menu

De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:
geplaatst:
Film Pegasus schreef:
Ik vind dat topics rond acteurs en regisseurs wat prominenter op de site mogen staan. Staan nu verdeeld trouwens. Regisseurs vind je niet in het forum, maar hebben op hun eigen pagina aparte discussies. Ik weet niet of dat zo gekend is hier.

Bij de acteurs/actrices kan je een topic maken als dat gewenst is. Je moet geen topic maken voor iedereen die in een film te zien is natuurlijk. Maar als ik nu iets wil schrijven over een acteur of actrice moet ik altijd liggen zoeken omdat er geen duidelijk overzicht is van de namen die al op de site staan.

Bovendien lijkt me nieuws of zelfs een korte bio van iemand van cast & crew wel interessanter dan de speelse nieuws-lijstjes met top 5 van dit of dat.

Eens. Ik post eigenlijk nooit een bericht bij een regisseur, omdat ik alleen de filmupdates bekijk. Misschien dat je de regisseurs daar beter weg kan halen en allemaal een eigen topic op het forum kan geven? Aan het aantal berichten te zijn reageert sowieso bijna niemand op de regisseursupdates. Terwijl je best leuke discussies of toplijstjes kan hebben.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Ik weet niet wat technisch het beste is, maar cast & crew prominenter aanwezig lijkt me toch interessanter dan top 5 lijstjes of een topic over je favoriete huisdier.

geplaatst:
Wat een verschrikkelijke website begint dit te worden, met jullie volgepompte reclame overal. Treurig en schande van een mooie website als deze.

Je kunt niet eens normaal iets lezen.

Als dit zo door gaat, dan wijs ik de website mooi me rug!

geplaatst:
Ik heb maar gewoon weer een bijdrage betaald, dat deed ik onder Jordy ook. Ben je er ook vanaf, en ik stop voldoende tijd in deze site dat het me dat wel waard is.

geplaatst:
Bij netflix is het topic laatste kans niet up to date. Vond dit altijd wel erg handig wordt hier aan gewerkt dat iemand weet

geplaatst:
mjk87 schreef:
Ik heb maar gewoon weer een bijdrage betaald, dat deed ik onder Jordy ook. Ben je er ook vanaf, en ik stop voldoende tijd in deze site dat het me dat wel waard is.

Lijkt me ook een kwestie van prioriteiten. Er zijn hartstikke veel bugs en klachten die blijkbaar veel tijd nodig hebben om opgelost te worden. Ondertussen wordt de site wel volgepleurd met advertenties in elk hoekje dat je maar kan bedenken en krijg je aan de lopende band pop ups over cookies, social media en nu ook nieuwsmeldingen. Tja... Ik zou zeggen dat je eerst de site weer mooi op orde moet krijgen en dat je pas daarna met dit soort dingen gaat experimenteren. Ik wil ook niet doneren aan een partij die advertenties als eerste prioriteit heeft. Het moet je niet opgedrongen worden zoals dat nu wel gebeurt.

geplaatst:
Spijker op zijn kop. Mubi en Netflix liggen er bijvoorbeeld al weken uit.

geplaatst:
Exact. Tevergeefs vroeg ik enkele weken terug of het mogelijk werd voor gebruikers om het nieuwsgedeelte
op de homepage te verbergen of in te klappen, omdat ik graag gewoon de posters zie als vanouds.
Daar kreeg ik random nieuws-snelkoppelingen op de filmpagina's voor terug.
Nú verschijnen er zelfs snelkoppelingen rechts onderin (edit: zelfs ook ads), waar het privacy-icoontje staat (ook erg lelijk overigens, maar dat dan nog terzijde). Dit terwijl ik al minstens tien keer (en dat is niet overdreven) 'nee' heb geantwoord op de vraag of ik 'pushberichten' wens te ontvangen bij ''belangrijk filmnieuws'' (ik zie nu vooral lijstjes).

De ergernis bereikt nu echt het plafond. Doe hier alsjeblieft iets aan...
(dion.ollie)

geplaatst:
Ik zat gister op mijn telefoon op MM en bij elke pagina die ik opende kwam onderin een pop-up met het MM filmnieuws. Dus bijna elke pagina moest ik dit weer wegklikken.

Wat
De
Fuck

Hoe onvriendelijk en agressief opdringerig wil je dit maken?

