- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Bridge (Bron / Broen)
The Bridge (Bron / Broen)
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
eerste seizoen net gezien, het is vrij aardig, maar ook wel typisch scandinavisch. En dan bedoel ik enorm vergezocht en zwaar aangezet allemaal. Maargoed de wisselwerking tussen de twee doet veel goeds. Vind Bodnia sowieso altijd een erg fijn acteur, en die aspie komt redelijk geloofwaardig over. Ben er alleen niet dusdanig kapot van dat ik seizoen 2 nu ook meteen moet zien. Nog even laten liggen..
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ziet er weer briljant uit:
- 1e aflevering 3e seizoen (geen subs):
- 2e aflevering 3e seizoen (geen subs): broen 3 afsnit 2 720p - YouTube
Nieuwe trailer: Trailer för Bron säsong 3 (Partaj 2015) - YouTube
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Seizoen 3 begint toch wel weer erg sterk hoor. Fijne serie.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
The Bridge - seizoen 3, 3e episode (geen subs): broen s03e03 720p - YouTube
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Seizoen 3 begint toch wel weer erg sterk hoor. Fijne serie.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Episode 4 (seizoen 3), geen subs: broen s03e04 720p - YouTube
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik vond in aflevering 3 de Ontvoering van Petterson zwak gedaan. Die andere werd neergeschoten vervolgens zie je het beeld vanaf de achter/zijkant van Petterson maar dader komt van links maar dat is onmogelijk omdat dader recht voor Petterson in het donker stond en dus van voren op hem afloopt maar verder blijft deze serie top.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Dat snapte ik ook niet helemaal. (was trouwens in ep.2)
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Dat snapte ik ook niet helemaal. (was trouwens in ep.2)
Klopt
Echt stom maar dat is maar een heel klein foutje op de rest dat toch weer van hoog niveau is.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Seizoen 3, episode 5: Broen S03E05 DANISH 720p50 - YouTube
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Seizoen 3, episode 6:
Seizoen 3: Interview: Bron Broen III Saga and Henrik - YouTube
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Seizoen 3, aflevering 10 (scene):
Seizoen 3, Blu-ray trailer: The Bridge - Bron - Broen - Season 3 trailer - YouTube
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
einde was een beetje mwa.
Edoch, een ijzersterk seizoen mijns inziens.
Enigszins tegen mijn verwachting in. De synergie tussen Saga en Martin is zó bepalend voor de serie, maar Thure Lindhardt bleek een waardig opvolger van Kim Bodnia.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Sterkste seizoen van de 3, met inderdaad Thure Lindhardt als waardige opvolger van Kim Bodnia.
Einde wat rommelig, en heb daarnaast wat moeite met 2 toevalligheden: die slecht gefouilleerde arrestant, die bewapend blijkt te zijn en zelfs een schietpartij in politiebureau begint en daarbij ook nog kind raakt van een medewerker; plus dat deze politiemedewerker bevriend blijkt met een journaliste, die in haar werk met een verdachte uit een zaak waaraan hij werkt, te maken heeft.
Tja, en de dader: blijft vreemd wetende dat hij zelf in het begin de politie attent maakt op de links met die schilderijen en waarom was hij zelf gewond in episode 8 (dwaalspoor?).
Mocht er een 4e seizoen komen, weten we nu ook dat Martin (Kim Bodnia) vanwege 10 jaar gevangenisstraf, niet terugkomt in de serie. Meer over seizoen 4: Sidan är trasig | SVT.se
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Mocht er een 4e seizoen komen, weten we nu ook dat Kim Bodnia vanwege 10 jaar gevangenisstraf, niet terugkomt in de serie.
huh?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Volgens mij is het al in de 1e aflevering van dit 3e seizoen, dat Henrik zegt dat zijn collega Martin (Kim Bodnia) nog 9,5 jaar van zijn straf moet uitzitten.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ow, in de serie.. Maar daar kun je toch gewoon omheen schrijven.
