• 15.764 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.128 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

robertinho

• 1512 berichten
  • 2936 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Ik merk dat ik sinds de introductie van de nieuwe layout MM veel minder vaak en als ik er ben minder lang bezoek.

Ben ik de enige?

Zien de beheerders dat dat voor veel mensen geld of misschien dat het juist andersom is?

Heb ik ook. Het ziet er goed uit, maar ik moet meer klikken en scrollen om te komen bij de informatie die ik wil zien (berichten onder films, updates van streamingdiensten, films van een regisseur, forum en filmupdates). Beetje té veel nieuwe info vind ik, en het voelt allemaal een stuk trager. Moet wel zeggen dat ik nooit gek ben geweest op verandering.

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Klopt het dat de stemmen van de oude TvMeter nog niet zichtbaar zijn in de profielen van de gebruikers? Ik krijg de stemverdeling wel in beeld (het staafdiagram met de bekende oranje kleuren), maar als ik op een cijfer klik, word ik teruggeleid naar mijn profiel.

Ik heb dit topic de laatste tijd regelmatig in de gaten gehouden, maar (logischerwijs) niet alles gelezen. Ik heb bijna alle knelpunten wel voorbij zien komen, behalve dit. Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar ik wilde het voor de zekerheid toch even opnieuw onder de aandacht brengen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Goed dat je het meldt. Er zijn meer gebruikers die hetzelfde ervaren.

Staat op de todolijst:

stemweergave bug na samenvoegen accounts:

"Bij de individuele seizoenen zijn mijn stemmen nog te zien, maar als ik via mijn avatar en dan "stemmen" naar mijn stemoverzicht ga staat alles wel goed voor de films maar niet voor de series. Bij Films staat eerst een stemverdeling in de vorm van een staafdiagram en daaronder alle stemmen per film, gesorteerd op beoordeling. Bij de series staat ook deze stemverdeling met alle stemmen (die ook kloppen), maar daaronder staat ipv de stemmen per serie de tekst "Er zijn geen stemmen gevonden". Ik heb al van meerdere TvM users begrepen dat dit probleem speelt."

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Ik merk dat ik sinds de introductie van de nieuwe layout MM veel minder vaak en als ik er ben minder lang bezoek.

Ben ik de enige?

Zien de beheerders dat dat voor veel mensen geld of misschien dat het juist andersom is?

Ik ben ook minder op MovieMeter maar dat heeft niet zozeer met de wijziging te maken. Ben vrijwel geen films aan het kijken, slechts 1 serie. Vrije tijd gaat op dit moment naar de hobby.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

Feedback specifiek voor het TV/serie-deel:

Ik meen dat op TV-meter altijd duidelijk zichtbaar was bij iedere aflevering wanneer die was uitgezonden. Kan het kloppen dat ik die info nu helemaal mis? Met name bij TV-werk vind ik dat van belang en prettig om te kunnen inzien.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

tbouwh Het klopt dat dit niet meer zichtbaar is, dit is al meerdere keren gemeld maar er is nog geen antwoord gekomen op de vraag of en wanneer dit terugkomt.

Wat je voor nu kunt doen is op de corrigeren knop klikken (vierkantje met potloodje rechtsboven bij een seizoen) en dan kun je de originele ingevulde gegevens zien, incl. uitzenddata en zender. Het is niet ideaal, maar iets anders kan ik momenteel niet verzinnen.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

Ben ik de enige?

robertinho schreef:

Heb ik ook. Het ziet er goed uit, maar ik moet meer klikken en scrollen om te komen bij de informatie die ik wil zien (berichten onder films, updates van streamingdiensten, films van een regisseur, forum en filmupdates). Beetje té veel nieuwe info vind ik, en het voelt allemaal een stuk trager. Moet wel zeggen dat ik nooit gek ben geweest op verandering.

Same here. In de oude layout ging ik vaak door de algemene updates (dus niet mijn persoonlijke updates) en klikte ik wel eens een willekeurige film open om te zien wat voor reacties er stonden. Zo kwam je af en toe eens op iets dat je niet kende maar je wel interesseerde. Op MusicMeter doe ik dat nog steeds maar in de nieuwe layout ga ik eigenlijk gewoon standaard naar het forum en klik ik zelfs de filmpagina's niet meer open.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Metalfist

Dan gewoon even de filmupdates bookmarken?

Het staat op een andere plek, maar verder is daar niets aan veranderd.

