Heksen Bestaan Niet (2014)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Aramis Tatu en Adel Adelson
met Aliyah Kolf, Senna Borsato en Leontine Borsato

Ergens tussen hemel en aarde komt bij volle maan een geheime heksenraad bijeen. Deze raad bestaat uit vijf Sterrenheksen die de wereld behoedt tegen het kwaad. Concuela, één van de vijf sterrenheksen, heeft echter slechte bedoelingen. Zij wil chaos creëren door eeuwige duisternis op aarde. De heksenraad verbant Concuela naar een spiegelgevangenis. Dit zorgt voor een groot probleem bij de overige heksen, want doordat de cirkel van vijf is verbroken, zijn hun magische krachten niet compleet en kunnen zij de aarde niet beschermen tegen Concuela’s kwade plannen.

Vanaf 18 juni in de bioscoop (Just Film)

avatar van 3 2 1 cut
Is die ene eerste 5 sterren stem van ene Marco...?

avatar van 606
Stem is ongeldig lijkt mij

De zoveelste Nederlandsche kinderfilm omdat ze zo lekker goedkoop zijn.

avatar van BlueJudaskiss
dempsey schreef:
De zoveelste Nederlandsche kinderfilm omdat ze zo lekker goedkoop zijn.

Waarom zou een kinderfilm goedkoper zijn dan een film voor volwassenen?

avatar van Epitaph
Zwakke kinderfilm, erg slecht geacteerd (waarom geen actices? Maar zangeressen, wanneer er nu gezongen moest worden zou ik er begrip voor hebben gehad).
Leontien B. hebben ze in een geleende jurk van Charlize Theron uit SnowWhite and the Huntsman gehezen, haar tweehandlangers uit Home Alone.

Weer een occulte film waar je je kind niet heen moet laten gaan.

avatar van Mug
Mug
preciious schreef:
Weer een occulte film waar je je kind niet heen moet laten gaan.

Maar zelf ging je wel? Foei! Repent!

avatar van Maximee92
Op zich een leuke kinderfilm, kids met wie ik was vonden hem erg leuk en best spannend. Natuurlijk is het bedoeld voor kinderen, maar ik vond het vreselijk. Verhaal oké, maar acteerprestaties verschrikkelijk. Zangeressen als heksen, waarom? En het personage van Vera was té overdreven, grote irritatiefactor.

2* voor het verhaal dat niet origineel, maar wel vermakelijk was.

avatar van horizons
Mug schreef:

Maar zelf ging je wel? Foei! Repent!

Eerst zelf checken of de film geschikt is?

Daarnaast heeft preciious een goede binnenkomst met alles of niets stemmen (5,0 of 0,5).

avatar van 3 2 1 cut
Nou, eens geweest met een kind. Tsjonge, wat een film met kruisbestuiving. Speeltje van wat mensen uit Hillywood.

Triest ook om te zien hoe Sharon Doorson mee staat te liften op het te bereiken 'sterrendom' van de commerciële sector. Veel mensen die jaren toneel spelen, acteerschool hebben gedaan en dan komt zo'n Wannabee C-lebrity even langs je heen...

Maar goed, misschien maar beter dat echte acteurs zich niet lenen voor dit soort prullenbakken vulsel.

Slechte grappen waar zelfs in de zaal niet om gelachen werd. Leontine doet het leuk hoor, maar kom...

Ik hoop niet dat hier subsidies naar toe zijn gegaan..

avatar van T-man
Vandaag met mijn twee kinderen naar de film geweest. Zij vonden het wel leuk. Ik vond het tenenkrommend slecht. Die 'acteurs'en 'actrices', wat een aanfluiting, met als absoluut dieptepunt de acteerprestatie van Leontine Borsato. Twee exact gekopieerde boeven uit Home Alone. Nee, het is voor mij een film met een zeer hoog irritatie gehalte, in alles. De enige die bij mij geen irritatie en ergernis opriep was Delores Leeuwin. Echt, dat dit gemaakt en uitgebracht mag worden. Ik heb al vele kinder(familie) films met mijn kinderen gezien en zeker bij de animatiefilms is het leuk en zeker een voldoende. Dit geldt ook voor nederlandse films als Dolfje Weerwolfje en Mees Kees. Maar dit.......

