ad

Alternatieve titel: Bank Lady

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Christian Alvart

Met onder meer: Ken Duken, Nadeshda Brennicke en Charly Hübner

IMDb beoordeling: 6,3 (736)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Banklady

'Banklady' vertelt het waargebeurde verhaal van Gisela Werler, een gezagsgetrouwe fabrieksarbeidster uit Hamburg. Wanneer Gisela verliefd wordt op een dief wordt ze een mediahype als Duitslands eerste, en meest beruchte, vrouwelijke bankovervaller. De sluwe, sexy en opwindende Gisela pleegt samen met haar geliefde Hermann de ene na de andere gedurfde overval.

imageimageimage

Kommissar Fischer

Assistent Kruse

Hermann Wittorff

Tapetenfabrikant Clemens

Kassierer Schmidt

avatar van 606

Sfeer volle poster ik denk uit de jaren 70 ?

avatar van narva77

narva77 (crew films)

606 schreef:

Sfeer volle poster ik denk uit de jaren 70 ?

Bijna; 29 juli 1965 om precies te zijn!

avatar van 606

narva77 schreef:

Bijna; 29 juli 1965 om precies te zijn!
Ah, ja inderdaad bijna

avatar van pjmj

pjmj

Keek lekker vlot weg. Beelden van het huwelijk van prinses Beatrix en prins Claus verschenen in deze film op een televisie in een bankgebouw. Erg leuk en uiteraard helemaal 1966, want dat was het jaar waarin zich deze film afspeelde. De makers hebben duidelijk erg hun best gedaan om de tijdgeest zo authentiek mogelijk weer te geven. Alleen jammer dat er dan automodellen in voor kwamen die in 1966 nog helemaal niet geproduceerd waren, zoals bijvoorbeeld een DAF 55 coupé. Maar goed, alleen een kniesoor als zal daar waarschijnlijk op letten.