- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Daredevil (Netflix)
Daredevil (Netflix)
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
In Film > Nieuws > Reboot Daredevil:
20th Century Fox en New Regency hebben bevestigd dat er een reboot komt van Daredevil, een superheldenfilm uit 2003 met Ben Affleck in de hoofdrol. Het origineel van regisseur Mark Steven Johnson sprokkelde wereldwijd weliswaar $179.2 miljoen bij elkaar, maar werd door critici en fans niet meteen op gejuich onthaald.
Daredevil vertelt het verhaal van Matt Murdock, die op jonge leeftijd in aanraking komt met radioactief afval en blind wordt. Vanaf dat moment ontwikkelt hij een radarzintuig waarmee hij dingen in zijn omgeving feilloos aanvoelt, ruikt en hoort. Zijn missie: de zwakkeren in de samenleving bijstaan.
De rebootplannen zaten al een tijdje in de pijplijn, maar met de aanstelling van Peter Chernin als producent en David Scarpa (The Day the Earth Stood Still) als scenarist komt er nu ook definitief schot in de zaak.
Bron : Filmtotaal
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Kan alleen maar beter worden.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Op zich is het best een karakter om leuke films mee te maken.
Niet zo boeiend als een Spiderman of Batman maar wel weer boeiender dan een Superman.
Veel slechter dan de film met Affleck kan het niet hoewel ik die nog best vermakelijk vond.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Affleck en Garner zijn zowel aan mannelijke als vrouwelijke kant de slechtste acteur/actrice die ik zo'n beetje ken.
Ze passen dan ook in het echt bij elkaar.
Ben benieuwd wie de rollen krijgen, want het kan inderdaad best een spannende film zijn.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Enige leuke uit die hele film vond ik het uiterlijk van Garner(Hoewel ik 100 actrices kan noemen die ik er beter uit vind zien maar ze zag er goed uit in deze film) en ook de rol van Farrel.
Leuk dat er eindelijk een film was met The Kingpin alleen werd die totaal verkeerd neergezet.
Volgens mij moet je wel echt heel slecht zijn als je deze film nog slechter maakt dan de 1ste.
Ik neem aan dat als er niet zo lang geleden als een Daredevil-film uitkwam en veel kritiek kreeg je alle recensies die je maar kan vinden erbij pakt om te kijken wat beter kan(als die beste man dat niet zelf al ziet na het bekijken van die film)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ziet er goed uit. Nu hopelijk ook snel wat stills van DAW.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Staat inmiddels ook al aangegeven op Netflix Nederland
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 904 stemmen
http://img2.timeinc.net/ew/i/2014/10/11/DAREDEVIL-NETFLIX-03_401x612.jpg
Wederom een nieuwe serie die ontwikkeld wordt door Netflix en deze keer in samenwerking met Marvel. Het gaat over Marvel's Daredevil en het speelt zich tevens af in de bekende en grote Marvel Cinematic Universe en deelt dus de continuïteit met de films van de franchise.
Zoals bij iedere Netflix serie worden alle episodes op dezelfde dag uitgebracht en dat is 10 april 2015.
centurion81
-
- 2066 berichten
- 1986 stemmen
De trailer voor Daredevil is uit!
Marvel's Daredevil - Teaser Trailer - Netflix [HD] - YouTube
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
YES! Positief dus. Erg veel zin in, Marvel television heeft duidelijk meer verstand dan Marvel Studios.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
YES! Positief dus. Erg veel zin in, Marvel television heeft duidelijk meer verstand dan Marvel Studios.
Krijg door deze recensie enorm veel zin in deze serie.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Hoop dat het wat is. Trailer ziet er aardig uit maar niet speciaal en die review vind ik helemaal niet bijzonder.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Geheel seizoen 1 is sinds vandaag beschikbaar op Netflix, wereldwijd.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Eerste epi (niet echt een pilot in dit geval) net gezien. Tsja. Wat zal ik zeggen. Niet onaardig, Charlie Cox is een leuke acteur, heeft de fysieke capaciteiten en de charme voor de rol, Woll mag ik graag zien, en er zitten een paar prima actiescènes in. Toch voelden een hoop dialogen nogal gekunsteld aan en ik had ondanks niet al te hoge verwachtingen op iets meer gehoopt. Ik heb van Drew Goddards Cabin in the Woods echt enorm genoten, hoop dat Daredevil in de komende epi's ook in een stroomversnelling raakt.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
De eerste twee afleveringen gezien en tot nu toe zeker tof. Mooi om te zien hoe je via flashbacks als kijker meer te weten komt over het ontstaan van de beste man. Prima sfeertje, dikke actiescènes en interessante ontwikkelingen.
In aflevering twee trouwens een leuke hommage naar het gevecht in de gang uit Oldeuboi (2003).
Ik ben benieuwd wat de overige elf afleveringen te bieden hebben. 
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik ga vanavond de eerste aflevering kijken.
Imperial Figure
-
- 297 berichten
- 741 stemmen
Helemaal met Shinobi eens.
Daredevil is naast batman en Frank Castle the punisher (maar is meer een anti-held uiteraard) mijn favoriete comicbook superheld.
