End of the World (2013)

Canada
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Greg Grunberg, Neil Grayston en Brad Dourif

Over de hele wereld regent het plots mysterieuze bollen die bestaan uit elektromagnetisch plasma. Elke botsing met het aardoppervlakte veroorzaakt enorme spanningspieken die de elektrische systemen vernietigen, communicatienetwerken uitschakelen en iedereen die erdoor geraakt wordt veranderd in een hoopje as. Een groepje overlevenden, bestaande uit een paar werknemers van een videotheek, gebruikt hun filmkennis om weg te komen uit deze chaos.

avatar van BlueJudaskiss
Vrolijk niemendalletje die een parodie en een eerbetoon is aan alle rampenfilms van de laatste dertig jaar. Het heeft allemaal niet veel om het lijf, maar het vermaakt redelijk en met een leuke bijrol van Brad Dourif.

avatar van weerwolf79
Geen hoogstaande film, maar erg vermakelijk.