Kapgang (2014)

Alternatieve titels: Race Walking | Speed Walking

Denemarken

geregisseerd door Niels Arden Oplev
met Sidse Babett Knudsen, Pilou Asbæk en Anders W. Berthelsen

1976. In een eigenzinnige kleine stad maakt de 14-jarige Martin zich klaar voor de meest formele overgang van jongen tot man, de communie. Maar dan overlijdt de moeder van Martin plotseling en volgt er een reeks aan gebeurtenissen die zowel van invloed zijn op het leven van Martin, als anderen binnen de lokale gemeenschap.