The Legend of Longwood (2014)

Alternatieve titel: Legende van Longwood

Nederland / Ierland / Duitsland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Lisa Mulcahy
met Lucy Morton, Thekla Reuten en Fiona Glascott

Een 12-jarig meisje is voorbestemd een 300-jaar oude betovering die rust op een klein Iers dorpje en zijn bewoners te verbreken. Zij moet daartoe en mysterieuze Zwarte Ridder helpen soelaas te vinden en een kudde paarden redden van een meedogenloze vrouw met gemene plannen.

Vanaf 11 juni in de bioscoop (Just Film)

Trailer geplaatst

Prima familie film voor de kleintjes onder ons ook de ouderen hebben zich trouwens vermaakt.

avatar van Decec
Een leuke avontuur/drama/familie film...
Leuk verhaal...
Goed acteerwerk...
Leuk voor hele familie...
Leuk voor paarden te zien...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

Leuk dat ik deze film gevonden heb en toegevoegd....

avatar van Aapje81
Kinderfilm die het uitermate goed zal doen bij de kleintjes maar volwassen publiek wat te weinig heeft te bieden. Thekla Reuten draait op routine en dat kind wat de hoofdrol heeft is nogal vermoeiend.

Helaas komt het aardige idee niet lekker uit de verf waardoor het allemaal te weinig kan boeien.

Matig

Een redelijk standaardwerkje voor jonge paardenliefhebbers, met voor ons Nederlanders de bonus dat Thekla Reuten erin meespeelt als de moeder van Mickey Miller.

Het is een hele overgang voor tienermeisje Mickey Miller (Lucy Morton) als ze van de grote Amerikaanse stad New York naar het knusse Ierland verhuist. Daar wordt het leven gelukkig heel wat opwindender als blijkt dat zij een kudde paarden moet redden en een oude vloek moet verbreken.

De film zit vol verschillende plotlijnen, maar voelt niet te volgepropt en de natuurbeelden van Ierland zijn prachtig. De Nederlandse producente Nadadja Kemper schreef mee aan het script.

avatar van Mac Hammer Fan
Werd door de NOS uitgezonden. Hadden ze geopteerd voor de originele versie met Nederlandse ondertitels in plaats van die Nederlandse dub dan had ik er beslist nog meer van genoten.