- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Het valt me trouwens op dat veel klassiekers nog maar door bitter weinig mensen zijn bekeken.
Valt me een beetje tegen. De Bergmans, Kurosawas etc.
Terwijl er toch aardig wat mensen in de buurt van een cultvideotheek wonen.
Eens,
maar...Is natuurlijk niet ieders pakkie an, en je moet natuurlijk ook "klaar" wezen om van klassiekers te houden, want wie wil er klassiekers zien als men vantevoren al weet er geen donder aan te vinden.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Haha, ben je bang dat iemand aan jouw Bergmans komt?! 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb het over klassiekers, niet over cultfilms.
Cultvideotheken hebben daar de ruimste sortering van.
Klassiekers bekijk ik genoeg, maar aan cultfilms is hier bij ons in de buurt gewoon niet aan te komen...
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Haha, ben je bang dat iemand aan jouw Bergmans komt?! 
Nee hoor, heb er zelfs een paar uitgeleend aan Queto 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Jordy, ik wilde net de film "The bear" (l'ours) opzoeken, maar het is errrrrg lastig om er te komen. Is er wat aan dit probleem te doen?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ja da's een raar geval inderdaad, hij ziet "l'ours" als 1 woord, en vindt 'm dus niet aangezien hij als "ours, l'" in de database staat
oplossing: ik zal aanhalingstekens in zoekopdrachten als spaties gaan behandelen, ik zet het op de lijst
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
bij het bioscoop overzichten kan ik de films van 2004 niet zien. Is dat met opzet?
Ehm was het ook even vergeten, maar je moet even op "toekomst' klikken bovenaan 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
ja da's een raar geval inderdaad, hij ziet "l'ours" als 1 woord, en vindt 'm dus niet aangezien hij als "ours, l'" in de database staat
oplossing: ik zal aanhalingstekens in zoekopdrachten als spaties gaan behandelen, ik zet het op de lijst
Dank u!
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Ehm was het ook even vergeten, maar je moet even op "toekomst' klikken bovenaan 
ah, kijk aan
da's mooi.
starbright boy (moderator films)
-
- 22443 berichten
- 5132 stemmen
minimaal aantal stemmen voor de Tip 50 verlaagd naar 15
Hulde..... prima plan! Lijst is nu nog leuker.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Hulde idd, maar voor de meeste landen (films per land) mag het aantal stemmen wel terug naar 5 ofzo.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Dat is toch één van de kenmerken van een cultfilm?
Niet helemaal. Een cultfilm is een film met een beperkte groep fanatieke aanhangers; dat sluit dus niet uit dat zo'n film door veel mensen bekeken is. Maar af en toe lijkt het wel alsof mensen in wilde weg met het begrip 'cultfilms' gaan strooien, en alle arthouse en buitenlandse films bij voorbaat al cult noemen (en dat is dus onzin).
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Misschien dat ik het al weleens eerder aangekaart heb, maar ik weet niet zeker. Zou het misschien een goed idee zijn om bij elke film te zetten dat het in zowel de echte, als in de alternatieve Top100 staat?
Ghola
-
- 427 berichten
- 940 stemmen
Ik zou bij films graag kunnen zoeken naar de reacties van een bepaalde user. Als ik bijvoorbeeld zie dat iemand een film met 1 ster (of juist 5 sterren) waardeert dan ben ik vaak benieuwd naar zijn/haar reactie. Soms moet je daar echter 20 pagina's voor doorbladeren en dat is me dan toch iets te veel van het goede. Misschien een idee dat kan worden meegenomen?
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Maar je krijgt dan ook iedere reactie/opmerking van die persoon te zien.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Maar je krijgt dan ook iedere reactie/opmerking van die persoon te zien.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zie nog niet helemaal voor me hoe dat in de praktijk zou moeten gaan werken...
lindastuurman
-
- 1006 berichten
- 0 stemmen
Je kunt nu zien welke stemmen iemand heeft geplaatst, en dan als extra functie dat je kunt zien welke berichten die persoon geplaatst heeft...alleen is dat niet echt zo specifiek als Ghola bedoeld, denk ik.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5891 stemmen
Wat ik wel mis bij de stemtabellen: een optie om de lijst te filteren met alleen de films waar ik nog niet op gestemd heb.
blabla
-
- 2070 berichten
- 5247 stemmen
Op de persoonlijke informatie pagina:
niet gestemd
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Locutus bedoelt denk ik als je bij het zoeken en stemtabel genereren, je de reeds beoordeelde films niet kunt uitfilteren. Of bijvoorbeeld bij de top 100.
Dus uberhaupt enkel stemtabellen zonder reeds beoordeelde films.
blabla
-
- 2070 berichten
- 5247 stemmen
Zie het, blijft moeilijk, goed lezen 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Ik zat de afgelopen week te denken of het misschien wel een idee zou zijn, als bij elke film die gefilmd is naar een boek, erbij te zetten: Naar het boek van (...)
Is dat een goed idee?
blabla
-
- 2070 berichten
- 5247 stemmen
Beetje onbelangrijk, het gaat hier om films niet om boeken.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Dat half waar, als alleen de naam van de schrijver erbij staat, dan wordt er niet diep ingegaan op het boek. Misschien een rare vergelijking, maar waarom staan er dan ook namen van regisseurs bij?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Omdat regisseurs diegene zijn die de film maken U-96... 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
En schrijvers zin diegene die het verhaal van de film maken. Maar ik zal niet verder doordrammen. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
En schrijvers zin diegene die het verhaal van de film maken. Maar ik zal niet verder doordrammen. 
Dat is niet direct waar, meestal hebben ze dan een "advies-rol". Maar op zich zou het geen kwaad kunnen, al vind ik niet dat het er apart bij vermeld hoeft te worden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En schrijvers zin diegene die het verhaal van de film maken.
Maar de schrijvers van het boek zijn haast nooit dezelfde schrijvers dan die die het boek herwerken (screenplay) tot bruikbare film voor de regisseur...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.