menu

Overig / Televisie / Friends (/Joey)

zoeken in:
SDG030
Ik begrijp nooit zo goed de aversie tegen Phoebe. Met afstand het meest kleurrijke persoon in de groep en inderdaad onwijs vreemd, maar daardoor vaak zat ook ontzettend leuk en dat Lisa Kudrow een Emmy heeft gewonnen en Courteney Cox niet, heeft natuurlijk niets te maken met het script, maar hoe de rol wordt vertolkt. Dus het lijkt me nogal een denkfout om te denken dat het altijd het populairdere personage zou moeten winnen.

Wat betreft populariteit van de personages vond ik vooral Monica vaak strontvervelend. Autistischer dan dat tref je ze niet en Rachel was vaak tenenkrommend egoïstisch. Ik ben dol op alle zes de personages en Friends kan ik elke dag, elk uur kijken en het zal me nooit vervelen, maar van de vrouwen is Rachel de lekkerste, maar Phoebe met afstand het leukste personage, maar de show wordt echt gestolen door de drie mannen.

Acteerwerk is trouwens top of the building. Vaak zat met een brok in mijn keel gezeten. Was vooral onder de indruk van David Schwimmer als Ross en dan met name op emotioneel vlak. Matthew Perry is met afstand het grootste komische talent.

Ben ook alles opnieuw aan het bekijken nu, hoewel ik volgens mij nooit alles heb gezien. Zonder meer de beste sitcom ooit. Chandler is het grappigst, enorm zwak voor Rachel.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=i4H2JHp5XOQ#t=400

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

20 jaar geleden werd de eerste aflevering uitgezonden. Ik kan niet zeggen hoeveel keer ik Friends van het begin tot het einde heb bekeken, maar het stopt alvast niet bij 10x (niet overdreven!)

Pas nog eens helemaal herbekeken, blijft even grappig! Met Chandler als mijn favoriet bij de eerste 4 seizoenen. Daarna wordt dit Ross.

Ik hoop nog altijd stiekem dat er een reünie komt... Maar uit laatste berichten blijkt dat ik geen hoop meer mag koesteren. Zeer jammer, maar misschien maar best zo!

Wat een geweldige serie!

Vroeger vond ik er niet veel aan, maar onlangs hebben we Friends in een rap tempo bekeken. Elke avond een aflevering of 2/3 vlak voor het slapen. Oprecht een klassieker onder de series!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=X_c4coBbnOU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Sowieso, dat hele artikel. Ook Lord of the Rings (oude Europese sagen, dat is nu eenmaal wat blanker) en Star Wars (als er ergens wel tegenwoordig diversiteit is...) noemen. Je denkt dat dit een geintje is, of dat NRC net zo'n vod aan het worden is als AD en maar zo veel mogelijk page views probeert te halen, serieus is dit niet te nemen. Vooral zo doorgaan, verlies je vanzelf heel veel sympathie mee.

En vervolgens staat er wel weer zo'n Spike Lee serie op Netflix met alleen maar "negers". Moeten we dan ook gaan klagen? Het is maar waar men zich druk om maakt tegen en dan ook vooral dat mensen op zaken letten die nooit zo bedoeld zijn. Maar dan wordt het al maatschappij breed getrokken en dan krijgen we een discussie die niet op MM hoort.

mijn hemel sommige mensen .
Ze zien echt in alles een probleem. Niets mag meer om te lachen zijn....

Nou ben een fan van het 1e uur. Keek al toen we nog met de cliffhangers mochten wachten op nieuwe afleveringen op tv. Nu de DVV serie al meerdere malen gezien,

Deze serie wordt nu nog gebruikt in nieuwe series.
Alles draait terug naar Friends.

Mijn hemel, serieus ja? Vanaf nu is het NRC dus gewoon niveautje Telegraaf als ze dit soort treurnis proberen te verspreiden.

En ik wilde Friends nog wel volgend jaar opnieuw gaan kijken...

Ben benieuwd hoe het NRC trouwens kijkt naar de (dikke) vrouw onvriendelijke humor uit Married With Children

Ga toch weg, de maatschappij is gek aan het worden.

Zelfhatende NRC is boos over serie Friends op Netflix: het is “wit, seksistisch en homofoob”! – De Dagelijkse Standaard - dagelijksestandaard.nl

Zeer passend artikel

U snapt: er worden in de sitcom Friends – let op die drie letters ‘com’, van comedy – door witte lieden grapjes gemaakt over mensen met een homoseksuele geaardheid, en dan weet je het natuurlijk wel: beledigende moppen uit een tijdperk waarin nog niet iedere tv-serie in een politiek-correct keurslijf hoefde. Dus kwaadaardig. Dus moet worden uitgebannen en vervangen door ultra-inclusieve en doodgekookte moderne comedy’s waarin minstens drie transgenders, een halve cast aan homoseksuelen en acteurs in alle kleuren van de regenboog een rol krijgen. Uiteraard op basis van quota, maar dat spreekt voor zich. Grapjes mogen wel, maar moeten eerst door drie zure theemutsen worden beoordeeld op hun ‘kwetsende’ karakter. Alleen als er helemaal niemand ooit aanstoot aan kan nemen, mag het op de buis.

Ik heb zelf ook weinig met de "moderne" sitcoms. Series als Modern Family doen mij helemaal niets.

Haha, ik kan dat NRC artikel na de eerste alinea al niet meer serieus nemen en ben dus gestopt met lezen. De serie is helemaal niet verouderd en ik ben de verstikkende geheven-vingertjes mentaliteit die ontstaat rondom kunst en cultuur echt kotsbeu aan het worden. Jammer dat door dit soort non-issues ook belangrijke progressieve waarden worden besmeurd.

Deze serie wordt nu nog gebruikt in nieuwe series. Alles draait terug naar Friends.

Voor de goede orde: Friends is enorm schatplichtig aan Seinfeld, dat vindt niet iedereen leuk om te horen maar het is wel zo.

kos
Dat Friends zo suf is vind ik veel erger.

Als er nu toch 1 serie politiek correct is...

Met het analyseren van het eerder genoemde Seinfeld gaan de SJW's dan nog een field day beleven...

otherfool schreef:
Als er nu toch 1 serie politiek correct is...

Met het analyseren van het eerder genoemde Seinfeld gaan de SJW's dan nog een field day beleven...

George die zijn vrouw dood liet gaan aan vergiftiging van de goedkope trouw-enveloppen en na haar dood gewoon met vrienden een lekker bakkie koffie ging drinken...

Ja, dan is Friends inderdaad nog heel erg netjes en binnen de lijntjes.

kos schreef:

Ik verwacht sowieso niet dat jij ergens om kan lachen op deze wereld

rep_robert schreef:
(quote)

Haha

kos schreef:

True that. Vaak geprobeerd, maar nooit gelachen.

Friends is awesome en nog steeds grappig!

kos
rep_robert schreef:
(quote)

Nou ik heb anders een hele verzameling komedies.
Maar dat suffe voorspelbare Friends is inderdaad niet erg grappig.

Het is gloeiend irritant als cultuur/kunst überhaupt, maar een serie die je leuk vind specifiek, door een piepklein vizier wordt bekeken en wordt afgedaan. Zelfde zou de NRC natuurlijk ook met Seinfeld, That 70s Show, Frasier etc etc kunnen doen (en dan had ik hetzelfde gereageerd).

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.