Ik heb zelf Toevoegingen en Forumupdates gebookmarkt. Die staan bij mij in de Bookmarks toolbar.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Mjah, ik merk het toch vooral op mobiel dat het gemak waarmee je door de updates scrolt heel wat achteruit is gegaan. Bij de oude layout klik je op de 3 horizontale streepjes en je hebt een overzicht van Forum, Updates, Albums, Toplijsten en algemene informatie. Om eender welk van die opties te openen heb je dus 2 kliks nodig: de horizontale streepjes en hetgeen je wilt.

Doe je dat op de nieuwe layout, dan heb je gewoon een hele hoop dropdown menu's die dan bovendien nog niet onthouden waar je bent geweest. Het zou al een wereld van verschil zijn als de site zou onthouden welk dropdown menu je hebt opengedaan zodat ik niet telkens opnieuw de updates zou moeten aanduiden. Dat gaat een bookmark niet veranderen.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Ik zit wel weer meer op Music, boek en gamesmeter.

Ach het zal wel wennen uiteindelijk.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik in 99% van de gevallen de sites mobiel bezoek..

Misschien is het voor lap/desktop anders...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik bezoek de site nog nauwelijks mobiel, is gewoon veel te druk en onoverzichtelijk. Ik ga niet bij elke update een uur scrollen om het berichtje eens te kunnen zien. Dat dropdown menu is ook echt vreselijk uitgebreid, terwijl 99 procent denk ik alleen maar forum en filmupdates wil zien.

Ik ben erg benieuwd naar wanneer de eigenaren veranderingen door gaan voeren. Hoelang is deze bèta er nu? Een maandje? Duidelijk is wel dat maar weinig mensen er blij mee zijn in huidige vorm. Ze zullen wel veranderingen door gaan voeren, maar ben benieuwd in welke mate.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik gebruik mijn mobiel sowieso vrijwel uitsluitend voor muziek, whats app en googlemaps. Verder de bonus van de appie en af en toe gmail. Internet via mobiel is zo een gepriegel, dan maar wachten tot thuis en de pc of de laptop.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Is het eigenlijk nog mogelijk om je eigen stemmen te doorzoeken op bijv. genre? Krijg die optie zo even niet meer gevonden. Eerst kon het via het vergrootglaasje in de zoekbalk.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

FillumGek

Ja als je een willekeurige zoekterm intypt dan zie je een blauwe tekstlink verschijnen naar Uitgebreid zoeken.

Het staat op de wensenlijst om dit beter vindbaar te maken.

Doorzoek eigen stemmen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2203 stemmen

Is het ook mogelijk om het 'films-op-tv-menu' weer zo in te richten dat alles wat ná vandaag op tv komt in één lijst komt. Nu moet je 20000x klikken en scrollen omdat alles per dag is. Vond dat wat we eerder hadden veel idealer.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Zijn er plannen het 'filmoverzicht' zoals dat vorig jaar is ingevoerd ook op te nemen in de nieuwe versie van de site? Dat was voor mij eigenlijk de meest gebruikte feature van de site. We hebben in huis 4 abonnementen op streamingdiensten en dan is het wel makkelijk als je het aanbod van alle 4 tegelijk kunt doorzoeken.

In de oude versie werkt het helaas niet meer momenteel.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Nog een vraag:

Is het nog wel mogelijk het serie-aanbod van een streamingsdienst te doorzoeken? Bv. omdat ik wil weten of er nog nieuwe goed gewaardeerde Zweedse series zijn. Ik kan dit zo gauw niet vinden.

Als ik bv. via 'on demand' naar Netflix ga en ik klik op zoeken, dan krijg ik alleen het filmaanbod...

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 berichten
  • 5310 stemmen

stephan-0115 schreef:

Is het ook mogelijk om het 'films-op-tv-menu' weer zo in te richten dat alles wat ná vandaag op tv komt in één lijst komt. Nu moet je 20000x klikken en scrollen omdat alles per dag is. Vond dat wat we eerder hadden veel idealer.

Eens!

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Kan alsjeblieft, net als bij het topic van forum-updates, ook bij de andere forumtopics de mogelijkheid om tussen pagina's te wisselen ook weer bovenaan de pagina toegevoegd worden. Zo hinderlijk om steeds omlaag te moeten scrollen om een andere pagina te bezoeken. Dit moet toch een kleine ingreep zijn, of niet?

