• 10.554 nieuwsartikelen

Met onder meer: John Wayne, Claire Trevor en George Sanders

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Allegheny Uprising

"PIONEERS WHO MADE AMERICA GREAT!"

1759. De grens is gesloten, maar de Britse soldaten verkopen nog steeds wapens en rum aan de indianen. Een aantal pioniers uit Pennsylvania wil die handel stoppen.

logo tmdbimage

avatar van Richard1189

Richard1189

Het verhaal speelt zich af voor de onafhankelijkheid van Amerika van de Engelse koloniale overheerser. Het is niet meer dan een tijdsetting want het verhaal heeft verder geen pretenties in die richting.

avatar van Barfly

Barfly

Een best wel snelle film, maar een wat vlak verhaal. Er zijn niet zo heel veel films gemaakt over deze (interessante) periode van de Amerikaanse geschiedenis. Dit verhaal is echter redelijk oninteressant gebracht. De plotomschrijving vertelt het eigenlijk al waar het om draait. Veel meer zit er ook niet in.

Brian Donlevy speelt prima. Met meer beeldtijd zou hij Wayne en Lawson van het doek hebben gespeeld. Die laatste is flink aan het overacteren (hoort bij zijn rol) en gaat irriteren op den duur.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Dit oudje maar eens uit mijn collectie gehaald en gekeken. Best een aardige, vroege western van John Wayne. Redelijk wat actie en geen onaardig verhaal. Heb mij er prima mee vermaakt. De versie die ik heb gezien was qua beeld en geluid van goede kwaliteit en heeft geen ondertiteling, maar die heb ik gelukkig ook niet nodig. Van mij een 3.0