9999 (2014)

België
Documentaire

geregisseerd door Ellen Vermeulen

'9999' daalt af in de vergeetput van onze maatschappij en kijkt er enkele geïnterneerden in de gevangenis van Merksplas recht in de ogen. '9999' verdwijnt mee achter slot en grendel, daar waar de tijd alle redelijkheid verliest, en vertelt over een onwezenlijk onrecht. Joris, Ludo, Wilfried, Steven en Salem, vijf mannen in Merksplas. Alleen dit hebben ze met elkaar gemeen: hun interneringsstatuut, een geestelijke gezondheidsproblematiek en hun datum van vrijlating: 31/12/9999.

avatar van missl
Vastzitten zonder einddatum en zonder hulp, je ziet deze mensen de hele dag maar wat rondsjouwen. Voor een documentaire is dit saai, ze vertellen niet veel, maar wel mooi dat er aandacht gevraagd wordt voor dit onderwerp.

avatar van john mcclane 2
werd er kwaad van.
in het begin moest ik lachen om deze trieste sukkels.
Maar naar mate het beleid tot je doordringt ,,,denk je ,dit kan echt niet.
dit is mens onterend in een westers land.
2 keer met verbazing gezien.