IceTigerGhost

• 673 berichten
  • 2743 stemmen

De nieuwe versie van de site heeft zijn voordelen, maar ook serieuze nadelen. De zoekfunctie werkt minder goed en de pagina bij een film is druk en onoverzichtelijk. Daardoor verdwijnt de intentie om lang op de site te blijven hangen en/of recensies te schrijven.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Is het mogelijk om de foto's die automatisch bij een serie geplaatst worden aan te passen of te verwijderen? Ik denk dat dit vooral bij series die niet op IMDb staan behoorlijk mis gaat, zoals bij De Vuilnisman (Serie, 2021 - 2021). Hier staan echt de meest random foto's bij, van vulkanen tot Aziatische tekenfilms en andere gekkigheid. Misschien bedoeld als vuilnis, maar dit lijkt me toch niet de bedoeling.

film013

• 37 berichten
  • 3306 stemmen

Ik vind het in de nieuwe lay-out van Moviemeter erg jammer dat er geen weekoverzicht meer is van de films die de komende week op tv komen. Ik keek vaak 1x in de week welke films er kwamen. Nu kan ik alleen een dagoverzicht bekijken en deze lopen bovendien maar van vandaag (woensdag) t/m zondag, waar dit voorheen woensdag t/m dinsdag was.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Toch een hele tijd nieuwe lay-out gebruikt maar nu toch weer naar oude klassieke stijl teruggezet.

En dat komt vooral door de mobiele user experience. Die is in de nieuwe lay-out echt heel diep gekelderd.

Zeker als je vaker op een musicmeter of Gamesmeter komt valt het heel erg op als je het naast elkaar gebruikt.

Dus hopelijk blijft de klassieke instelling behouden.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Is het alweer mogelijk om nieuwe toevoegingen in te sturen? En correcties?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Baggerman

Jazeker!

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

De releasedata van films zijn anders t.o.v. de oude site, waarschijnlijk ook omdat de informatie is overgenomen van een andere site, maar die informatie klopt niet altijd. Dit viel me op, omdat ik dit bij een bepaalde film waar het eerst verkeerd stond, heb uitgezocht en dat is nu weer fout! Erg vervelend dat zo werk en correcties van veel mensen van jaren ineens is doorgehaald.

IceTigerGhost

• 673 berichten
  • 2743 stemmen

Net ontdekt dat je de site kan terugzetten naar klassieke modus, en ook meteen gedaan. Wat een opluchting! Hopelijk verdwijnt die mogelijkheid niet op termijn.

J. Clouseau

• 976 berichten
  • 1074 stemmen

Ik vroeg me af of ik ooit al eens een film uit Portugal had gezien en zo nee, welke er dan te ontdekken vallen. Dus ging ik naar de toplijsten kijken. Niet alleen kan je blijkbaar niet meer gewoon zoeken op land, enkel nog op taal. Maar om mijn doel te bereiken, moest ik me dan nog eens door een lange lijst van lijsten worstelen. Je vindt nog eerder de 25 beste films in het Engels op Amazon Prime, de 25 beste films in het Hindi uit de jaren 2000 tot 2009, de 25 beste drama films in het Hebreeuws en de 25 beste zwart-wit musicalfilms in het Ingoesjetisch met een kip in de hoofdrol voor je de films in het Portugees terugvindt. Kan dit niet iets toegankelijker, eleganter, overzichtelijker?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

J. Clouseau schreef:

Ik vroeg me af of ik ooit al eens een film uit Portugal had gezien en zo nee, welke er dan te ontdekken vallen. Dus ging ik naar de toplijsten kijken. Niet alleen kan je blijkbaar niet meer gewoon zoeken op land, enkel nog op taal. Maar om mijn doel te bereiken, moest ik me dan nog eens door een lange lijst van lijsten worstelen. Je vindt nog eerder de 25 beste films in het Engels op Amazon Prime, de 25 beste films in het Hindi uit de jaren 2000 tot 2009, de 25 beste drama films in het Hebreeuws en de 25 beste zwart-wit musicalfilms in het Ingoesjetisch met een kip in de hoofdrol voor je de films in het Portugees terugvindt. Kan dit niet iets toegankelijker, eleganter, overzichtelijker?

Binnen de voorgestelde toplijsten zou idd wel zeer welkom zijn. Je kan nog altijd uitgebreid zoeken, al zit die functie helaas nog te veel verborgen. Is al wel aangekaart, hier is echt wel veel vraag naar. (en terecht)

Je kan er naar toe via de zoekbalk, door eerst iets in te typen. Naast de bijhorende zoekresultaten krijg je onderaan de droplist ook 'Uitgebreid zoeken'. Via de link Uitgebreid Zoeken kan je er ook naar toe.

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Nadat ik de computer in slaapstand heb gebracht en dan later opnieuw activeer moet ik Firefox altijd eerst stoppen en heropstarten om te kunnen werken met www.moviemeter.nl

Bij andere websites heb ik dat probleem niet.

MacOS Mojave 10.14.6 en Firefox laatste updates.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.