Dannys Dommedag (2014)

Denemarken
Avontuur / Familie

geregisseerd door Martin Barnewitz
met William Jøhnk Nielsen, Thomas Garvey en Peter Gantzler

Als gevolg van de klimaatverandering ontstaat er een nieuw ras van vleesetende roofdieren, die alles eten wat beweegt. In een woonwijk in een Deense buitenwijk ervaren Danny en William Grahn, twee tienerbroers die elkaar niet uit kunnen staan, dit uit eerste hand. Ze moeten zich verschuilen in de kelder om te voorkomen dat ze worden opgegeten. Van de ene op de andere dag moeten de broers leren samen te werken, zonder ouders, elektriciteit, voedsel, water of contact met de buitenwereld.

avatar van Shadowed
SyFy voor kinderen.

Ooit eens voorbij zien komen, en dus ook maar gekeken. Helaas vond ik dit niet meer dan de gemiddelde SyFy film, maar deze is dan weer rond kinderen gericht. Maar vergis je niet, kinderen kunnen dit nog behoorlijk spannend vinden.

Een goede keuze om die beesten voor een groot deel uit beeld te houden, want ze zagen er absoluut niet uit. Daarnaast zijn de twee broers wel leuk maar zo standaard, evenals de andere karakters en natuurlijk is het allemaal weer zo voorspelbaar.

Hier en daar zitten er sfeervollere momenten in, maar in het algemeen doet het niet echt wat het moet doen. Niet al te beste CGI, kinderen zullen dit spannend genoeg vinden, volwassenen kunnen dit beter overslaan.