Suzy (1936)

geregisseerd door George Fitzmaurice
met Jean Harlow, Cary Grant en Franchot Tone

Aan de vooravond van de Eerste Wereldoorlog verlaat Suzy haar plaats in het variété en probeert succes om te ruilen voor liefde. De man die ze vindt wordt vermoord, en ze vlucht naar Parijs waar de spionageverwikkelingen niet ophouden.

neo (crew)
Een vleugje spionage intrige naast een leuke en mooie verhouding tussen Grant en Harlow. Onbegrijpelijk dat dit duo niet vaker samen speelde als paar, want de chemie vliegt ervan af. Het einde mag spectaculair worden genoemd. 3.5 sterren

Toch wel een erg fijn filmpje met de nodige spanning en een vleugje humor. Jean Harlow speelt een mooie rol en Cary Grant lijkt met gemak deze rol neer te zetten.
Voor een film uit die tijd vind ik hem heel geslaagd!