• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.014 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.247 stemmen

Friends (/Joey)

zoeken in:

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

De volgens mij beste komische serie ooit is friends. Men zou nu een spin off gaan maken rond het personage Joey: wat volgens mij maar kan tegenvallen. Graag heb ik jullie mening hierover . Je kan ook zeggen welk personage jouw voorkeur geniet en nog zoveel meer.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Vond de eerste serie wel grappig. Daarna begon ie me al snel te irriteren eigenlijk. Kan er af en toe nog wel eens om lachen.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Geweldige show, alle 9 series op dvd (behalve dan de laatste van de 9e). Ik moet nog maar zien of een spin-off met Joey een succes word. Joey heeft altijd andere mensen nodig om grappig te zijn. Vooral in combinatie met Chandler vind ik ze geweldig.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Phooze schreef:

Geweldige show, alle 9 series op dvd (behalve dan de laatste van de 9e). Ik moet nog maar zien of een spin-off met Joey een succes word. Joey heeft altijd andere mensen nodig om grappig te zijn. Vooral in combinatie met Chandler vind ik ze geweldig.

volledig mee eens

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Seizoen 1 tot 4 zijn geniaal, kan ik woord voor woord meepraten. Laatste jaren is het, op een opleving in seizoen 8 na, slechts "erg vermakelijk". Kijk het nog steeds graag, koop de dvd's nog steeds, maar zoals het nu is zou ik er geen fan van zijn geworden.

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Ik vind Friends gewoon niet grappig of leuk. Ik heb het geprobeerd maar het is mijn serie niet, nooit geweest ook. Er zijn vele comedy's die ik veel leuker vind.

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

starbright boy schreef:

Ik vind Friends gewoon niet grappig of leuk. Ik heb het geprobeerd maar het is mijn serie niet, nooit geweest ook. Er zijn vele comedy's die ik veel leuker vind.

, helemaal mee eens.

een comedyserie die ik veel en veel beter/grappiger vind is Married With...Children.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Het vervelende van de serie is de voorspelbaarheid waarmee de scenes gemaakt worden. Je ziet bvb een shot van Ross, dan een opmerking van Joey in 1 shot en dan de reactie daarop van Ross in 1 shot, met zo'n verbaasde kop enzo.

Elke scene zit zo in elkaar. Je moet er trouwens niet zo op letten, want ik vertelde het vrienden van mij ook eens (ook Friends fans) en die gingen er ook opletten en raakten vervolgens ook geïrriteerd . Je bent gewaarschuwd dus.

troy31

• 329 berichten
  • 130 stemmen

friends is voor mij een serie die ik graag zie. en ik vraag me zelfs wel eens af waarom, want meestal is het erg flauw.

eigenlijk zit ik steeds te wachten op een geniale opmerking of stunteling. en eens in de zoveel weken is het zo ver. meestal is het ross die mij zover krijgt. ik kan me nog een aflevering herinneren dat hij achter een keyboard stond en de vrienden zijn staaltje liet horen van moderne, zelfgecomponeerd spul. dat vind ik dan geweldig.

maar het feit dat die gasten een miljoen per aflevering krijgen (of zo) , dat het helemaal uitgaat van verschillende types die zo overdreven gespeeld worden, maakt dat ik toch een soort haat/ liefde verhouding met de serie heb.

laat ik het zo zeggen. ik blijf er niet voor thuis, maar als ik het niet vergeet, neem ik het op en over een maand kan dat weer helemaal over zijn. ( ja daar hebben we veel aan he?)

o ja, na ross vind ik rachel het leukst. phoebe en joey, zijn door hun domheid/ naieviteit soms geweldig. en monica en chandler, mmm, daar kan ik me het minst in vinden.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

troy31 schreef:

ik kan me nog een aflevering herinneren dat hij achter een keyboard stond en de vrienden zijn staaltje liet horen van moderne, zelfgecomponeerd spul. dat vind ik dan geweldig.

Allemaal vage geluiden en Ross met computerstemmetje:'...electrifying........infinite tiiiiime....

