• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.271 stemmen

The Bridge (Bron / Broen)

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

Nieuwe Scandinavische misdaadserie. Die maar weer eens bewijst dat de beste misdaadseries nog steeds uit het noorden komen. Ben in ieder geval erg onder de indruk en vond serie zelfs nog iets beter dan The Killing.

Ithildin

• 183 berichten
  • 3276 stemmen

Ben er aan begonnen. Eerste twee afleveringen zijn iig al geweldig; lekker veel ontwikkelingen en een good cop bad cop format, maar dan net ff anders. Heb er zin in.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

Ha eindelijk nog iemand die The Bridge kijkt. Overigens ook een extreem onbekende serie. Heb voor mijn blog recensie geschreven maar kon geen enkele andere recensie vinden via google en ook foto's of een poster van de serie is nauwelijks te vinden. Heel raar

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Nou, aangezien de Volkskrant de eerste episode gratis meegaf bij de zaterdageditie zal ie niet zo onbekend meer zijn.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

Zo heb ik hem inderdaad ook gezien. Maar had serie pas weekje later af je verwacht dan toch dat er online iets (of in denemarken-zweden) meer over te vinden is.

Ithildin

• 183 berichten
  • 3276 stemmen

3,5*

Toch wel veel beter dan de gemiddelde crimi. Het enige grote nadeel is dat de serie tweetalig is. Omdat ik geen Zweeds of Deens versta hoor ik het verschil niet echt. Daardoor weet je soms niet of je nu in Zweden of in Denemarken bent, omdat de makers dachten dat je dat wel kon afleiden aan de spraak. Een van de twee talen spreken zal zeker een toegevoegde waarde hebben bij het kijken dus.

DDT

• 345 berichten
  • 7801 stemmen

Allee zal em es binnentrekken en bekijken se,door al de positieve commentaar ben ik benieuwd

ralfsjam

• 2144 berichten
  • 1345 stemmen

iemand enig idee wie de titel song doet?

ralfsjam

• 2144 berichten
  • 1345 stemmen

Choir of young belevers... heb hem gevonden

YouTube - Hollow Talk by Choir of Young Believers

ralfsjam

• 2144 berichten
  • 1345 stemmen

In 3 dagen uitgekeken. Weer een prime serie. Millenium, The Killing, Borgen... En nu deze! Top series. Als ik kon stemmen! een 4.5.

Spanning, hoge kwaliteit, humor en in alle andere opzichten gewoon goed.

Lekker verhaal ook niet te vergeten!

Kun je Deens en Zweeds aan? Kijk deze (en die andere natuurlijk die ik noemde)

4.5 ***

koningtoet

• 73 berichten
  • 704 stemmen

deze serie ook gekeken, mooie beelden.

en de personages zijn ook grappig.

vooral saga norén.

4.0

feanfan

• 1 berichten
  • 65 stemmen

Wat een TOP serie, vanacht was het 1.30 toen ik de laatste aflevering gezien had.

Nu verder met Borgen, heb ik ook nog niet gezien.

Toontje35

• 429 berichten
  • 886 stemmen

Wat een topper

Beter dan The Killing

Binnen 1 week gekeken

4,5 *

Ga er zondag aan beginnen, als hij net zo goed is als de rest dan wordt dat zondag 12 uur kijken .

Stijn B.

• 413 berichten
  • 1197 stemmen

Net de eerste twee afleveringen gezien en het is top ijzersterk uitgangspunt, de venijnige steken tussen Zweden en Denen geven het geheel pit. De finale van de eerste aflevering is een heerlijke nagelbijter

lemstra

• 13 berichten
  • 13 stemmen

Wat een fantastische serie, het heeft spanning,humor,een geweldig verhaal die lang onzeker blijft,uitstekende acteerprestaties van met name Saga Noren ( wat een apart mens) en de menselijke aspecten zijn ook erg mooi uitgewerkt. Het feit daqt de serie in het deens en zweeds is stoort totaal niet.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

De deeltjes lopen thans binnen, één dezer dagen maar eens aan beginnen.

Oliveri

• 453 berichten
  • 364 stemmen

IJzersterke serie, die je al snel in je greep krijgt. Spannend tot het einde toe en sterke acteerprestaties.

