Barely Lethal (2015)

Komedie / Actie

geregisseerd door Kyle Newman
met Jessica Alba, Samuel L. Jackson en Hailee Steinfeld

Megan Walsch (Hailee Steinfeld) is een 16-jarig meisje dat is opgegroeid op een kostschool waar kinderen worden opgeleid tot moordenaars. Inmiddels verlangt ze naar een 'normaal' leven en besluit te verhuizen. Echter wordt ze achterna gezeten door de kwaadaardige Victoria Knox (Jessica Alba), die het op haar gemunt heeft.

avatar van Kersje26
Jessica Alba in een bitchrol, dat wil ik wel zien

HALVE TAMME.
''A pink hand grenade .''

Dit lijkt mij wel leuk vermaak te gaan worden.

avatar van tattoobob
Jessica elba ik zeg ZIEN!!!

avatar van Kondoro0614
Laat maar komen!

avatar van SPT
SPT
Veel kinderachtiger dan ik had verwacht, en eigenlijk totaal niet grappig. Jammer.

avatar van joolstein
High-school teeny movie. Toen ik las waar het over ging leek het me wel Interessant. Voeg daar Samuel L. Jackson bij en ik dacht ah,een leuke actie- film. Met als toetje Jessica Alba, maar naar de begin scene was ik er al klaar mee. . Ik kwam er, na de eerste scene, namelijk achter dat ik niet tot de doelgroep behoorde! Typische meisjes van tien tot twaalf jaar film over school en jongens.

avatar van Brabants
Overweldigend potentieel maar binnen het spionage genre een zwaar teleurstellende film. Het is niet meer dan een saaie teenage drama slash coming of age verhaal waarbij je(indien je het plot leest) iets anders van verwacht. Het is allemaal vrij onderhoudend, maar dit maakt het nog niet tot een goede film binnen het genre, integendeels zelfs.

avatar van blurp194
Leuk idee maar wat slapjes uitgewerkt.

Wat vooral misgaat is dat het af en toe behoorlijk stilvalt, wat meer vaart en wat meer spanningsboog had er denk ik zomaar een veel betere film van gemaakt. En wat meer aandacht voor goeie grappen en situaties. Verder is alles eigenlijk wel aanwezig, de cast is prima op z'n plaats en de cameraman kent z'n vak wel.

avatar van schumacher
Ik vond hem vermakelijk maar wel niet serieus te nemen.
Het is meer een aktie/komedie High school tienermovie met een aantal mooie dames erin en een aantal bekendere acteur(s) en actrices.
Alles was ook goed gefilmd, acteren was oke.
Ben het niet eens met die te lage scores. Is zeker vermakelijk, verstand op nul.

avatar van filmkul
Gemiddeld filmpje. De film opent aardig. Het tempo is prima en gevuld met aardige actie en wat humor. Helaas zakt de film vervolgens in en is er van enige spanning geen sprake. Het laatste halfuur herpakt de film zich, maar helaas met een wat teleurstellend afgeraffeld slot. Men had beter voor een volledige actie/spionage komedie kunnen kiezen dan een deel te vullen met high school 'drama'. Wat acteurs betreft valt Dove Cameron in positieve zin op. Iemand om in de gaten te houden. 2.5

avatar van mjk87
Niet heel slecht, al zit er meer potentie in dan eruit komt. Dat komt vooral door de insteek van de makers door er geen serieuze film van te maken. Zo wordt dit meer op de komedie gericht. En hoewel het uitgangspunt belachelijk is, mag je dat best serieus oppakken. Dit had best een heel mooie karakterschets kunnen worden. Je hebt er ook de actrice voor in Steinfeld, die het overigens prima doet. Maar het is ook het hele verloop van de film die nooit echt eens kiest wat het wil zijn. Het is van alles wat en van alles dan ook net te weinig. Het einde verder is echt afgeraffeld, zoals hierboven al gezegd. Wel houden de frisse acteurs je bij de les. 2,5*.

Niet heel slecht, maar nogal voorspelbaar.. Keek wel aardig weg

Ugh.. afgezet. Wat een ellende.

avatar van keimpeS
Niet echt aan mij besteed, maar wel leuk voor tieners..

wat onthutsend slecht,pfffffffffff

Tegenvallende film waarin een jonge, geheim agente zich voordoet als een uitwisselingsstudent. Een vermakelijk gegeven wat op zich een leuke actie-comedie had op kunnen leveren. De actie-scenes stellen echter niets voor en voor de rest is dit een flauwe high-school comedie met clichématige personages.

avatar van Phantasm
Niet erg veel humor, leuk voor een keertje.

