Testamentet (2011)

Alternatieve titel: The Will

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Christian Sønderby Jepsen
met Henrik Ernst Steffensen, Christian Peter Ernst Steffensen en Ceci Karen Steffensen

Wanneer de grootvader van Henrik op sterven ligt, rekent de dertiger op een erfdeel uit het goedlopende familiehotel. Het geld zou een uitkomst zijn: Henrik en zijn oudste broer, geplaagd door drugs- en alcoholproblemen, zitten op zwart zaad en Henrik is verlaten door zijn vrouw. De erfenis zou het leven voor altijd veranderen, zo verwachten de ploeterende broers. Vanaf het moment dat de steenrijke pater familias inderdaad overlijdt, wordt Henrik op de voet gevolgd in zijn queeste naar het goud.