Chilling Visions: 5 Senses of Fear (2013)
Genre: Horror
Speelduur: 90 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Eric England, Nick Everhart, Emily Hagins, Jesse Holland, Miko Hughes en Andy Mitton
Met onder meer: Nicholas Tucci, Symba en Caleb Barwick
IMDb beoordeling: 4,9 (1.354)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Chilling Visions: 5 Senses of Fear
De 5 zintuigen (tast, reuk, gehoor, smaak en zicht) dienen als leidraad voor deze 5 korte verhalen. In “Smell” krijgt een jongeman via een verkoopster een parfum dat hem succesvol maakt, het addertje had ze echter niet vermeld. In “See” haalt een oogarts met een machine herinneringen uit zijn patiënten, om ze later zelf te bekijken. In “Touch” probeert een blind jongetje uit de handen te blijven van een psychopaat. In “Taste” gaat een jongeman naar een niet alledaags selectiebureau voor een job. In “Listen” proberen twee vrienden een verloren muziekstuk dat mensen die het horen en spelen, opnieuw tot leven te wekken.
Externe links
Acteurs en actrices
Lacey Sharp
Office Drone
Sarah
Office Employee
Miss Margaret
Henry
Spencer Masters
Office Clerk
The Butcher
Police Officer
Video's en trailers
Reviews & comments
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tegenvallertje. Ik heb altijd wel zin in dit soort anthology horrorfilms die bestaan uit meerdere korte filmpjes. Daarnaast sprak het idee van de verschillende zintuigen me aan. Het wordt helaas nergens echt eng, leek op sommige momenten wel "kinderhorror" (zal me niks verbazen als deze film voor 12 jaar en ouder is). Horror/comedy voerde me ook iets te vaak de boventoon. Positief vond ik wel dat de filmpjes op één of andere manier met elkaar te maken hebben (in tegenstelling tot andere anthology horrorfilms).
mcdaktari
-
- 6288 berichten
- 0 stemmen
Ik heb me toch nog wel vermaakt bij deze 5 korte filmpjes, al moet ik wel zeggen dat ik het laatste toch het minst vond. Maar even voor de duidelijkheid, het is natuurlijk geen topper. Gewoon om even tussendoor te kijken, ach ik heb me er iig niet bij verveeld.
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
De filmpjes zijn, buiten de laatste, leuk gevonden en zorgen voor voldoende vermaak.
Zo is het eerste filmpje heel leuk rond een parfum. Het tweede filmpje met de ogen zou zomaar kunnen dienst doen voor een film van een anderhalf uur mits wat uitwerking en spanning. De derde is ook voldoende vermakelijk rond een blind jongetje die een psychopaat ontmoet. Het vierde filmpje is iets bizars en had iets meer verhaal mogen zijn. Het laatste filmpje is helemaal niks. Vooral spanning wordt er iedere keer wel gemist. Toch een 6/10
tattoobob
-
- 8164 berichten
- 2423 stemmen
Matig dit....sommige filmpjes zijn inderdaad leuk gevonden maar helaas blijft het heel erg tam...ook kwa acteerwerk laat het wat te wensen over.
Tja dit hadden leuke filmpjes geweest anno de jaren 80/90 maar in deze tijd zijn we toch al wat anders gewend.
Lekker links laten liggen deze
Shaky
-
- 3717 berichten
- 12391 stemmen
Zoals hierboven al vaker aangegeven: matig. Daarentegen heb ik me er wel mee geamuseerd en een zesje is het toch wel waard. Voor mij is het tweede verhaal 'see', de zwakste. Alle 5 de verhalen worden maar summier uitgewerkt waardoor er weinig spanning te bekennen is. Toch leuk om eens gezien te hebben.
john mcclane 2
-
- 3200 berichten
- 6349 stemmen
Zelf een behoorlijke fan als diverse regiseurs zich mogen uitleven in korte horror filmpjes die uiteindelijk een geheel vormen , of los staan , maar meestal is er wel een link in het geheel .
Dus ook deze geef ik een voldoende , want er word behoorlijk wat horro fantasie gebruikt .
Natuurlijk ( en dat is ook bijna onmogelijk ) zijn ze niet alle even sterk .
Maat door dat ze kort duren mag dat de pret niet drukken .
Spannend zou ik het niet willen noemen ( toch wel een gemis bij horror ) maar creatief is het zeker .
