Endzeit (2013)

Duitsland / Oostenrijk
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Sebastian Fritzsch
met Anne von Keller, Alexander Merbeth en Heinrich Baumgartner

Een jong meisje overleeft een komeet die de aarde raakte en zo'n beetje de complete mensheid wegvaagde en haar beschaving. Alleen en verlaten verlaat ze de ruïnes van steden en gaat ze de natuur in. Ze groeit uit tot een eenzame wolf die haar lot trotseert. Op een dag ontmoet ze een andere overlevende. Hij is op zoek naar een nieuwe stad, die blijkbaar gelegen is aan de andere kant van een verre bergketen.

Malick
Kwam dit Duitse debuut tegen in het programma van de World Cinema van het BIFF. Interessant!

avatar van beavis
post-apocalypse is altijd interessant! in dit geval voorspelt een lage Imdb score misschien ook wel iets bijzonders... gaat op mijn lijstje.