Kan dit aub weggehaald worden? Op deze manier gaan mensen massaal de site verlaten vermoed ik...

dion.ollie

geplaatst:
tbouwh schreef:
Exact. Tevergeefs vroeg ik enkele weken terug of het mogelijk werd voor gebruikers om het nieuwsgedeelte
op de homepage te verbergen of in te klappen, omdat ik graag gewoon de posters zie als vanouds.
Nú verschijnen er zelfs snelkoppelingen rechts onderin (edit: zelfs ook ads), waar het privacy-icoontje staat (ook erg lelijk overigens, maar dat dan nog terzijde). Dit terwijl ik al minstens tien keer (en dat is niet overdreven) 'nee' heb geantwoord op de vraag of ik 'pushberichten' wens te ontvangen bij ''belangrijk filmnieuws'' (ik zie nu vooral lijstjes).

(dion.ollie)

Ja die pop-ups die verschijnen als ik op een filmpagina ga rechtsonder bij privacy. Je kan ze wel wegklikken maar ga je naar een andere filmpagina komen ze weer terug. Nu zie ik op de filmpagina een sectie "ook interessant" met 6 nieuwsartikels waarvan 5 niks met film te maken hebben?

geplaatst:
Ah, ik zie dat ik niet de enige ben die echt heel geïrriteerd raakt van het reclamebeleid van MM...

geplaatst:
Ik heb een foto van mijn beeldscherm naar een drietal gebruikers gestuurd.
Eigenlijk is driekwart van het beeld een reusachtige T-mobile reclame, met rechts in het benedenhoekje nog iets over keukens. Binnen ingeklemd kan ik dan nog de nieuwste Netflix-toevoeging zien.

geplaatst:
Ik had hem gelijk hier gezet, kan men zien waarover het gaat, toch

En nee, je bent vanst niet de enige A&L1. Ik heb ook al de nodige wtf momenten gehad.

dion.ollie (hoofdredacteur)
geplaatst:
tbouwh schreef:

(dion.ollie)

Ik kan over een aantal dingen vrij duidelijk zijn: de nieuwssectie (waar overigens slechts twee dagen in de week lijstjes voorbij komen) blijft onveranderd. Dit is een bewuste keuze in lijn met de visie die we voor de website hebben. De nieuwskoppelingen waarover je het hebt zijn inmiddels al niet meer aanwezig op de filmpagina's, maar vervangen voor een advertentieblokje dat verdwijnt zodra je een donatie doet. Dit zijn domweg advertenties, zoals die er wel meer zijn.

In de klachten omtrent de pop-ups in de hoek van het scherm kan ik me persoonlijk vinden. Ik heb hier net navraag naar gedaan en we gaan kijken of we hier een gepaste oplossing voor kunnen vinden. Daarover hoor ik vandaag nog een update.

geplaatst:
Hebben jullie een visie? Kan ik dat ergens teruglezen?

geplaatst:
John Milton schreef:
Ik had hem gelijk hier gezet, kan men zien waarover het gaat, toch

En nee, je bent vanst niet de enige A&L1. Ik heb ook al de nodige wtf momenten gehad.

Ben ik niet zo goed mee, omdat ik met de [img]-link alleen weblocaties kan linken en geen uploads. Om nu voor één foto een account voor iets als imgur te gaan aanmaken...;)
Zoals hierboven te lezen, is dit alles kennelijk de visie en moeten we betalen om de site in persoonlijke weergave ''open te breken''. Laat ik daar niet verder over klagen, maar juist onderstrepen dat ik het betreur. MM was in al die jaren gewoonweg nooit zo commercieel, en ik verafschuw commercieel.

kappeuter (crew)
geplaatst:
tbouwh schreef:
Ben ik niet zo goed mee, omdat ik met de [img]-link alleen weblocaties kan linken en geen uploads. Om nu voor één foto een account voor iets als imgur te gaan aanmaken...;)

Hier hoef je geen account aan te maken:
ImgBB — Gratis afbeeldingen hosting / Foto-upload - nl.imgbb.com

Zodra je het plaatje hebt geopend kies view image in browser om de link te aanschouwen.

geplaatst:
tbouwh schreef:
Om nu voor één foto een account voor iets als imgur te gaan aanmaken...;)
Misschien wat naast kwestie maar voor imgur hoef je trouwens ook geen account te hebben. Gewoon je afbeelding kopiëren, naar Imgur: The magic of the Internet surfen, ctrl + v doen en je afbeelding wordt automatisch geüpload. Dan is het gewoon een kwestie van rechts klikken op de afbeelding, zeggen dat je de afbeeldingsURL wilt kopiëren en die dan hier plakken met de [img]-link.

geplaatst:
Thanks. Nou, bij deze dan.. met het blok links nog half afgesneden.

https://i.imgur.com/NaDuGfh.jpg

geplaatst:
dion.ollie schreef:
(quote)

Ik kan over een aantal dingen vrij duidelijk zijn: de nieuwssectie (waar overigens slechts twee dagen in de week lijstjes voorbij komen) blijft onveranderd. Dit is een bewuste keuze in lijn met de visie die we voor de website hebben. De nieuwskoppelingen waarover je het hebt zijn inmiddels al niet meer aanwezig op de filmpagina's, maar vervangen voor een advertentieblokje dat verdwijnt zodra je een donatie doet. Dit zijn domweg advertenties, zoals die er wel meer zijn.

