• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.678 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Herinnert zich echt niemand dat we dit niet alleen al besproken hebben, maar dat we dit zelf een blauwe maandag gehad hebben? Vond het een beetje kinderachtig persoonlijk.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Jordy schreef:

Herinnert zich echt niemand dat we dit niet alleen al besproken hebben, maar dat we dit zelf een blauwe maandag gehad hebben?

Nee Ik was zeker blauw die maandag...

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

da's inderdaad wel heel erg lang geleden.

ik zie er ook niet zo 't nut van in.

Newbie

• 271 berichten
  • 353 stemmen

Hoe kun je nu zoals vroeger jouw eigen filmlijst zien gerangschikt op hun score?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

even op je naam klikken helemaal links boven, en dan het "stemmen" tabblad

Newbie

• 271 berichten
  • 353 stemmen

ah ja, raar, is dat pas veranderd? Anders verbaast het me dat ik dat nog nie gezien heb

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Sorry voor mijn plotselinge loftrompet (hoort u hem?), maar nadat ik de melding 'bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen' las bij een zojuist gepost bericht, moet ik toch even kwijt dat MovieMeter-nieuwe-stijl echt verdomd goed in elkaar steekt. Chapeau, Jordy!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

viel je dat toen pas op dan Nou bedankt dan maar

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Het zette even een bewustwordingsproces in gang, zeg maar.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Yak schreef:

Het zette even een bewustwordingsproces in gang, zeg maar.

En zonder hoofd duurt dat lang hé Yak...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

speedy23 schreef:

En zonder hoofd duurt dat lang hé Yak...

Knap lastig ja.

cr_ix

• 285 berichten
  • 0 stemmen

Hey Jongens... ik hoor zo nu en dan nog wel eens dat moviemeter in andere browsers er vreemd uit ziet of andere dingen doet. Dat zou eigenlijk niet moeten gebeuren. Daarom heb ik moviemeter eens door een validator heen gehaald. Wat blijkt... eigenlijk zit moviemeter voor programmeer-onvolkomenheden:

link

Om helemaal te voldoen aan alle standaarden zouden deze fouten eruit gehaald moeten worden. Natuurlijk staat er een hoop onzinfouten in (voeg ALT tekst toe), maar ik denk wel dat het een streven moet zijn om Moviemeter via de standaarden van w3c.org gelijk op te zetten. Browsers zouden dat het een en het ander automatisch goed moeten detecteren.

Dit probleem met die browsers zou eigenlijk helemaal weg moeten zijn als de pagina's in XHTML gemaakt zouden zijn. Maar goed... dat is ff een kritische noot over de code van de site...

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

de w3c validation is een overdreven en verouderd principe wat zijn eigen doel (het opstellen van een standaard voor internet pagina's) voorbij schiet door té star en strak zich aan de regels te houden.

Er voor zorgen dat de website door de validator komt is onzinnig en waarschijnlijk ondoenlijk en het zal me niets verbazen als de site zoals die nu te zien is aan de hand van w3c onmogelijk is.

w3c is al jaren bezig om zijn positie te verliezen en dat komt door de eigen starheid.

Leuk hoor dat je dat gehad hebt op school, maar zelf nadenken is ook niet gek maar wees gerust, ook in Enschede lopen nog leraren rond die er van overtuigd zijn dat w3c jé van het is.

zonde van de tijd.

lees bijv. dit maar eens.

cr_ix

• 285 berichten
  • 0 stemmen

Nou Hobbes, da's natuurlijk niet waar. W3C is juist bezig ervoor te zorgen dat er webpages worden gemaakt die aan deze standaarden voldoen, zodat de meeste apparaten ermee overweg kunnen. Neem bijvoorbeeld eens een screenreader of brailleapparaat. Dat stelt zelfs blinde mensen in staat om te internetten.

Als iedereen naar eenzelfde standaar toe werkt, dan zullen alle browsers uiteindelijk alles hetzelfde laten zien. Als ik bijvoorbeeld kijk naar XHTML-STRICT, dan is men al een eind in de goede richting.

