- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zoeken op de site
Zoeken op de site

Kondoro
-
- 11351 berichten
- 2791 stemmen
Ja, je kunt als het goed is gewoon zoeken op acteur op je streamingsdienst. Ik meende dat HBO die functie ook gewoon heeft.

Q Jones
-
- 3510 berichten
- 2845 stemmen
ik doe dat altijd hier https://www.filmvandaag.nl/zoek?zoekterm=John+Turturro&veld=cast&vod=netflix%2Cpathe%2Cdisney%2Cnpo
je kunt dan links aanvinken welke streamingdienst
Dat bedoelde ik super chill dankjewel. Dat is echt makkelijk

Kondoro
-
- 11351 berichten
- 2791 stemmen
Oh op die fiets. Als je Letterboxd heb kan het daar ook. Dan kun je zoeken op acteur en krijg je alle films waar hij/zij in voor komt te zien.

John Milton
-
- 23514 berichten
- 13028 stemmen
Oh op die fiets. Als je Letterboxd heb kan het daar ook. Dan kun je zoeken op acteur en krijg je alle films waar hij/zij in voor komt te zien.
Ik zat echt aan één overzicht te denken; deze staan op Netflix, deze staan op Mubi, die op HBO. Dat heeft die van filmvandaag ook niet, je moet alsnog de films aanklikken (tenzij je maar één VOD dienst hebt)
maar ach, dit werkt op zich best.

tijs.k
-
- 137 berichten
- 6 stemmen
Ik zat echt aan één overzicht te denken; deze staan op Netflix, deze staan op Mubi, die op HBO. Dat heeft die van filmvandaag ook niet, je moet alsnog de films aanklikken (tenzij je maar één VOD dienst hebt)
maar ach, dit werkt op zich best.
dit kon dacht ik wel maar ik zie het nu ook niet

tijs.k
-
- 137 berichten
- 6 stemmen
oja ik heb het al gevonden je moet klikken rechts van het sorteerbalkje op het middelste icoontje, er komt dan meer informatie bij en ook de diensten waarop ik heb gefilterd

Mac Hammer Fan
-
- 5847 berichten
- 7375 stemmen
Bestaat er een mogelijkheid om te zoeken op de site naar films die geen poster hebben maar alleen een still?

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen
Bestaat er een mogelijkheid om te zoeken op de site naar films die geen poster hebben maar alleen een still?
Nee, helaas niet.

eRCee
-
- 13418 berichten
- 1956 stemmen
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2

brabusRUS
-
- 1620 berichten
- 2784 stemmen
Ik heb gebruik de oude versie van de site, en het is mij opgevallen dat ik 9 van de 10 titels niet meer kan vinden in zoekbalk. Dit al zeker een maand bezig. Als ik zoek op bijv. op 'Bone Tomahawk', dan vind ie niks. Via Google vind ie 'm dan wel.

ZAP!
-
- 5405 berichten
- 3604 stemmen
Ik heb gebruik de oude versie van de site, en het is mij opgevallen dat ik 9 van de 10 titels niet meer kan vinden in zoekbalk. Dit al zeker een maand bezig. Als ik zoek op bijv. op 'Bone Tomahawk', dan vind ie niks. Via Google vind ie 'm dan wel.

Theunissen
-
- 11967 berichten
- 5471 stemmen
Vooral de films waarbij je niet ziet staan wie de regisseur en cast is, kan je niet meer vinden in de nieuwe (klo..) modus. Kan ik een film niet vinden in die modus, dan zoek ik het wel op in een andere browser in die modus, waarna ik de link kopieer naar de andere browser die ik gebruik voor de enige fatsoenlijke modus.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen
Vooral de films waarbij je niet ziet staan wie de regisseur en cast is, kan je niet meer vinden in de nieuwe (klo..) modus. Kan ik een film niet vinden in die modus, dan zoek ik het wel op in een andere browser in die modus, waarna ik de link kopieer naar de andere browser die ik gebruik voor de enige fatsoenlijke modus.
Kun je wat voorbeelden van zulke films geven?
We kunnen die informatie dan weer gaan invoeren.

Theunissen
-
- 11967 berichten
- 5471 stemmen
Kun je wat voorbeelden van zulke films geven?
We kunnen die informatie dan weer gaan invoeren.
O.a. deze film "Quo Vadis, Aida? (2020)" en "Television Event (2020)".

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen
Die kan ik wel vinden in de nieuwe modus, en de gegevens zijn goed en compleet ingevoerd.

Theunissen
-
- 11967 berichten
- 5471 stemmen
Die kan ik wel vinden in de nieuwe modus, en de gegevens zijn goed en compleet ingevoerd.
Dat kan wel zijn, maar het vinden van een bericht of gebruiker bij een film in beide modussen werkt niet.
Als voorbeeld:

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen
Ja dat klopt, dat is momenteel een bekende bug.

Theunissen
-
- 11967 berichten
- 5471 stemmen
Zou mooi zijn als die in beide modussen weer gaat werken

The Oceanic Six
-
- 60550 berichten
- 4108 stemmen
Zoekmachine is nog steeds flut.
Zoek je op Wham! (de nieuwe Netflixdocu) en typ je Wham of Wham!, krijg je de film niet in beeld.
En ja, oude modus. Maar dan nog.

