.i.d.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

Ook karakters als Bullseye, The Gladiator en The Enforcers in deze serie?

milannn

• 119 berichten
  • 1841 stemmen

Nog niet. Het 1e seizoen draait enkel om Fisk. Melvin Potter heeft wel een klein rolletje naar het einde toe. Hoewel Bullseye misschien wel een rol speelt in het eerste seizoen (als sniper ?), echter niet on-screen.

Illum Sphere

• 538 berichten
  • 904 stemmen

Het tweede seizoen is officieel aangekondigd, maar showrunner Steven DeKnight stopt ermee. Bron: Netflix Renews 'Daredevil' For Season 2, But Showrunner S | The Playlist - blogs.indiewire.com

milannn

• 119 berichten
  • 1841 stemmen

In ieder geval mooi dat het tweede seizoen zeker is. En de 2 nieuwe showrunners hebben blijkbaar dus ook al aardig meegewerkt aan het eerste seizoen, dus ik weet niet of het echt negatief nieuws is dat DeKnight ermee stopt.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Blij mee. Hoe meer van Marvel, hoe beter.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Illum Sphere schreef:

Het tweede seizoen is officieel aangekondigd, maar showrunner Steven DeKnight stopt ermee. Bron: Netflix Renews 'Daredevil' For Season 2, But Showrunner S | The Playlist - blogs.indiewire.com

Blijf ik deze serie toch kijken. Tot nu toe prima.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

milannn schreef:
Nog niet. Het 1e seizoen draait enkel om Fisk. Melvin Potter heeft wel een klein rolletje naar het einde toe. Hoewel Bullseye misschien wel een rol speelt in het eerste seizoen (als sniper ?), echter niet on-screen.

Dat snap ik dan weer niet. Bij Agents of Shield waren ze ook al zo schaars met comic characters. Waarom?

Eazy

• 569 berichten
  • 298 stemmen

Raffael77 schreef:

(quote)

Blijf ik deze serie toch kijken. Tot nu toe prima.

Waarom zou je überhaupt stoppen met kijken als er geen 2e seizoen zou komen? (Als dat de enige reden is)

Glacius schreef:

(quote)

Dat snap ik dan weer niet. Bij Agents of Shield waren ze ook al zo schaars met comic characters. Waarom?

Vind ik juist wel fijn. Niet al je kruid verschieten in een seizoen en je krijgt meer uitgediepte characters. (AoS niet gezien)

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Eazy

Als een serie gemaakt is voor één seizoen dan weet je dat er een einde is en niet zoals bij bijvoorbeeld BELIEVE of ALCATRAZ waar ze op het laatste moment besluiten om niet verder te gaan.

milannn

• 119 berichten
  • 1841 stemmen

Dat is inderdaad zwaar frustrerend, maar het 1e seizoem van Daredevil heeft dus wél een (soort van) einde. Het stopt niet midden in het lopende verhaal, dus zelfs als er geen 2e seizoen had gekomen, had je je tijd niet verspeeld met seizoen 1.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb net tot afl 7 binnen in full hd dus kan direct marathon houden.

Oja ff mee gaan met de tijd iets met binge.

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Daredevil is the first of the ordered Netflix series, and will be followed by Marvel's A.K.A. Jessica Jones, Marvel's Luke Cage, and Marvel's Iron Fist, before leading into the miniseries, Marvel's The Defenders.

Maakt onderdeel uit van de Marvel Cinematic Universe.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb nu alles gezien maar vind de serie redelijk/goed. In het begin vrij sterk maar vanaf aflevering acht kakt het behoorlijk in. Ik vind zijn nieuwe outfit echt slecht. Lachwekkend zelfs.

Eens zien wat seizoen twee gaat brengen volgend jaar.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Een paar weken terug trouwens afgekeken, alleen vergeten om een bericht te plaatsen.

Het blijft een lekker duistere serie om te zien. De verscheidene personages worden goed uitgewerkt, met name het achtergrondverhaal van Wilson Fisk is intrigerend. Zo krijg je als kijker aan de ene kant sympathie voor hem, maar aan de andere kant blijft het een gestoorde man. Geweldig geportretteerd door Vincent D'Onofrio.

Als geheel kijkt het trouwens prima weg; min of meer een soort van lange film. Het is dat er opening- en eindcredits aan te pas komen, want men beseft natuurlijk ook dat de terugblikken naar de voorgaande afleveringen overbodig zijn bij een Netflix Original.

In de tussentijd is seizoen twee aangekondigd, wat uiteraard niet kon uitblijven met het grote succes. Ik zie het graag tegemoet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Casting voor tweede seizoen is toch wel lekker hoor. Jon Bernthal als Punisher en Elodie Yung als Elektra . Nu hopelijk nog Bullseye.

http://media.comicbook.com/uploads1/2015/07/elektra-142967.jpg

http://media.comicbook.com/uploads1/2015/06/jon-bernthal-the-punisher-139158.jpg

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Het is mij uiteindelijk niet gelukt om me er doorheen te worstelen. Misschien dat het later nog een keer lukt (ik ben niet eens tot aan D'Onofrio gekomen en het schijnt dan beter te worden), maar het deed echt heel weinig voor me. Benieuwd hoe Bernthal is als Punisher. Dat lomp sterk beeld had ik al van hem, dus dat zit wel goed...

Illum Sphere

• 538 berichten
  • 904 stemmen

Ik heb net de seizoensfinale gezien en holy fuck, wat was dat sterk! Vooral het moment waarop iedereen gearresteerd werd. Goede beelden, maar vooral een perfecte soundtrack. Eén van de betere Marvel-producties op het moment, ik kan niet wachten op het tweede seizoen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.