Bodnia kwam niet terug in seizoen 3 omdat hij niet tevreden was met het karakter.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Bodnia was het niet eens met de finale van seizoen 2: hij vond de moord door Martin out-of-character. De scenaristen deden met personage Saga hetzelfde in finale seizoen 3, alleen kon ditmaal collega Henrik erger voorkomen...
lezertje
-
- 938 berichten
- 0 stemmen
Ook het tweede seizoen van Broen brengt de kijker via de slotaflevering naar een sidderende climax. Typisch Scandinavisch, dat betekent dus absoluut niet vergezocht en ook niet zwaar aangezet zoals de meeste Amerikaanse series. Wat dat betreft is deze serie een verademing tussen al die overtrokken series.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Wordt seizoen 3 nog uitgezonden op Netfix ? Ik kan namelijk het 3de seizoen van The Bridge niet vinden in het aankomend aanbod en het staat ook niet tussen het huidige.
MaartenTuinstra
-
- 251 berichten
- 0 stemmen
Briljante serie!
Ik ben nu bezig met seizoen 2. Vol met plottwists, sterk acteerwerk en geniale personages (Saga is grandioos). Echt een topper.
4.5*
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
17 febr. 2016: The Bridge-ster Bodnia stopt met serie door antisemitisme.
lezertje
-
- 938 berichten
- 0 stemmen
IJzersterk derde seizoen. Hoewel aan het eind van de laatste aflevering de deur op een kier staat voor een eventueel vierde seizoen, zullen, de Denen kennende, niet in de valkuil trappen als de Amerikanen om een serie volledig uit te melken. En dat is in dit geval héél erg jammer.
Lavrot
-
- 900 berichten
- 0 stemmen
... and everything ...
goes back to the beginning.
Liefde, eenzaamheid, verlies, beperkingen, leven en overleven, moord en dus de dood. Alles komt voorbij, maar in met name seizoen 3 worden de verstilde geluidstapijten, het acteerwerk, de personages, en het verhaal zo krachtig in vorm en inhoud samengebracht dat het verlangen naar een vervolg haast ondraaglijk wordt.
De Brug deel 4? Slechts Dale Cooper in Twin Peaks kan daar in 2017 nog overheen ; - )
Breur
-
- 355 berichten
- 1010 stemmen
Net klaar met derde seizoen dat na lang wachten eindelijk op Netflix staat. Het wachten werd beloond, wauw! Ik hou hiervan! Sfeer, spanning, chemie, Scandinavië, de talen, imperfecte mensen. Ik wacht graag weer zo lang op een vierde seizoen (maar het liefst begin ik morgen al).
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
4e en laatste seizoen ( 8 episodes) start 01.01.2018: Bron/Broen (TV Series 2011– ) - Episodes - IMDb
http://i67.tinypic.com/r1n2bo.png
Meer info: Fjerde sæson af ’Broen’ i 2018 - og så er det slut | Nyheder | DR
De activiteiten verplaatsen zich ditmaal naar Denemarken met ook grotere Deense cast.
Slikbeer Slikbeer
-
- 141 berichten
- 19 stemmen
Wat een goeie serie zeg.... koelajoek!
Gisteren seizoen 3 afgerond.
Wat een knallers komen er toch altijd uit Scandinavie zeg.
Molly.
-
- 14 berichten
- 96 stemmen
Ik ben ook fan! Inhoudelijk is het plot soms so groots & aan elkaar gebonden van toevalligheden dat men dit, in een ander vat gegoten, als ongeloofwaardig zou beschrijven (denk aan een meer Amerikaanse stijl). De subtiele karakterpresentatie en serene manier van camera- en kleurgebruik, maken echter dat het geen moment te veel is. Een van de weinige series waarbij ik tot in de laatste aflevering 'terug spoel' wanneer ik ook maar een zin gemist heb. Zeer aantrekkelijk in zowel inhoud als vorm.