Lev Stærkt (2014)

Denemarken
Drama / Actie

geregisseerd door Christian E. Christiansen
met Cyron Melville, Jakob Oftebro en Danica Curcic

Doordeweeks werken twee beste vrienden in de garage, olie verversen, remmen bijstellen. Maar in het weekend gaan ze los. Dan proberen Martin en Nikolaj een nieuw model Audi uit de showroom los te krijgen voor een extreem proefritje, jatten ze een auto of rijden ze hun opgevoerde Ford Focus naar het industrieterrein waar illegale straatraces worden gehouden. Dit is de wereld van gesmolten rubber, knokpartijen, getatoeëerde meisjes in te strakke topjes, grommende motoren en pompende hiphop. Maar op een avond gaat het mis. Martin rijdt een voetganger aan en wordt veroordeeld voor doodslag. Gebukt onder schuld zoekt Nikolaj troost bij Martins vriendin, wat de vriendschap tussen de twee op scherp zet.

avatar van Decec
Een goed drama film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Schokkende camerbeweging...
Goed HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...

avatar van ILDIB
Moet zeggen toch een betere film dan t gemiddelde zegt. Ja tis niet origineel. Maar wel boeiend. En de Deense penelope cruz.

avatar van filmkul
Gemiddeld drama en zeker geen Deense Fast & Furious waar soms naar verwezen wordt. Het verhaal is niet bijzonder. De opbouw is goed. De film bevat weinig actie en is soms wat aan de saaie kant. De acteurs zetten prima werk neer. De film is wat donker gefilmd wat prima past bij het drama. 2.5

avatar van nadrin
Ben het eens met Filmkul

Redelijk goed Deens drama, dat veel gelijkenissen heeft met Fast & Furious.
Ook hier gaat het om stratenraces, echter niet zoveel als in de F & F films, maar het is de aanleiding tot een tragisch ongeval waar de ganse film om draait tenslotte.
Prima vertolkingen maar het scenario is voor verbetering vatbaar.