• 154.223 films
  • 9.115 series
  • 27.211 seizoenen
  • 602.590 acteurs
  • 339.174 gebruikers
  • 8.709.858 stemmen

Formaat dvd

zoeken in:

JayLunar

• 748 berichten
  • 2891 stemmen

Nee hoor. Je hebt nl. verschillende soorten 16:9. De meest voorkomende zijn 1.85:1 en 2.35:1 (scope). Bij de laatste zie je zelfs op een breedbeeld-tv nog zwarte balken

Da Jando

• 1383 berichten
  • 892 stemmen

Is er een functie om het hele beeld te vullen? Mij lukte het niet....

manic

• 473 berichten
  • 1261 stemmen

Ligt aan je dvd-speler. Op mijn grundig dvd speler zit (na update firmware).Een optie om stap voor stap het formaat aan te passen . Dan mis je dus wel wat van de zijkanten!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Welk type grundig heb jij? Ik heb ook een grundig, ben benieuwd of dat met die van mij ook kan. Ik heb een Grundig Livance GDP 3200.

manic

• 473 berichten
  • 1261 stemmen

Zavo schreef:

Welk type grundig heb jij? Ik heb ook een grundig,

ik heb de xenaro 5100.. op de site van grundig heb ik de update gedownload toen. Als er een knop "zoom" op je a.b. zit, moet je die maar eens een paar tellen ingedrukt houden.

http://www.grundig.de/produkte/dvd/upgrade.html

Als je even zoekt zijn updates ook wel elders te vinden.

<a target="_" href="http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?s=03202fad6b0684ebb974653bdecf9b6c&threadid=43944">kijk vooral ook hier eens</a>

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wauw, er kan inderdaad veel meer met die zoomknop dan ik dacht, fantastisch!

Dit stond dus niet in de gebruiksaanwijzing...

Dank je manic!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Alleen ik zie dat je dus niet de verhoudingen intact kunt houden met die extra zoomfuncties, dat is jammer.

manic

• 473 berichten
  • 1261 stemmen

Zavo schreef:

Alleen ik zie dat je dus niet de verhoudingen intact kunt houden met die extra zoomfuncties, dat is jammer.

Ja, dat klopt, moet je heel voorzichtig drukken... zo van 2x tik, tik in de hoogte, en 2x tik tik in de breedte of je moet de coördinaten onderin je beeld gaan berekenen.

Chrizzlle

• 114 berichten
  • 0 stemmen

manic schreef:

Ligt aan je dvd-speler

Of aan je TV:) Ik kan ook gewoon met me TV de verhoudingen aanpassen; 16:9, full-screen etc. Maar het kan ook met me dvd speler...

manic

• 473 berichten
  • 1261 stemmen

Het ging dacht ik juist om de gevallen waarin de tv instellingen niet toereikend zijn: Een anamorphic dvd met cinemascope bijvoorbeeld is alleen te vergroten/ in te zoomen via de dvd-speler.

U-96

• 11870 berichten
  • 1744 stemmen

Ik kon geen goed topic vinden, dus helaas hier...

Ik heb vandaag zo'n goede site ondekt...:

http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/

Je krijgt van de film die je zoekt een goede vergelijking tussen de Regio 1 en Regio 2 versie, en soms ook nog andere regio's...

gotti

• 13998 berichten
  • 5503 stemmen

Zo te zien staan er maar een beperkt aantal vergelijkingen op...

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Vraagje. Als je wel eens achterop een cover staat zie je soms 4:3 LETTERBOX te staan. Wat betekend dat? is dat niet hetzelfde als 16.9? (of 1.78:1)

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

4:3 is full screen, 16:9 is widescreen. Bij de eerste zijn meestal de zijkanten eraf geknipt. Je kan dus het best altijd voor 16:9 gaan.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Weet ik, maar als er Letterbox achterstaat komen er wel balken boven en onder.

(afbeelding)

Demoniac

• 413 berichten
  • 1243 stemmen

Daar heb ik ook nog een vraagje over. Ik heb een goedkope tv met weinig mogelijkheden. Ik kan wel switchen van 4:3 naar 16:9, maar in beide gevallen heb ik bij een hoop programma's en films en dvd's de zijkanten buiten mijn beeldscherm. Meestal merk je daar weinig van, maar heel af en toe vallen er wat letters buiten het beeld en dan is dat irriterend. Is daar wat aan te doen?

Quentin

• 10170 berichten
  • 8273 stemmen

Goto schreef:

4:3 is full screen, 16:9 is widescreen. Bij de eerste zijn meestal de zijkanten eraf geknipt. Je kan dus het best altijd voor 16:9 gaan.

Nee, bij een letterboxed 4:3 dvd, zijn de zijkanten juist niet eraf geknipt. Een 16:9 (anamorfe) dvd bevat gewoon meer informatie (die zwarte balken worden niet 'opgeslagen'), terwijl een 4:3 transfer de zwartbalken ook echt in het beeld heeft zitten.

Zie hoofdstuk 4; http://www.dvd.nl/flash/beeldformaten.html

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Aha nou heb ik ook weer wat geleerd.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.