Decec

• 6741 berichten
  • 8581 stemmen

Toontje35 schreef:

Wat een topper

Beter dan The Killing

Binnen 1 week gekeken

4,5 *

Ik vind serie The Killing nog spannender dan deze serie The Bridge...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

In volgorde van goed naar ietsjes minder is dit mijn top 5

The Bridge

The Killing

Borgen 2

Killing 2

Borgen 1

Decec

• 6741 berichten
  • 8581 stemmen

Voor mij

The Killing 1

Borgen 2

Borgen 1

The Bridge

The Killing 2

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Gedeeltelijk het eerste deel op Canvas meegekregen; veelbelovend! Met een uitstekend hoofdduo.

AOVV

• 350 berichten
  • 2306 stemmen

Ik heb gisteren de laatste 3 afleveringen gekeken, en ik vind het een geweldig goeie serie. Fantastische plot, onvoorspelbare wendingen, bijzonder interessante personages, en wat ik ook sterk vind, zijn verschillende "nevenverhalen" binnen het grote verhaal, waarvan je in eerste instantie niet echt weet waar ze toe dienen, maar wanneer blijkt dat ze allemaal op één of andere manier zijn gelinkt aan en zelfs essentieel voor het hoofdverhaal, vind ik de klasse des te groter. Hoofdrolspelers Sofia Helin en Kim Bodnia spelen erg goed en geloofwaardig, echt een aanrader! The Killing moet ik nog kijken, maar die staat op m'n lijstje.

mà'àèç§

• 68 berichten
  • 165 stemmen

is dit een spannende serie met veel actie?

laundromat

• 2434 berichten
  • 0 stemmen

3 afleveringen zien. Saga Norén is geweldig! Nu snel verder kijken...werken komt morgen wel weer

laundromat

• 2434 berichten
  • 0 stemmen

Wat een serie! Sarah Lund is een topwijf, maar Saga enco kwamen echt binnen! Saga en Martin zijn een topduo. Je gaat van ze houden ofzo. Net als in The Killing zit er hele subtiele humor in. Heb geregeld moeten grinniken. En dan het einde, dat kwam wel ff binnen zeg....zo blij dat ze August heeft gevonden, maar te laat dus. Heb wel ff paar traantjes gelaten.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

The Bridge vond ik misschien zelfs nog wel beter dan The Killing. Tien afleveringen is véél te kort en herhaling/vervolgserie lijkt uitgesloten, tenzij ze weer met een verhaal dat de twee landen linkt op de proppen komen.

Deze serie is geweldig geschreven, heeft supersterk acteerwerk, interessante personages en is ook ijzersterk in beeld gebracht. Saga en Martin zijn geweldige personages. Het is lastig om van Saga te houden, maar ook erg lastig om niet van haar te houden. Ze is erg aandoenlijk, in al haar tamelijk autistisch te noemen gedrag. De makers hebben haar een soort van Asperger karakter meegegeven, wat haar gebrek aan inlevingsvermogen en bizarre karaktertrekken verklaard.

The Bridge zit, in tegenstelling tot The Killing, ook nog eens propvol (subtiel verborgen) humor. Erg leuk aan deze serie vond ik dat Martin en de baas van Saga continue bezig zijn om Saga iets bij te brengen over menselijk gedrag, communicatie en interactie, aangezien dat vanwege voornoemde Asperger niet echt Saga's sterke kant is.

Dat ze moet liegen voor iemands bestwil, bijvoorbeeld. Of dat ze van haar baas moet zeggen dat het haar spijt dat Martin's zoon bij haar heeft geslapen. Saga doet dit braaf, maar wél per ongeluk waar al hun naaste collega's bij zijn. Oeps, genant foutje.

Saga heeft nog een lange weg te gaan.

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Schitterende serie met knap geschreven, bij vlagen superspannend verhaal. Geweldig geacteerd, met name door Kim Bodia en Sofia Helin. Meest opmerkelijk hoe rolvast laatstgenoemde vanaf het begin was in haar moeilijke rol als de contactarme, wereldvreemde rechercheur Saga.

Ter illustratie, zo maar een willekeurig stukje dialoog:

Waar praten jullie over?

- Oh, over koetjes en kalfjes.

Ik ben vandaag ongesteld geworden.

Prachtig.

fritsje

• 265 berichten
  • 294 stemmen

suuuuper,nog nooit zo iets geweldigs op tv gezien !alleen jammer dat er wat verhaal lijntjes niet verder uitgewerk worden,soms lijkt het er op of het script halverwege aangepast moest worden.uitmuntend acteerwerk van vrijwel de hele cast.lekkere sombere sfeer en spannend tot het einde,ga dit zien !!!

Leo1954

• 2073 berichten
  • 2565 stemmen

Heerlijke Scandinavische misdaadserie. Heb weer volop genoten. Veel beter wordt het niet met een tv serie.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.