avatar van Gooly
Inderdaad tenenkrommend slecht. Een aaneenschakeling van sluikreclames, slecht aan elkaar gespeeld door acteurs die niet eens in aanmerking zouden komen voor een aanmeldingsformulier van de filmacademy of de toneelschool. Dat die sluik-merken hiermee geassocieerd willen worden is me een raadsel.
Mijn dochter van acht, die toch al heel gauw enthousiast is over een film in de bioscoop en meestal toch wel razend enthousiast weer naar buiten komt, was dit keer erg lauwtjes: "Mja... wel leuk... we gingen toch ook nog naar de McDonalds he?"
Geen aanrader deze film, maar een dikke afrader.

avatar van tattoobob
Pffff....woorden schieten te kort voor zoiets slechts als deze film van hollandse bodem..
Ik kan een nederlandse film op z,n tijd wel waarderen en snap dat een film voor de jeugd vaak wat"simpeler"moet zijn...maar dit slaat echt alles.
Zelfs de kids in het gezin zater erbij te gapen....lekker overslaan kinderen/pa's en ma's.

Verhaal oké, maar acteerprestaties verschrikkelijk.

avatar van mcdaktari
Bij deze film (of ja, film kun je het eigenlijk niet noemen) is nou net niks goed. Het verhaal is helemaal niks, het acteren is te beroerd om over te hebben, en de cast? dat is echt helemaal het toppunt van ellende. Een stel 3e rangs artiesten en wat kinderen waar je echt niks aan hebt en dan nog een paar verdwaalde figuren waar ze anders toch niks mee konden. Nou dat alles door elkaar gehusseld, en je moet een zgn nl kinderfilm hebben. Nee, dan doen onze zuiderburen het toch wel beter. Conclusie: Zelfs voor een kinderfilm is het bar en bar slecht.

De 2 slechterikken was inderdaad een ongeneerde kopie van de film Home Alone. Met als verschil: bij laatstgenoemde film was het nog humoristisch. Bij deze heksenfilm juist vreselijk irritant. En dat terwijl er best aardige Nederlandse jeugdfilms worden gemaakt tegenwoordig. Deze helaas niet. Wel leuk voor al die B-artiesten die weer eens in de spotlights komen.

avatar van missl
Ik had gelijk een Malificent idee bij de eerste beelden maar dan slechter, Leontien schreeuwt alleen maar. Het kleine meisje vond ik nog wel sympathiek.

missl schreef:
Leontien schreeuwt alleen maar.

Ze bestaan dus wel ?

avatar van missl
3 2 1 cut schreef:

Ze bestaan dus wel ?

Misschien heeft ze niet veel hoeven acteren.

avatar van BlueJudaskiss
Misdadige kinderfilm die werkelijk aan alle kanten fout is. Mijn voornaamste ergernis was toch dat krankzinnig stereotype figuur van die dansleraar - waarbij ik dan niet begrijp dat Doloris Leeuwin en Jorgen Raymann wél anti Zwarte Piet zijn maar zich wel inlaten met een film waarbij ik een homo zó stereotype neergezet zie worden op een manier die zelfs begin jaren '90 in Amerika nog vraagtekens bezorgde. Schofterig.

En voor de rest... Die 1,0* is omdat ik telkens benieuwd was hoe debiel het nu weer zo worden. De geluidsmix waardoor liedjes en gefluister niet te verstaan zijn en waarin de lippen niet synchroon bewegen met het het geluid wat je hoort. Het onbegrijpelijke verhaal. Het feit dat de film binnen een paar minuten switcht van Rotterdam naar Amsterdam naar Belgie en weer terug - want waarom je het jezelf qua productie en continuïteit te makkelijk maken? De plotholes ("heb ik een gebroken voet? Dan tover ik het toch even goed! Dat ik daar niet éérder aan gedacht heb!"). De gele broek van Dries Roelvink. Het boevenduo. De spuuglelijke beeldnabewerking. De product placement.

Bah, bah, bah! 1,0*