In de klachten omtrent de pop-ups in de hoek van het scherm kan ik me persoonlijk vinden. Ik heb hier net navraag naar gedaan en we gaan kijken of we hier een gepaste oplossing voor kunnen vinden. Daarover hoor ik vandaag nog een update.

Ik heb lang best begrip voor jullie gehad, maar alles wijst erop dat jullie de site slechts gebruiken om er mee te verdienen aan clicks en advertentieinkomsten. Bijna alles wat we meemaken neemt steeds meer de beleving van hoe fijn MM ooit was weg.
Jullie zullen zelf wel zeker geen sitebezoekers zijn, want anders zou je merken dat de site bij vlagen onbruikbaar of zwaar storend aan het worden is.

En ja, dit is even wat frustratie kwijtraken.

geplaatst:
tbouwh schreef:

(afbeelding)

Ik heb links en rechts nog nooit reclame gezien of gehad. Dat is echt wel heel bizar. * klopt af *

Maar even als check dat je de boel niet zit te saboteren: we kunnen niet in de adresbalk controleren of je niet gewoon op de T-Mobile website zit met een vervelende reclame pop-up van MovieMeter (en dan nog van zo'n vervelende arthouserige Thaise film ook! )

geplaatst:
Ik speel nooit vals.

geplaatst:
tbouwh schreef:

(afbeelding)

Ziet het er echt zo uit nu?

dion.ollie (hoofdredacteur)
geplaatst:
dion.ollie schreef:
(quote)

Er wordt vandaag nog in de video-on-demand-pagina's gedoken.

kos
geplaatst:
tbouwh schreef:

(afbeelding)

Djiezus, dit is wel echt onvoorstelbaar sneu.

geplaatst:
Als je al jarenlang een dagelijkse gebruiker bent van een website, wat is er dan op tegen om een keer 12,50 te lappen? Dan ben je voor een jaar van die advertenties verlost.

5 kopjes koffie/glazen bier die je nu toch niet gaat drinken de komende tijd.

En als je dan gelijk T-Mobile erbij neemt spaar je alweer 15 euro uit en maak je nog 2,50 winst ook.

geplaatst:
Het gaat om het perspectief/principe, herman78, niet om de centen. Alles wat hier besproken wordt deze tijden was er nog niet voor de ''shift''. Eerder waren er zat bugs en dingen die aandacht vroegen, maar dat kwam uiteindelijk altijd wel weer op z'n pootjes terecht. Nu zouden alle MM_gebruikers die hier geuite kritiekpunten delen stuk voor stuk moeten opdraven voor de veranderde 'visie' (dat is ironisch, want de visie is geld), terwijl die handeling niet opweegt tegen de concrete verstoring van elementen (focus op de fora, schoon uiterlijk) die MM in de loop van de jaren altijd charme hebben gegeven.

geplaatst:
tbouwh schreef:
Nu zouden alle MM_gebruikers die hier geuite kritiekpunten delen stuk voor stuk moeten opdraven voor de veranderde 'visie' (dat is ironisch, want de visie is geld)

Vroeger deed Jordy het als hobby, in z'n vrije tijd. Nu moeten de developers die de bugs fixen ook betaald worden. Met mijn 12.50 gaan ze niet veel bugs kunnen fixen vermoed ik. MM biedt die optie ten minste aan, zelfs dat is al een enorme meerwaarde (hoewel dat ook een overblijfsel is van Jordy natuurlijk).

Het enige juiste perspectief is dat mensen jaren lang veel gekregen voor weinig/niks te betalen. Waar ik me wat zorgen over maak is dat de kwaliteit van de oplossingen niet altijd lijkt te stroken met een echt professionele aanpak. Het is echt wat geknutsel en geboetseer qua design en UX, iets wat je niet meteen zou verwachten wanneer een professioneel bedrijf een site overneemt.

geplaatst:
Die pop-ups rechts onderin zorgen zo onderhand voor een verhoogde bloeddruk. Kappen met die onzin.

geplaatst:
tbouwh schreef:

(afbeelding)

Haha
Vrij sneu dit zeg.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:05 uur

geplaatst: vandaag om 11:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.