- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Pillars of the Earth
The Pillars of the Earth
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
8-delige mini-serie naar het meesterwerk van Ken Follett. Eentje om naar uit te kijken! trailer
Dit zou één van de duurste tv-producties ooit zijn, met als cast onder meer Ian McShane, Rufus Sewell en Donald Sutherland. Goed nieuws meteen voor diegenen die hier naar uitkijken, want DFW brengt binnenkort de serie uit in België en Nederland op dvd.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76919 stemmen
Met afstand een van de beste miniseries die ik in jaren heb gezien, heel jammer dat hij niet op de site mag ivm regels....
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
De miniserie is zeer de moeite waard. Ik had nog wel 8 extra afleveringen gewild.
Thorongil
-
- 1619 berichten
- 690 stemmen
Ik heb er helaas na 6 afleveringen de brui aan gegeven. Te weinig variatie, hoeveel keer heeft William Hamleigh wel al niet een raid uitgevoerd op een dorp.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Was toch wel benieuwd naar deze serie. Het probeert iets meer te zijn dan het is. Beetje niveau van Hercules of Xena wat mij betreft. Ondanks een paar bekende namen is het acteerniveau niet om naar huis te schrijven. Toch kom je er heel langzaam in en eenmaal op gang is het toch moeilijk om weg te zappen. Al die intriges zijn wel interessant. Ben nu toch stiekem wel benieuwd hoe het gaat eindigen. 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ben het wel eens met Frank, serie begon zeer pover. Veel voorspelbare momentjes, je wist bijvoorbeeld vanaf het begin dat die zwangere vrouw zou overlijden en dat die hoofdrolspeler verliefd zou worden op die "heks".
Maar doordat ik het 2uur lang keek gisteren raakte ik er steeds meer in betrokken, wat resulteert in het feit dat ik de rest maar in 1 ruk door ga kijken een dezer dagen.
merk overigens wel dat ze soms wat te gehaast gaan, die 8 leveringen hadden makkelijk 16 kunnen zijn als ze niet zo overhaast te werk gaan met plotveranderingen en karakterontwikkelingen. De TGV is er niets bij.
K*D
-
- 240 berichten
- 653 stemmen
Pfoe, boek 2 of 3 jaar terug voor het laatst gelezen en moet zeggen dat veel dingen me toch niet bij zijn gebleven. Ik heb hier erg naar uit gekeken en ik ben niet teleurgesteld, al hadden sommige personages in mijn ogen andere karakters (leuke zin he
)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hmz, dacht dat er vanavond ook 2 afleveringen zouden zijn, is het er maar 1.
Er komt ietsje meer vaart in, maar het niveau blijft helaas steken.
Weinig tot geen nieuwe karakters die de boel wat omhoog kunnen stuwen. Veel geleuter, nachtmerries van de koning en wat braaf gegiechel en gedoe. Nee, ik weet niet of ik verder ga kijken.
K*D
-
- 240 berichten
- 653 stemmen
Ik was ook voorbereid op 2 afleveringen, jammer hoor.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Begint nu echt ergens op te lijken. Leuke veldslagen, de hoofdpersonen die zwaar in de problemen komen en wisselingen van de macht. Die bisschop is echt een zeer vervelend mannetje. Die speelt wel goed.
Ik dacht even dat Jack dus ook de pijp uit was, maar ja hij heeft rood haar en zou de macht van de koning beëindigen en een nieuwe kronen, dus dat kon ook niet anders. De Prior mag van mij wel blijven leven, ben benieuwd of hij nog gered wordt volgende aflevering. Ja, was wel een voldoende vandaag.
passie2
-
- 5 berichten
- 10 stemmen
Een fantastisch historisch drama ik heb de complete serie reeds gezien,een lust voor het oog .
van moi 4 sterren . 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ziet er erg leuk uit, dit weekend maar eventjes zoeken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Heb erg genoten van dit laatste deel. Het werd voor mijn gevoel alleen wel allemaal in een sneltreinvaart afgewerkt. Het ging ook wel erg makkelijk en de meningen van het volk veranderden ook van het 1 op het andere moment. Wel goed om te weten wat er op die avond van het verbrande schip en de prins en prinses is gebeurd met ze. De cirkel is nu helemaal rond en gelukkig heeft de aartsbisschop zijn verdiende loon gekregen. Ook veruit de beste acteur van de hele serie.
Ja, de serie had wat inkakpunten en je moet soms even goed opletten wie nou precies de tegenstander van wie is, maar heb zeker genoten. De kathedraal is ook een kunstwerk geworden, erg mooi.
APPEL68
-
- 131 berichten
- 2457 stemmen
hmmm, mooi in beeld gebracht maar het is één grote soap in een middeleeuws jasje...
heder
-
- 23 berichten
- 28 stemmen
Fantastische serie. Geeft een goed beeld hoe het in de middeleeuwen moet zijn geweest, met alle intriges en verraad. De karakters waren goed neergezet. In één keer uitgekeken.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik had gisteren de Blu-ray in mijn handen en de naam van Ridley Scott als producer viel meteen op. Volgens Metacritic is het niets groots maar door de performances en de 'production values' kijkt het wel aardig weg. Hmm.
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
you have brought the wrath of God upon yourselves..... Mooi man, de tijdsgeest perfect in beeld gebracht en erg goed acteerwerk.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Eerste aflevering was teleurstellend maar er valt wel naar te kijken. Het doet me denken aan The Tudors. (duh)
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
Tudors is vrij slecht vergeleken met The Pillars, maar ik ben het met je eens dat je in de serie moet groeien. Het is een verhaal waarin je pas aan het eind denkt darn waar zijn de andere 8 afleveringen.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik vind het thema van macht, sex en intrige van The Tudors wel vermakelijk. Ik krijg het gevoel dat het avontuurlijke The Pillars meer een jonger publiek moet aanspreken.
SolidKevin
-
- 66 berichten
- 1590 stemmen
Ik heb me toch zeer vermaakt met deze mini serie.
hans233
-
- 69 berichten
- 789 stemmen
Fantastische serie die goed laat zien hoe het er in die tijd aan toe ging.
Yves dB
-
- 29 berichten
- 813 stemmen
Prachtige serie,, waarin alles verwerkt zit,, spanning, macht, haat en nijd,,,als ik voor deze serie sterren zou kunnen geven zou ik zeker een 4.5 zetten.
armand 1
-
- 178 berichten
- 5376 stemmen
Zeer goede reeks ik zou zeker een 4 geven.
bobke90
-
- 71 berichten
- 223 stemmen
Ik geef een 4,5. Volgens mij één van de beste series die ooit gemaakt zijn (Niemand minder dan Tony & Ridley Scott (Gladiator, Kingdom of Heaven en Robin Hood))
Waarom kan je hier niet stemmen?
hedkandi1
-
- 153 berichten
- 11025 stemmen
Wat mij betreft ook een 4,5.
Geweldig deze serie
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Ik geef een 4,5. Volgens mij één van de beste series die ooit gemaakt zijn (Niemand minder dan Tony & Ridley Scott (Gladiator, Kingdom of Heaven en Robin Hood))
Waarom kan je hier niet stemmen?
Ja dat vraag ik me ook af.
Ik vind dat ze onderscheid moeten maken tussen tv-series (zoals friends, seinfeld, etc) en mini-series zoals Pillars of the earth, band of brothers, etc
fmtmvdbroek
-
- 1 berichten
- 16 stemmen
Prachtige serie in twee dagen bekeken