Mijn verwachtingen waren dus extreem hoog. Maar moet zeggen dat de sfeer precies goed is in deze tv serie. Doet wel eer aan de comicbooks in ieder geval. Af en toe is er ook een gevoel van realisme en dan vooral tijdens de gevechten. Bij de meeste superhelden (in anime series en films) voelt het nooit dat de superheld echt in gevaar is. Maar bij deze Netflix DareDevil serie zit je gewoon helemaal in de gevechten vanwege het realistisch gevoel. Alle Comicbook liefhebbers moeten hier wel enthousiast over zijn.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Eerste twee eps gezien en valt me niet tegen. Ben niet zo'n fan van Daredevil, ken de comics dan ook niet zo heel goed, maar dit kijkt wel heel lekker weg. Also, Woll. Damn.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Pilot was leuk en het verhaal is interessant.
ipman-99
-
- 1250 berichten
- 0 stemmen
"Daredevil: Season 1 Compleet = 13 Afleveringen van elk 60 minuten." ...
" !!!
Fantastisch eerste seizoen !!! Emoji 'Daredevil Season 1' kent een geweldig eerste
seizoen van dit Marvel verhaal.
De prima acterende Charlie Cox (Matt Murdock alias Daredevil) zet zijn karakter op
een overtuigende manier neer. Actrices Deborah Ann Woll en Rosario Dawson spelen fascinerende en
opvallende rollen in deze reeks.
De kleine Matthew Murdock redt op jonge leeftijd een man van een aanstormende vrachtwagen vol met vaten giftige ellende.
Hieper de piep hoera voor Mattie natuurlijk, maar de kleine spruit raakt wel blind als hij het spul in z’n ogen krijgt.
Als Matthews vader wordt vermoord en het juridisch systeem het laat afwezen bindt hij een zwarte theedoek op z’n
hoofd en vecht hij in de nachtelijke uren als Daredevil voor gerechtigheid.
Door middel van heerlijk verhelderde flashbacks komen we meer te weten over het
karakter Daredevil, wat zeker en vast altijd een leerwaarde is.
13 afleveringen die heel wat informatie/verhaal bevatten maar ook prachtige uitgevoerde Actie !!!
Het is de makers in ieder geval gelukt om een prettig duister en rauw randje toe te voegen aan een
type serie die ik doorgaans nogal cartoonesk en sugar coated over vond komen.
In vecht-scènes die zelfs voor Jet Li te gortig zouden zijn, worden nu schedels gekraakt,
ruggegraten als luciferstokjes in tweeën gebroken en hoor je vuisten net zo lang op gezichten
intimmeren totdat ze alleen nog maar zompige massa raken. Smullen.
Er zitten werkelijk knap uitgevoerde lange gevechten in, met een puike choregrafie.
Volgens de klassiek formule zijn er niet alleen vechtersbazen maar ook grapjassen, oa in de
vorm van karakter Foggy Nelson (gespeeld door Elden Henson)! Hij zorgt werkelijk tussen al dat geweld
voor de komische noot. Want we kunnen inderdaad van dramatische en aangrijpende momenten
plots naar die komische accenten gaan.
Naast het advocaten kantoor en al zijn intriges worden er uiteraard ook heel wat slechteriken
op ons los gelaten ... uiteraard hoe meer hoe beter, want dit zorgt voor een pak actie
!
Geweldige eerste seizoen van deze geweldige Marvel serie !!!
Deze reeks in een marathon uitgekeken met enkele mensen (jong en oud) ... en beiden
doelgroepen wisten hier heel hard van te genieten, inclusief mezelf
!
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Heb er 4 gezien nu maar ben nog niet echt overtuigt. Het is redelijk cliché allemaal tot nu toe.
Sowieso belachelijk overrated op IMDB maar dat terzijde.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Heb er 4 gezien nu maar ben nog niet echt overtuigt. Het is redelijk cliché allemaal tot nu toe.
Sowieso belachelijk overrated op IMDB maar dat terzijde.
Naar mijn mening is heel veel op IMDB tegenwoordig overrated.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Hij is al tweetiende gezakt, maar de huidige 9,4 is inderdaad nog steeds absurd hoog, voor zover ik dat nav slechts de eerste aflevering kan beoordelen. Die eerste aflevering gaf althans geen reden om aan te nemen dat dit voor mij een 7 zal gaan overstijgen. Eerst maar eens zien of hij dat haalt. Zo zomaar kunnen, maar ook niet.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Hij is al tweetiende gezakt, maar de huidige 9,4 is inderdaad nog steeds absurd hoog, voor zover ik dat nav slechts de eerste aflevering kan beoordelen. Die eerste aflevering gaf althans geen reden om aan te nemen dat dit voor mij een 7 zal gaan overstijgen. Eerst maar eens zien of hij dat haalt. Zo zomaar kunnen, maar ook niet.
Heb zelf overigens nog niks van deze serie gezien hoor, haha. Begin er binnenkort een keertje aan.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Helemaal mee eens maarja waar moet je nog kijken. Metacrtic en RottenTomatoes hebben hetzelfde probleem. Alle votes gaan tegenwoordig puur op hype en niet om de film/serie zelf.