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

De chemistry tussen de personages in friends is vind ik erg goed. Persoonlijk genieten Ross en Chandler mijn voorkeur. Vooral omdat Chandler
met erg scherpe en droge opmerkingen aankomt. Ross is ook een erg leuk en grappig personage. Joey is natuurlijk nogal eenzijdig maar dat geeft niet echt. Zijn moppen blijven gewoon leuk hoe flauw het ook mag zijn. Monica en Rachel zijn al iets meer serieus al kan ook Monica op mijn lachspieren werken. Bij phoebe is het net zoals bij joey. Flauw maar grappig. De mengelmoes van al deze personages zorgt voor een perfecte serie waar ik steeds met plezier naar kijk. Een een serie alleen rondom Joay kan alleen maar slecht zijn omdat de grappen pas werken in totaliteit bij de serie waar iedereen in meespeelt. Dit is mijn volledige mening over friends. Oja de scene waar Rachel aan het bevallen is en Ross zich tijdens de bevalling stoot aan het hoofd was gewoonweg subliem.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Ik kan het niet uitleggen, ik vind het gewoon geweldig. De practical Jokes zijn ook vaak goed. Zo staat Joey een keer met zijn ogen en oren dicht en pakt Chandler de kip op om hem voor het hoofd van Joey te laten fladderen. Dat is echt het leukste dat ik ooit in een comedie serie heb gezien. Klinkt nu heel erg flauw, maar dat boeit me verder niks

Overigens vindt ik niet alles leuk hoor, sommige afleveringen hebben een beetje een overdaad aan sentimenteel gedoe (iets wat je in andere sitcoms bijna niet aantreft (bv. Seinfeld)). Ook Phoebe begint een groter cliche dan Joey te worden.

aSMoDeuS

• 1119 berichten
  • 5045 stemmen

Chandler roeleert de pan uit! Niemand is zo snel en gevat als hij!

Wat je eigenlijk moet doen;

koop alle series op video/dvd, kijk 2 series per dag! Prachtig! Zo heb ik ook het meeste gekeken!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ik zie het er niet zo in... Flauwe humor en makkelijke grappen.. mwa. Een serie die lekker wegkijkt na een drukke dag werken en/of studeren hoor ik van velen, maar ik doe dan liever wat anders.. Mis blijkbaar een hoop zo te horen

cr_ix

• 285 berichten
  • 0 stemmen

Haha... leve het internet... ik ben zo'n fan van Friens dat ik alle afleveren (24*9) op mn computer hebt staan... Chandler (Matthew Perry) is echt mijn favouriet! Als je onder zulke grappin, grappig over kunt komen... dan doe je het vet goed. FF s'avonds kijken voor het slapen gaan... of na een bijvoorbeeld Requem for A Dream, jah... werkt weer sfeerverhogend...

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

roda schreef:

een comedyserie die ik veel en veel beter/grappiger vind is Married With...Children.

Sterker nog, Married with Children is de beste comedyserie die er bestaat. Altijd grappig

Atukana

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Kunnen we het svp niet over Married with Children hebben. Wat een baggerserie. Misschien leuk voor een andere topic.

Ik vind Friends er ook niet mee te vergelijken! Tja, sorry ik ben namelijk helemaal pro-Friends. Niet dat ik het opneem oid maar wat diverse anderen al zeiden; heerlijk ontspannen. Niet altijd even hilarisch en soms wat herkauwend op eerdere grappen maar vaak zooooo leuk!

Mijn favoriete scene is van Monica, die ik de minste vind van de karakters overigens, die uitlegt dat de vrouw 7 erogene plekjes heeft en hoe die behandeld moeten worden. Haar uitleg brengt haarzelf tot extase. Subliem, beter dan het fake-orgasme uit Harry met Sally!!

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Married with children was de eerste seizoenen leuk, maar ging daarna snel bergafwaarts naar mijn mening. Het originele idee (de anti-cosby show) was goed. Ik ben niet zo'n serie-volger, maar qua recente Amerikaanse comedy's heb ik een zwak voor Macolm in the middle. En wat betreft oud-Amerikaans: ik vind vroege afleveringen van All in the family erg grappig.

