Waiting for August (2014)

België / Roemenië
Documentaire / Familie

geregisseerd door Teodora Mihai

We volgen de 15-jarige Georgiana Halmac die samen met haar zes jongere broers en zussen in een sociale woningblok aan de rand van de Roemeense stad Bacau woont. Terwijl hun moeder voor enkele maanden de kost verdient in Italië, wordt Georgiana ongewild gebombardeerd tot het nieuwe gezinshoofd. De verantwoordelijkheid en zorg voor haar broers en zussen maken daarmee abrupt een einde aan haar eigen puberteit.

Malick
Eerste titel van het aanstaande Filmfestival van Gent is bekend gemaakt.