Een goede 3* .
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Ben wel fan van dit soort bundels van kortverhalen. Het is niet wow, maar kijkt toch lekker weg. Vaak heb je er minstens 1 echt goeie en ook echt slechte tussen.
Score per verhaal(the):
Smell 3.5*
See 3.5*
Touch 2*
Taste 2.5*
Listen 2.5*
Laat ik het dus bij een 6/10 houden.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Ja ik hou ervan; de binnen de horror veel voorkomende Anthologie-films. Deze is van het tv-kanaal Chiller, en is net zoiets als zeg maar een Netflix-Original. Ditmaal zijn het 5 verhalen die gebaseerd zijn op de 5 zintuigen, en waarin eveneens een magere link is met het mysterieuze bedrijf Watershed.
Het begint met Smell van Nick Everhart over een man die stinkt naar mislukking en de kans krijgt om de zaken om te draaien met een mysterieuze parfum. Uiteraard krijgen de omstandigheden een vervelende draai. Makkelijk bekend verhaaltje maar de gebruikte effecten zijn goed gedaan. De regisseur heeft ervaring opgedaan met film voor The Asylum en SyFy maar ontgroeit dat hier ook nergens.
Daarna is See van Miko Hughes aan de beurt. Een optometrist (iemand die ogen onderzoekt) steelt vloeistof bij patiënten en door middel van dat extract kan hij herinneringen zien. Een van zijn favorieten is een vrouw met een vriendje met losse handjes. De geboden hulp...heeft echter niet het beoogde resultaat. Regiedebuut van het creepy jongetje uit Pet Sematary maar is verder op geen enkele manier heel opmerkelijk. Het heeft een paar leuke effecten, maar is helemaal niet schokkend.
Door met Touch van de enige vrouwelijke regisseur Emily Hagins. Na een auto-ongeluk waarbij de ouders zwaargewond zijn geraakt, moet een blinde jongen hulp gaan zoeken en geraakt bij een paar gebouwen in het bos. Hier krijgt een verbinding tussen de segmenten vorm, Travis, de beledigende vriend, uit het tweede segment verschijnt en we zien eveneens een bord met Watershed. Ondanks enkele aardige elementen is het de gebrekkige killer en het daarbij komende einde, wat dit segment niet sterk maakt!
Vierde segment is Taste van Eric England. Opzettelijk mysterieus van aard; een jongeman wordt voor een sollicitatiegesprek naar een kantoorgebouw van Watershed Company gebracht. Je ziet hier ook een paar bekende gezichten, Miss Margaret (segment 1) en Dr. Tom(segment 2) en er is een connectie met segment 5. Dit filmpje zat het beste in elkaar; het bouwt interesse op en levert een fijne bloederige climax. Ondanks het weinig met smaak te maken had was het erg prettig! Kwestie van ...
Laatste is Listen van Jesse Holland en Andy Mitton. Dit is een soort found footage aanhangsel voor segment 4. Wat gebeurt er als je een gekke dokter die experimenteert met een muziekstuk dat mensen doodt, kruist met een twee jongens en een meisje die jaren later de opgenomen beelden vinden en deze oppoetsen om op sociale media te zetten. Jammer want dit segment had de sterkste kunnen zijn als de gevonden beelden-gimmick achterwege waren gelaten. Schokkende beelden, zogenaamde obscure shots, veel blabla, en geluid dat soms werd verwijdert, doen dit het echt geen goed. Een geweldig concept, alleen een verkeerde uitvoering.
Doordat niet elke regisseur even sterk materiaal op hun naam had staan, was ik aangenaam verrast dat alle shorts nog best aardig goed waren. Alhoewel dit zeker niet de beste anthologie-film is, is het wel goed het bekijken waard.
Phantasm
-
- 6686 berichten
- 6613 stemmen
De eerste 4 filmpjes waren allemaal prima bedacht, maar de laatste had van mij niet gehoeven.
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
13 Game Sayawng
Thriller, 2006
15 reacties
Aniara
Drama / Sciencefiction, 2018
11 reacties
Adam Chaplin
Horror / Actie, 2011
41 reacties
Taeter City
Horror / Sciencefiction, 2012
21 reacties
Alyce
Horror / Thriller, 2011
69 reacties
Necronomicon
Horror, 1993
38 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.