De Juiste Maat (1998)

Nederland
Drama / Komedie

geregisseerd door Heddy Honigmann
met Elsie de Brauw, Heleen Hummelen en Gijs Scholten van Aschat

Deze tragikomedie volgt enkele dagen uit het leven van Louise, een vrouw die zich met hart en ziel heeft overgegeven aan haar meestal afwezige, getrouwde minnaar. Om het pijnlijke verlangen, na de zoveelste afwijzing, wat te verzachten richt ze zich op het leed van anderen. Ze geeft soep aan junks en biedt haar steun aan Amnesty. Het gemis blijft. Op aanraden van haar vriendin probeert ze haar seksuele honger te stillen met de extatische hoogstandjes van een dildo, maar de surrogaatliefde ondervangt niet het gemis aan echte liefde. De acceptatie van de onmogelijke liefde tussen haar en haar minnaar leidt tot een nieuw begin.