Så Meget Godt i Vente (2014)

Alternatieve titel: Good Things Await

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Phie Ambo
met Niels Stokholm

De Deense rode koe is een zeldzaam geworden ras, maar de bijna tachtigjarige Niels Stokholm heeft het zijn levenstaak gemaakt de soort in stand te houden. Dat doet hij op zijn biologisch-dynamische boerderij op het Deense platteland, samen met zijn partner Rita. Filmmaker Phie Ambo volgde het leven van de twee tijdens een spannend jaar: overheidsinspecteurs komen regelmatig langs om Stokholm erop te wijzen dat de manier waarop hij zijn vee houdt in strijd is met de regels voor het welzijn van dieren. Grote boetes en misschien zelfs opheffing van zijn bedrijf hangen hem boven het hoofd.