Theunissen
-
- 11967 berichten
- 5471 stemmen
Zoekmachine is nog steeds flut.
Zoek je op Wham! (de nieuwe Netflixdocu) en typ je Wham of Wham!, krijg je de film niet in beeld.
En ja, oude modus. Maar dan nog.
Ik ben bang dat dit zo zal blijven, de eigenaar of eigenaren willen natuurlijk het liefst dat iedereen de nieuwe (terwijl die eigenlijk ook al oud is ) modus vol met reclame gebruikt, wat ik wel kan begrijpen, i.p.v. de traditionele zonder reclame (die velen eveneens begrijpelijk nog gebruiken).
Ik ben benieuwd of ze de andere bug (zoeken naar een bericht of gebruiker bij een film) opgelost krijgen en als het opgelost wordt, dan waarschijnlijk ook alleen maar voor de nieuwe modus.

Waku
-
- 5378 berichten
- 6434 stemmen
Inmiddels doet de zoek functie het weer.....hartelijk dank voor ieder die hier aan gewerkt hebben

De filosoof
-
- 2323 berichten
- 1580 stemmen
Ik ben waarschijnlijk spuit 11 maar al sinds de website een nieuwe eigenaar heeft is het heel moeilijk om films te vinden via de zoekfunctie. Blijkbaar is het algoritme veranderd en zou je denken dat iedereen weer blij is als het oude algoritme terugkomt (want onder de oude eigenaar werkte de zoekfunctie als een tierelier). Ik heb er nooit over geklaagd omdat ik ervan uitging dat anderen het wel zouden aankaarten en inmiddels ben ik gewend geraakt aan een zeer slecht functionerende zoekfunctie...
Toch is het soms nog erg frustrerend: ik ben eraan gewend geraakt dat je zo ongeveer de hele titel moet intypen omdat hij de film met die titel anders sowieso niet vindt, maar soms is het extra moeilijk als de film niet Engelstalig is want dan vindt hij de film vaak niet onder de Engelse naam waaronder hij in Nederland wordt uitgebracht en moet je eerst een zoektocht op internet maken om de oorspronkelijke titel te vinden (bv. de film Forever die nu in de bioscopen draait vind je alleen als je zoekt op "Resten af Livet"). En soms vindt hij 'm ook niet via de regisseur: bv. de regisseur Juraj Lerotić vindt hij niet, maar zijn film (Sigurno Mjesto (Film, 2022) staat er wel in.
Je vraagt je af of dat niet beter kan.

GrafGantz
-
- 194 berichten
- 2684 stemmen
Ik weet dat je tegenwoordig meer woorden dan vroeger in de zoekbalk moet typen voor je vindt waar je naar zoekt, maar zojuist kon ik deze film echt helemaal niet vinden: Import/Export (Film, 2007)
Enige oplossing was via Google zoeken wie de film heeft geregisseerd, vervolgens gezocht op deze regisseur en op die pagina in de lijst met geregisseerde films op de juiste geklikt. Maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling denk ik zo
Wat gaat hier niet goed? En ja, ik neem aan dat het probleem hem hier in de schuine streep zit, maar dat moet toch wel een op te lossen probleem zijn?
/edit: na nog wat meer proberen met spaties en allerhande tekens ben ik er achter gekomen dat hij vindbaar is door Import_Export in de zoekbalk te typen. Lekker duidelijk weer

Dk2008
-
- 11042 berichten
- 760 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Zoekbalk werkt niet goed. Zoek bijvoorbeeld op Knives out, krijg je een rijtje dezelfde films/links werken niet.

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen
Zoekbalk werkt niet goed. Zoek bijvoorbeeld op Knives out, krijg je een rijtje dezelfde films/links werken niet.
Vreemd. Werkt bij mij gewoon. Waarschijnlijk tijdelijke storing.

Dk2008
-
- 11042 berichten
- 760 stemmen
Dan weet ik het ook niet maar als knives out intyp krijg ik 2 films met poster, die links werken wel maar dan een rijtje
knives out 4,3, 4x knives out 2 en de eerste, dan knives 2, actie, animatie. (Je krijgt meer zoekresultaten dan nodig, ligt aan die film denk ik, met knives gaat het goed, doe ik knives out dan krijg ik dat).

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen
Dan weet ik het ook niet maar als knives out intyp krijg ik 2 films met poster, die links werken wel maar dan een rijtje
knives out 4,3, 4x knives out 2 en de eerste, dan knives 2, actie, animatie. (Je krijgt meer zoekresultaten dan nodig, ligt aan die film denk ik, met knives gaat het goed, doe ik knives out dan krijg ik dat).
Ik zie het nu ook. Dat klopt niet inderdaad. Er staan resultaten tussen van inmiddels verwijderde filmpagina's.
We zullen het doorgeven aan de programmeur.

The Oceanic Six
-
- 60550 berichten
- 4108 stemmen
Waarom kan ik deze film wel vinden via Vermines en niet met alternatieve titel Infested bij de oude layout, terwijl ik het bij de moderne layout wel via Infested kan vinden?

kappeuter (crew films)
-
- 74657 berichten
- 5959 stemmen
Mja, de oude layout wordt al jaren niet meer onderhouden, dus er zullen steeds meer zaken zijn die niet meer goed werken.
Dat is jammer, maar je weet dat je genoegen moet nemen met minder als je toch nog voor de oude layout kiest.