Over het algemeen hou ik meer van Britse comedy's.

aSMoDeuS

• 1119 berichten
  • 5045 stemmen

starbright boy schreef:

Macolm in the middle. All in the family

Heel goed!!! Vooral de laatste MEAT HEAD!

Ik vind de US series over het algemeen ook minder...

Fresh Prince bijv. zuigt aan alle kanten!

Moviestar

• 821 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind Friends echt de beste comedy serie aller tijden en vooral Ross is erg grappig. Ná Friends vind ik Will & Grace erg leuk maar die haalt het zeker niet bij Friends heb ook alle series op dvd en nu op mn pc de nieuwste afleveringen van serie 10!!!

jacom

• 305 berichten
  • 2242 stemmen

ik vind er niets aan. typische amerikaanse donut-humor. eerste seizoen viel echt goed mee, maar na een tijd beginnen de karakters te vervelen (vooral phoebe dan, ik snap niet dat mensen haar grappig vinden). ook alleen het feit dat iedere acteur/actrice zo'n miljoen dollar per aflevering kreeg in het laatste seizoen is er gewoon over.

Moviestar

• 821 berichten
  • 0 stemmen

Tuurlijk het moet wel je humor zijn maar ja het is niet voor niets de nummer 1 comedy.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Dat zegt wel iets over de smaak van de gemiddelde westerling inderdaad...

jacom

• 305 berichten
  • 2242 stemmen

Moviestar schreef:

Tuurlijk het moet wel je humor zijn maar ja het is niet voor niets de nummer 1 comedy.

nummer 1 in comedy?!?! als jij het zegt...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Qua kijkers wel volgens mij. Kijk sja, het is nu allemaal wel stukken minder dan in de eerste jaren bij Friends. Maar zo'n schandalig groot kwaliteitsverlies als bijvoorbeeld bij The Simpsons is het ook weer niet.. en dat vind ik toch best knap.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Ik vind de kwaliteitsdaling bij friends anders ook gigantisch. Een karakterontwikkeling van exact 0,0 (die je in de vorige seizoenen toch wel zag) en ongelofelijk voorspelbaar.

Iedere afloop van een situatie is al meteen duidelijk zodra die situatie begint.

Een drietal jaar geleden mocht ik er erg graag naar kijken. Nu loop ik weg omdat het me irriteert.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Geen last van.

FeZ

• 460 berichten
  • 3170 stemmen

[quote]jacom schreef:

(...)donut(...)[quote]

donuts zijn lekker....

niks mis mee....

[on topic]een vriend van me heeft de hele serie op dvd; maar eens kijken dan[/on topic]

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

jacom schreef:

ik vind er niets aan. typische amerikaanse donut-humor. eerste seizoen viel echt goed mee, maar na een tijd beginnen de karakters te vervelen (vooral phoebe dan, ik snap niet dat mensen haar grappig vinden). ook alleen het feit dat iedere acteur/actrice zo'n miljoen dollar per aflevering kreeg in het laatste seizoen is er gewoon over.

Ok , phoeboe is het minste personage maar de scherpe onliners van chandler , de domheid van Joey , de hysterische scenes met monica en rachel zorgen ervoor dat friends zeker een erg goede serie is. Of het nu Amerikaanse humor is of niet de humor is werelds en blijft aanspreken door de perfecte casting van de acteurs.

jacom

• 305 berichten
  • 2242 stemmen

ik heb niets tegen amerikaanse series: ik hou van the simpsons, x-files, married with children e.a.

het is gewoon een soort humor die ik niet aprecieer. ze raken nooit gevoelige onderwerpen aan zoals ze dat doen in the simpsons.

en meestal is de humor gewoon flauw.

aja, de enige reden dat ik naar friends kijk, is jeniffer aniston, en niet om haar "hysterische scènes met monica"

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.