Vanwege het meespelen van Samuel L. Jackson (één van mijn favoriete zwarte acteurs) en Jessica Alba (altijd een mooi vrouw gevonden) heb ik deze flauwe dertien in een dozijn clichematige tiener Komedie / Actie film maar eens bekeken op de televisiezender "Film 1" (en dan via "On Demand").

Ik had deze film beter niet kunnen bekijken, want ik heb me er nauwelijks mee vermaakt (beter gezegd "helemaal niet") en het verhaal en de uitvoering ervan is ook nog eens zeer flauw, voorspelbaar (inclusief het einde), clichématig en slecht en ik heb eigenlijk ook nergens om moeten lachen (bij mij was het vooral ergeren aan alles). Ook de goedkope actie die erin voorkomt (vooral in het begin en op het einde van het verhaal) stelt weinig voor en het is inderdaad vooral flauwe tiener high-school gedoe (waarbij het vooral draait om verliefdheid) wat de klok slaat in het middengedeelte van het verhaal.

Op de automatische piloot spelende Samuel L. Jackson (als de leidinggevende Hardman van de militaire kostschool waar kinderen worden opgeleid tot speciale agenten, soort van 007 agenten waar overigens wel een leuke woordspeling op werd gemaakt en dan m.b.t. de leeftijd van de speciale agenten) en Jessica Alba (als slechterik Victoria Knox, die Hardman met zijn team wil inrekenen) na, die beiden eigenlijk ook maar een kleine rol hebben in het verhaal, stelt de vooral jonge cast weinig voor en met name de hoofdrolspeelsters Hailee Steinfeld (in de rol van de Canadese tiener Megan Walsch die tevens speciaal agent 83 is en die verlangt naar een normaal leven en besluit in te trekken bij een opvanggezin voor buitenlandse scholieren) en de mooie Dove Cameron (in de rol van Liz Larson die de tienerdochter is van het opvanggezin welke verder nog bestaat uit gescheiden moeder Mrs. Larson en zoontje Parker die denkt dat hij een Ninja is). Zoals Scorsese het hierboven ook al aangeeft zijn alle personages in dit verhaal inderdaad clichematig en daarop is geen enkele uitzondering.

Ondanks dat deze Komedie / Actie film maar iets van 90 minuten duurt heb ik toch regelmatig vooruit zitten te spoelen, want het was gewoon allemaal tenenkromend slecht wat me werd voorgeschoteld. I.p.v. dat ik me vermaakt heb met deze film heb ik me er vooral aan gestoord en geërgerd en wat dat betreft ben ik eigenlijk ook al veel te oud voor dit soort flauwe tiener films.

avatar van Decec
Een leuke actie/avontuur/komedie film...
Leuk verhaal...
Gewoon en leuke film (geen top film)...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Samuel L. Jackson speelt goed voor komedie...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van DjFrankie
Prima film om niet hoeven nadenken.
Ik had een ander soort film verwacht maar de zondagmiddag is voorbij gevlogen.

avatar van missl
Vermakelijk, helaas een te kleine rol voor Alba.

avatar van Daan258
Doordat ik van de voren wel wat reactie's gelezen had van de film ging ik er ook niet in met de gedachten om een actie film te kijken. Maar ondanks dat was de film nogal simpel en niet echt leuk.
Inderdaad is de film meer een tiener highschool film (wat ik vaak nog best leuk vind) maar helaas pakte de film gewoon niet zo goed uit. Het had veel beter gekund.
Het acteerwerk en de cast waren wel prima, wel jammer dat je inderdaad weinig ziet van Alba. Daarnaast ook nog wel een bij hele kleine leuke bijrollen wat de film hier en daar nog een beetje wist te redden.

Maar helaas kan ik er echt niet meer dan een 2,0* voor geven.

avatar van Triple G
Wat een gedrocht. Met enkele gerenommeerde acteurs had ik wel iets sterkers verwacht.. Geen spanning, geen humor en het uitgangspunt, dat me best aanstond, werd totaal niet uitgewerkt. Weer kostbare tijdsverspilling...