ad
  • 8.141.682 stemmen

Las Lobas del Ring (1965)

Drama / Actie | 85 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Drama / Actie

Alternatieve titel: She-Wolves of the Ring

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: René Cardona

Met onder meer: Lorena Velázquez, Elizabeth Campbell en María Eugenia San Martín

IMDb beoordeling: 5,1 (30)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over Las Lobas del Ring

Loreta Venus en Golden Rubi, twee vrouwelijke worstelaars, willen deelnemen aan een groot worsteltoernooi. De hoofdprijs is een miljoen peso's. Het evenement wordt eveneens bezocht door een aantal minder vriendelijke dames, die nergens voor terugdeinzen om te winnen. Zo wordt Golden Rubi gegijzeld, maar ook Loreta's moeder wordt vastgehouden. De rivaliserende vrouwen worden namelijk bijgestaan door een crimineel familielid. Het duurt niet lang voordat er zelfs een moord wordt gepleegd.

Er bestaan er 3 van : LL films met het fameuze koppel Velazquez / Campbell ...dat lijkt in tegenspraak met wat ik ooit eerder beweerde, maar is het niet. Ik zei namelijk dat er 2 luchadoras films met die 2 samen zijn, dit is echter een soort spin-off die focust op het luchawereldje zelf, zonder horror/ SF elementen waar de luchadoras saga om gekend is, en die nog even zonder hen doorging.

De titel verwijst reeds naar de gekende LL saga's als los tigres del ring, de inhoud is ook min of meer een copie ervan en is ons gekend uit tig andere luchafilms omtrent corruptie in de LL wereld , infiltratie door de onderwereld, goodies en corrupten tegen elkaar in de ring, een groot toernooi met goedgevulde prijzenpot, romance en zgn. comic relief.

De main attraction hier is uiteraard dat de worstelaars chicks zijn, de heldinnetjes ook fit en lekker, hun tegenstandsters doorgaans niet. Die zijn dan ook slecht, zoals de natuur het wil. Campbell is de fitste, daarna Velazquez, dan Infante, dan Tonya en de rest is chubby b- spul dat gelukkig snel wordt afgedroogd. Voor de duidelijkheid : de actrices zijn ongemaskerd en liggen ook echt in de ring te rollebollen , GEEN body doubles.

Velazquez dus als Loreta ( hier met een sixties hairdo alla Taylor maar nog buitenissiger ) en Campbell als Rubi, zij vechten gezamenlijk in het goede ongecorrumpeerde kamp en weten eerst niet dat hun tegenstandsters zich hebben verenigd o.l.v. de perfide Infante, die samen met gangsters Russek en del Castillo over lijken gaat om de 1 miljoen te winnen. Zoals gezegd desnoods via ontvoering van familieleden van de goodies of moord op degenen die niet mee willen doen aan hun vuile spelletjes...

Zoals gebruikelijk zijn de heldinnen in het echt keurige burgertrutjes en verloofd met tamelijke sukkels, devoot katholiek en onvoorwaardelijk trouw aan hun familie. Die vriendjes zorgen voor de comic relief, geterroriseerd als ze worden door de alfa- wijfjes . Toppunt van deze kluchtigheid is het koppeltje Malena- de ouwe dichtende * luchadora- en haar vadsige echtgenoot die ze regelmatig in elkaar slaat. Gelukkig worden de natuurlijke verhoudingen op het eind hersteld.

De film draait echter vooral om de luchasequenties zelf, goed voor een derde van de speelduur en puur chick on chick, dat is dus lekker. Wij beklemtonen nogmaals dat je echt niet zo'n hansopje als de luchadoras hier moet aantrekken als je boven maatje 34 zit. Een gezond, vol bikinilichaam kan hier al snel overkomen als een plumpuddinkje...so don't try this at home, chicks.

Is uit op DVD in Mexico.

*: zoals gekend was de poëet in de ring een stock character uit de LL cinema, doorgaans betrof het hier geblondeerde pisnichten...