Glassdukkene (2014)

Noorwegen
Thriller

geregisseerd door Nils Gaup
met Stig Henrik Hoff, Lena Kristin Ellingsen en Anders Dahlberg

Op een winderige herfstdag wordt in een klein meer op het eiland Tromsø het lijk gevonden van de studente Lisa Beck. De politie en de onderzoeker Aslak Eira vinden het vreemd dat ze niet om het leven is gekomen door verdrinking. Om de verwarring nog groter te maken, blijkt het lichaam sporen te bevatten die er op wijzen dat ze in zee is geweest. Als de politie zich geen raad meer weet, verdwijnt er opnieuw een jonge studente. Vanaf dat moment ontstaat er een race tegen de klok om deze studente te redden en de moordenaar te ontmaskeren.

avatar van blurp194
Positief aan de film is dat het verhaal aardig gebracht wordt, en de acteurs goed op hun plek zijn. Daar staat dan wel tegenover dat het plot verschrikkelijk cliché is, alle uitgetreden paden platstampt, en teveel afhankelijk is van toeval en een onwaarschijnlijke hoeveelheid geluk van de politieman.

Nogal een televisiefilm, verder. Zou zonder enig verschil een aflevering uit een politieserie kunnen zijn. Sterker, er zijn nogal wat afleveringen van Derrick gemaakt die een stuk beter in elkaar zaten.

avatar van Oliveri
Bedankt voor je duidelijke verhaal, ik deze film met een gerust hart overslaan merk ik.

avatar van joolstein
Redelijk detective. Maar het verhaal is niet van dezelfde (hoge kwaliteit) als andere detective film uit Scandinavië . Maar wil je een avondje met een leuke / goede thriller( detechive) is de film zeker aan te raden!

avatar van bjerik76
redelijke ( tv )film
In Noorwegen rijden blijkbaar weinig taxi's als je een normale weekend een taxi belt en je heb 25 wachtende voor je.

Wel hebben ze daar goeie portomonais, want als je portomonai na 3 dagen uit het water word gevist is je papier geld nog kurkdroog.
Aardige wegkijker, leek mij langer te duren dan 95 minuten.