W3c verliest geen positie. Alles belangrijke mensen zitten erin, om samen tot 1 standaard te komen. Zelf heb ik gemerkt dat validatie door w3c irritant is om aan te voldoen, maar goed... dan heb je wel iets universeels geschreven... en daar is het internet voor?

geloof me, als er 1 zelf nadenk dan ben ik het wel

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Een braille apparaat om te internetten Nog nooit van gehoord, maar dat zal wel aan mij liggen. Kun je dat uitleggen voor deze leek? (Ik zie al allemaal bobbeltjes op het scherm verschijnen. )

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Oh, je hebt natuurlijk gelijk cr_ix. Nu je al je argumenten nóg een keer hebt herhaald kan ik natuurlijk niet anders dan toegeven dat ik ongelijk had

en alle belangrijke mensen zitten erin? Zijn dat diezelfde 'belangrijke' mensen die toendertijd het OSI model boven alle andere, betere, efficientere, goedkopere modellen kozen?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Dustyfan schreef:

Een braille apparaat om te internetten Nog nooit van gehoord, maar dat zal wel aan mij liggen. Kun je dat uitleggen voor deze leek? (Ik zie al allemaal bobbeltjes op het scherm verschijnen. )

De tekst komt dan van een scherm via een soort grote plaat in braille. Die plaat kan dus puntjes omhoog laten komen enzo, en dat vormt dan braille.

Verder vind ik dat Hobbes wel heel kortzichtig is. Het internet zoals nu is gewoon een regelrechte puinhoop dat bij elkaar word gehouden door de browsers. Het gevolg van die puinhoop is nu al dat de sites niet in elke browser er hetzelfde uitzien.

W3C probeert dat te voorkomen door gewoon standaarden te stellen. Ik zie het probleem niet. Internet gaat binnen de korste keren van je computer af en in je mobiel, tv, koelkast. Deze vooruitgang zal sneller verlopen als iedereen zijn site in gewoon standaard programmeerwerk heeft gemaakt. Content in xhtml, design in css.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Phooze schreef:

De tekst komt dan van een scherm via een soort grote plaat in braille. Die plaat kan dus puntjes omhoog laten komen enzo, en dat vormt dan braille.

Goh, wat bijzonder. Maar hoe werkt dat dan met plaatjes? En al die links en pop-ups, zijn die dan ook te 'voelen'?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Plaatjes werken uiteraard niet. Link wel en pop-ups zijn ook gewoon vernsters, dus die werken ook. Maar ik heb zo'n ding nog nooit in het echt gezien, ik weet alleen dat ze bestaan

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Inderdaad wel eens leuk om naar te kijken, cr_ix.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

alleen wat ik met meldingen als "reference to entity "page" for which no system identifier could be generated " moet....

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

cr_ix schreef:

programmeer-onvolkomenheden:

HTML is een opmaaktaal, geen programmeertaal. En nee, m'n php-code mogen jullie niet inzien

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Jordy schreef:

alleen wat ik met meldingen als "reference to entity "page" for which no system identifier could be generated " moet....

Dat komt omdat je de & hard in de code hebt staan, dat moet &-amp; zijn (zonder streepje). Ook in anchors moet dat dus. Dat je alt atributes vergeet merkt hier natuurlijk geen hond, maar is wel handig voor de braille lezers. Ook handig voor mensen die geen plaatjes zien en toch willen weten wat het plaatje voorsteld.

En Hobbes: Lees dit maar even over web standaarden.

Locutus

• 606 berichten
  • 5891 stemmen

Wat hebben blinden überhaupt aan een site over films?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Locutus schreef:

Tja, daar ging het hier niet om. Zo'n braille apparaat is een van de vele mogelijkheden als een site goed is geprogrammeerd / geschreven volgens de w3c standaarden.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Locutus schreef:

LOL

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Phooze schreef:

Dat je alt atributes vergeet merkt hier natuurlijk geen hond, maar is wel handig voor de braille lezers. Ook handig voor mensen die geen plaatjes zien en toch willen weten wat het plaatje voorsteld.

Dus bij elk plaatje "spacer"

"ronde hoek van tabel"

"bovenkant van tabel"

gaat wat ver denk ik...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ronde hoek???

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ronde hoek...

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Dus bij elk plaatje "spacer"

"ronde hoek van tabel"

"bovenkant van tabel"

gaat wat ver denk ik...

Tja, dat komt omdat je nu eenmaal de site zo hebt gemaakt als dat het nu is. Om helemaal semantisch de site volgens de w3c standaarden te bouwen zou je het hele design in css moeten maken. Dan heb je geen spacers en ronde hoeken meer nodig, die staan dan gewoon gedefinieerd in de css.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.