EU 013, l'Ultima Frontiera (2014)

Alternatieve titel: EU 013, The Last Frontier

Italië
Documentaire

geregisseerd door Alessio Genovese

Achttien maanden lang kunnen vreemdelingen in Italië worden vastgehouden in een CIE, een Centro di Identificazione ed Espulsione (centrum voor identificatie en uitwijzing), voordat ze worden toegelaten of uitgezet. De Italiaanse fotograaf/documentairemaker Alessio Genovese kreeg als eerste toestemming achter de muren te kijken. Hij interviewt zowel de bewakers als de mannen en vrouwen die de lange maanden achter gesloten deuren moeten doorbrengen.