ad

Met onder meer: Vinnie Jones, Christian Slater en Jake Croker

Releasedatum: 20 mei 2014

Over Way of the Wicked

"Evil never dies......"

De tiener Robbie Mueller, die een moorddadige reputatie heeft voor het bovennatuurlijke, heeft zijn oog laten vallen op de dochter van de lokale politie-rechercheur. Bezorgd als hij is besluit de agent de hulp in te roepen van een mysterieuze man, pater Henry Polotti, om de waarheid te achterhalen. Maar wanneer ze zich verdiepen in Robbie ontstaat er een gevaarlijk kat-en-muisspel, nog voordat ze het ware geheim onthullen.

imageimage

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ziet er niet echt veelbelovend uit. Denk dat ik deze maar oversla. Ook de cast zegt al genoeg, Slater maakt de laatste jaren volgens mij alleen maar films zodat ie er nog wat aan over houd en Jones kan al helemaal niet acteren.

avatar van adriaantje

adriaantje

Kinderachtig gedoe. Met veel lawaai met veel korte beeldwisselingen zonder reden en zonder meerwaarde. Na een kwartiertje had ik het wel bekeken. Mijn tijd is meer waard.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

adriaantje schreef:

Na een kwartiertje had ik het wel bekeken. Mijn tijd is meer waard.

Dus als ik het goed begrijp stem jij 1,5 ster voor 15 minuten?

Besef je wel dat door zulke stemmen als die van jou MovieMeter niet meer serieus genomen kan worden?

Je had ook gewoon niet kunnen stemmen wat veel begrijpelijker geweest zou zijn omdat je maar 15 minuten gezien hebt. Of krijgen we nu weer als excuus dat je na 15 minuten al gezien hebt of een film wel of niet goed is?

avatar van Dionysiou

Dionysiou

Deze film gisteravond gezien. Geen verkeerde film. Best leuk om te bekijken. Er zit een leuk plot in. Wel vind ik het verhaal een beetje hak op de tak. Ik geef 2 sterren.

avatar van tattoobob

tattoobob

mcdaktari schreef:

Dus als ik het goed begrijp stem jij 1,5 ster voor 15 minuten?

Ja tegenwoordig is dit normaal.....en het mag ook nog"schijnt''

avatar van wesleyhsv

wesleyhsv

der zijn altijd wel mensen die altijd wat te klagen hebben alles is nep ongeloofwaardig en dat soort shit ze vergeten dat ze naar een film kijken blijkbaar vind je het niks kijk je niet was niet mijn stijl ofzo iets maar een cijfer geven naar paar min belachelijk

gauke

Ditmaal is het een kleine stad in Amerika die door het kwaad getroffen werd en met behulp van een ex-priester moest de antichrist bestreden worden. Waar hebben we dit meer gehoord? Bovendien heeft deze zogenaamde occult-horror-thriller een weinig opwindende verhaallijn en een slecht geschreven scenario. Een verhaal zonder verrassingen en seks, met nauwelijks spanning, geweld of mysterie. Jammer want ik vond de cast niet slecht spelen.

N.B. Telkens weer vindt op MM de discussie plaats over het wel of niet geven van een cijfer wanneer je een film niet volledig gezien hebt. Voor de standpunten van beide kampen valt wat te zeggen. Ik vind echter wel dat, wanneer je een film zo slecht vindt dat je het verder kijken niet meer op kunt brengen en er op een gegeven moment de brui aan geeft, je dit via een stem of stemverklaring tot uiting moet kunnen brengen. Anders wordt het stemgemiddelde onterecht te hoog.

avatar van Brabants

Brabants

'Way of the Wicked' is wederom zo'n film waarbij je op voorhand al weet dat het niet al te bijster intelligent en visueel zal uitpakken. Namen zoals Vinnie Jones en Christian Slater zijn hier o.a. debet aan. Dit neemt niet weg dat het onderwerp niet interessant genoeg kan zijn, om een spetterende film te maken. Helaas is deze diabolische verschijning niet echt geloofwaardig en zit het demonische verhaal te slap en simpel in elkaar. Toch heerst er best een lekker sfeertje in de film en had het beter voor een luchtigere uitwerking van een soort onderwerp kunnen kiezen. Als het iets minder serieuze pretenties had nagestreefd in de stijl van 'Twilight', had het best iets kunnen worden.

avatar van schumacher

schumacher

Zwakke film ondanks een paar bekende acteurs.

avatar van kampsie1

kampsie1

Slater en jones vond ik gewoon slecht.. de film had een positieve verrassing in de vorm van Jake Croker.

Dankzij zijn creepy overkomen, toch genoten van deze film.

avatar van windhoos2000

windhoos2000

Een zondagmiddagfilmpje. Met een leuke casting (Vinnie Jones en Christian Slater) snap ik niet dat ze een acteur als hoofdpersoon nemen (die Robbie) bij wie het lijkt of hij zijn tekst op aan het lezen is, emotieloos.

De plottwist zat er al van mijlenver aan te komen. Het is een dertien uit een dozijn film. Van deze heb ik er al heel veel gezien en deze film voegt weinig toe aan wat ik al vaker zag. Desondanks heb ik hem zonder problemen uit kunnen kijken. Ik vond het heerlijk om Jones weer eens als een hoofdacteur in een film te zien. Stiekem vind ik hem wel een hele prettige acteur om naar te kijken.

De film heeft een goede speelduur. Zeker omdat het tegenwoordig lijkt of films minimaal 2 uur moeten duren. Hier had meer uit gehaald kunnen worden.

avatar van m1701

m1701

• 2084 stemmen

Vond em helemaal niet zo slecht.

Alleen het acteerwerk van die knul had wat beter gekund... het was net een robot.

Vinnie Jones was weer leuk bezig, verhaal was ook niet heel slecht.

Al hadden ze de twist (die ik niet verwacht had) best was spannender mogen maken.

avatar van fritsy

fritsy

Wist naar een kwartier al hoe de vork in de steel zat.

avatar van Joey Kay

Joey Kay

Slater heeft nu niet echt een prominente rol in de film. Kun je weinig over zeggen. Jones heeft mij nog nooit geïmponeerd als acteur. Plot was wel verassend, had een andere scenario in mijn hoofd. Leuk filmpje op de laptop .....

avatar van patmare

patmare

Dat wist adriaantje ook al Fritsy na 15 minuten

avatar van rensenbrinck

rensenbrinck

Middelmatig;voor mij een beetje"thriller"en zeker geen "horror".

Weinig bloederige of schrikwekkende scènes;de (b) acteurs deden goed hun job.

Het einde vond ik wel goed met(voor mij) een onverwachte ontknoping.