Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

2047: Sights of Death (2014)

Alternatieve titel: Death Squad

Italië
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Alessandro Capone
met Danny Glover, Daryl Hannah en Rutger Hauer

Het is het jaar 2047. De planeet wordt geregeerd door een repressieve en wrede overheid (de CCG). Landen die niet toegetreden zijn worden beschouwd als verschroeide aarde. Ryan, een opstandige agent van de 'Green War'-groep, wordt op een missie gestuurd om bewijs te verzamelen over de gruwelijke misdaden van de militaire vleugel van de CCG. Tijdens zijn missie wordt hij geconfronteerd met kolonel Asimov.

avatar van FunkStarr
Lachwekkend slecht dit. Hauer is een en al rimpel en de enige die er nog een klein beetje wat van probeert te maken is Glover.

avatar van schumacher
Miljaarde zeg miljaarde, pfpff. Wat een snertfilm.
Bar maar dan echt ook barslecht deze film, der is werkelijk nikske goeds aan ze.
Geloof mij, je mag gerust nog grote fan zijn van sciencefiction en noem maar op, laat deze maar snel links liggen, de eerste 10min weet je al snel het op niks ga trekken, amateurisme ten top.
Ondanks een aantal bekende acteurs derin, ook zij deden mee aan het barslechte niveau vd film.
Zo zie je maar, twil niet zegge er bekende acteurs in meedoen het een goede film zal zijn.

Ohh wa errug

avatar van blurp194
Geriatriefestijn.

Als de ouwe knarren er nou nog wat van zouden maken, maar nee. Niks komt er uit, een stelletje strijkplanken wat staat te acteren. Rutger Hauer nog als ergste, volstrekt onovertuigend.

Een behoorlijk verhaal was kennelijk ook al teveel gevraagd.

avatar van Moviestar1979
Laat je absoluut niet misleiden door de cast, want de film zelf is heel slecht!

Danny Glover, Rutger Hauer en Daryll Hannah in 1 film klinkt aantrekkelijk, maar het verhaal weet de aandacht van de kijker amper te prikkelen.

1,5 *

avatar van syno
Ik vind het nog te pruimen, ook al staat er op de kaft, het spektakel van de expendables te mogen verwachten is het zeker dat niet! Maar vond het wel best om eens gezien te hebben, maar naarmate het einde werd het, of kwam het liever trager op gang.... Michael Madsen blijf ik nog graag zien spelen, al zijn zen rollen minder en minder... nuja...kan van iedereen in de cast gezegd worden.... behalve Stephen Baldwin, die ik nog echt graag zag acteren in een film..

avatar van dvdcrusher
Waardeloze troep, zonde dat grote namen als Stephen Baldwin, Rutger Hauer, Michael Madsen, Daryl Hannah en Danny Glover dit script aanvaard hebben. Als er een ding is dat deze film bewijst, is het dat je geen goede film kan maken zonder een goed scenario. 1,5 sterren

avatar van Bram0108
Dit was niet best. Ik had met Hauer wel een wat betere film verwacht. Ik heb mij er niet eens mee vermaakt!

avatar van Left4Dead
Zonde dus voor al die grote namen uit vervlogen tijd.
Overslaan dus.

avatar van psychopath
Bizar slecht!

avatar van Shadowed
Niet best.

Maar zo'n ramp als een 2,5 gemiddeld op IMDB en alleen maar kritiek is het bij lange na niet. Ik vond het er nog best charmant uitzien met een heel degelijke cast, humor en prima verhaal. Echter is er van het verhaal in het resultaat niet veel meer van gekomen.

Het grootste pijnpunt is dat alle budget in de acteurs gegaan lijkt te zijn. De apocalypse-achtige setting had best kunnen werken hier, maar is uiteindelijk weinig mee gedaan. Qua actie is er niets te beleven behalve een aantal schoten in de slotfase. Het neigt dan allemaal volop naar sciencefiction en thriller.

Een zowat sterrencast bestaand uit acteurs en actrices die tegenwoordig niet de beste projecten meer uitkiezen. Desondanks weten ze er nog heel degelijk iets van te maken, ondanks dat ze allemaal wel een beetje te oud zijn voor dit soort ongein. Alleen Hannah was vreemd. Past TOTAAL niet in deze film.

Verhaal probeert interessant en origineel te zijn maar weet nergens heel erg te verrassen of heel bizar uit de cast te komen. Ondanks de intrigerende setting is het allemaal simpelweg aan de saaie kant omdat er nooit echt iets gebeurd. Eindeloos geneuzel soms waardoor je als kijker gewoon snakt naar wat actie.

Met wat meer budget in de film zelf en misschien minder om een grote namen cast erbij te halen was dit wat beter geweest desnoods. Je hebt nu heel veel acteerkracht in een film waar niks in gebeurd behalve wat "spanningen" onder elkaar en een verhaal dat soms voor geen meter klopt.

Een project wat wat had kunnen zijn, maar niets uit is gehaald. Desondanks duurt het niet lang met goed acteerwerk. Vond het helemaal niet zo'n grote ramp om uit te zitten.

avatar van des1
Triest dat de in NL de hemel ingeprezen Hauer als uitgesproken brood acteur moest eindigen. Aan de andere kant vond ik hem alleen écht overtuigen in NL producties, niet in al die Amerikaanse meuk.

avatar van jarno1975
Als je de cast op de foto ziet lijkt het op The Expendables van de B-acteurs

avatar van Velazques
Wat een afgang

avatar van ILDIB
Die zaklampjes doen t m. Kan Hannah misschien dr haar onder dr baret doen? Eigenlijk zijn t een hele hoop nutteloze scènes aan elkaar geplakt. De meeste om zogenaamd een stoer beeld neer te zetten. Men doet mee met een f1 race maar zit op een grasmaaier. Tel daarbij op dat men 1000 standaard clichés en vermoeiende poethische volzinnen erin wil proppen die kant nog wal raken in t verhaal. En dat maakt t gewoon lachwekkend slecht.

avatar van ILDIB
Dat laatste half uur is volslagen krankjorum. Wat daarin iedereen uitspookt raakt kant nog wal.
O crap we hebben nog budget voor 1 dag we nemen gewoon wat willekeurige scènes op en dat wordt t einde